Hvem vet at du er gravid?

minoja

Elsker forumet
Hvem har du fortalt at du er gravid?
Fikk du reaksjonen du ønsket?

Og når forteller dere kommende søsken om graviditeten?

Min mann, selvsagt :) Har også fortalt det til noen få venninner, for å få hjelp til å tyde de første testene blant annet.

Har ikke sagt noe til våre familier enda, mulig vi sparer det til julaften - hvis vi klarer :woot::angelic:

Venter så lenge som mulig før vi sier noe til lille storebror. Han forstår ikke så mye uansett, og jeg vil ikke at han skal si det til alle i bhg, hehe! Håper vi klarer å vente til oul, men vi får se.

Egentlig litt for mange [emoji28]
Min mann, så klart. Han er på jobb på sjøen frem til jul, så jeg fortalte det til svigers og søsteren hans, jeg følte jeg måtte ha noen rundt meg som visste det og kan hjelpe meg med toåringen om jeg blir sliten og dårlig.
Men da måtte jeg også fortelle det til mamma og pappa (di bor i en annen del av landet), for jeg ville jo såklart si det til min mamma først [emoji23]‍♀️ i tillegg vet bestevenninnen min det, hun er gravid selv, noen uker lengre.

Snart vet vel alle det, for toåringen løper rundt og sier mamma baby magen[emoji28]

Bare mannen. Sier det ikke til noen flere før ultralyd, hvis jeg klarer å skjule hvor dårlig jeg kanskje blir.

Bare mannen. Må nok fortelle det til familien før jul, men vil vente til TUL ihvertfall rundt uke 11 i midten av desember

Mann, nætmeste familie, jobben (må fortelle grunnet tilrettelegging) og 2 venniner.

Testet positivt i dag tidlig. Mannen fikk tidenes farsdagsgave:) I tillegg vet en venninne det.

Mannen og min mor. Tenker å fortelle resten av familien på julaften, dersom TUL i uka før ser bra ut. Vil være 10+0 på julaften.

Her vet mannen det :) også har jeg fortalt det til moren min. Som forventet ble hun kjempe glad! Håper på å fortelle svigers og faren min på juleaften. Gleder meg så mye til det, vet at alle er klare for det første barnebarnet på både min manns side og min :)

Bare mannen min som vet her også. Tenker å fortelle familie og venner fortløpende når vi møter dem etter tul i midten av desember/rundt jul. Tror riktignok at både venner og familie har fattet litt mistanke allerede siden jeg ikke har drukket alkohol i settinger der jeg vanligvis ville ha gjort det. Gleder meg til å fortelle det, men også litt hyggelig å ha en hemmelighet bare oss to foreløpig. Tror at jeg venter med å fortelle på jobb til etter jul dersom formen holder seg ok.

Her vet mannen det, to venninner og en kollega. Ei av venninnene mine spurte meg rett ut, og da klarer jeg jo ikke å holde pokerfjeset :angel5
Svigers kommer på besøk om to uker, så da får nok de vite det. Om jeg spiser hummer uten å drikke vin til, vil jeg garantert blitt avslørt uansett, så da får de vite det da. Vi har planlagt TUL sånn at vi har vært der dagen før de kommer, sånn at vi mest sannsynlig kan vise dem ett bilde i tillegg. Og da må jo også mine foreldre få vite noe (alle skal behandles likt :)).

Måtte fortelle det til ei venninne idag som stadig er innom for å drikke vin siden hun bør i nabohuset og ungene er bestevenner.
Har funnet på dårlige unnskyldninger i 2 uker nå og gikk litt lei. Deilig å dele det med noen også :)

Bare mannen.og sønnen, men han er 14 mnd så det teller ikke.

Og har kanskje avslørt meg selv til ei venninne, sendte henne at jeg så en vi begge kjenner til her inne, så ved å avsløre henne har jeg nok avslørt meg selv også...

Kun samboer og en kollega på jobben som kan være i backup hvis jeg blir dårlig på jobb

Foreløpig er det bare mannen som vet det. Søsknene er så små enda, så de får nok ikke vite noe før utpå nyåret. Blir nok ikke å fortelle det til noen andre heller før etter 3 mnd, hvis jeg ikke blir fryktelig dårlig.

Back
Topp