Hvem var det som jobba på legevakta?

Karma27

Forumet er livet
Har mistanke om at jenta mi på 1,5 år muligens kan ha urinveisinfeksjon.. Er det legevakt eller fastlege? Redd for å ikke få time før langt ut i neste uke hos fastlegen :(

Har mistanke om at jenta mi på 1,5 år muligens kan ha urinveisinfeksjon.. Er det legevakt eller fastlege? Redd for å ikke få time før langt ut i neste uke hos fastlegen :(
Her bytter alle legene (fastleger) på å ha en uke hver eller lignende :)

Urinveisinfeksjon bør prioriteres hos fastlegen som akutt og du bør få time samme dag som du ringer om du ringer på morningen. Evt. legevakt i kveld/natt.

Urinveisinfeksjon bør prioriteres hos fastlegen som akutt og du bør få time samme dag som du ringer om du ringer på morningen. Evt. legevakt i kveld/natt.
Så da burde jeg få time i morgen hos fastlegen? Hvis ikke, ringe legevakta på kvelden? Er jo helg straks :/ gidd å oppdag sånne ting torsdags ettermiddag liksom..

Så da burde jeg få time i morgen hos fastlegen? Hvis ikke, ringe legevakta på kvelden? Er jo helg straks :/ gidd å oppdag sånne ting torsdags ettermiddag liksom..
Ja det mener jeg du bør få om du ringer når de åpner imorgen. Alle fastleger har noen akuttimer ledig hver dag. Greit og få det sjekket før helga, god bedring til jenta.

Jeg ville ringt legevakta og spurt, de har jo noen som tar telefonen som skal veilede. Så slipper du bekymre deg :)

Det er jeg som jobber på legevakta :)
Ring LV og få en time til henne - så får dere sjekket det med en gang. Jeg tar alltid inn mulig UVI, hvertfall. Synes ikke det er greit å gå over helgen med det, om det er det hun har. Jeg hadde bare ringt legevakt i kveld og fått det overstått. :)

UVI kan jo utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, så jeg ville ringt legevakta.
Jeg tenker litt sånn at hvis jeg ville ringt for min egen del, ville jeg hvertfall ringt for barns del ;)

Enig i det de andre har skrevet. Ring legevakten. Hvis ikke, kan du reise til fastlegen i morgen med en urinprøve. Trenger som oftest ikke time for å få den sjekket :) ( i hvertfall den erfaringen jeg har)

Det er jeg som jobber på legevakta :)
Ring LV og få en time til henne - så får dere sjekket det med en gang. Jeg tar alltid inn mulig UVI, hvertfall. Synes ikke det er greit å gå over helgen med det, om det er det hun har. Jeg hadde bare ringt legevakt i kveld og fått det overstått. :)
Men jeg vet liksom ikke hvilket grunnlag jeg har å mistenke.. Var de i bhg som sa det lukta stramt, og så har hun veldig mye uhell at bleiene lekker, og er veldig mye sår der nede.. Har jo lagt merke til at det ofte kommer bæsj inni fremme også, siden hun bare bæsjer når hun sitter..

Men jeg vet liksom ikke hvilket grunnlag jeg har å mistenke.. Var de i bhg som sa det lukta stramt, og så har hun veldig mye uhell at bleiene lekker, og er veldig mye sår der nede.. Har jo lagt merke til at det ofte kommer bæsj inni fremme også, siden hun bare bæsjer når hun sitter..
Da sier du det.
At barnehagen har bedt deg sjekke fordi de mistenker uvi, og du er ikke sikker på at det ikke er tilfelle, så du vil ha en kontroll.

Det er jo nettopp det - det lukter stramt, hun er sår nedentil og har mange uhell i det siste - og slik pleier det ikke være. Du mistenker UVI. Done deal :)

Back
Topp