Hvem tar disse ?

febbaby

Elsker forumet
Septembermødre <3
ImageUploadedByBV Forum1383043346.962064.jpg

Fikk hos legen Idag.
Men kjenner jeg er litt skeptisk med å ta piller...

Jeg tar ikke de, jeg er ikke kvalm. Men jeg tar en hel haug andre medisiner og alle leger sier at det skal man ike bekymre seg for. Så da gjør jeg heller ikke det ;) har alltid hørt at fosteret har det ihvertfall ikke bra om mor ikke har det bra! Så da tar jeg medisinene mine med forsiktighet og god samvittighet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fra legemiddelverket.no:
Studier vedrørende reproduksjonstoksisitet hos rotter har vist at doser som tilsvarer 25-50 ganger humane doser induserer ganespalte hos rotter, men ikke hos andre dyrearter (se pkt. 5.3). Epidemiologiske studier med et stort antall kvinner som brukte meklozin mot kvalme og oppkast under graviditeten, indikerer ingen økt risiko for misdannelser ved bruk av Postafen.
Postafen skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, og den daglige dosen bør ikke overskride 50 mg.
Postafen går sannsynligvis over i morsmelk. Postafen bør derfor ikke brukes under amming.

Fra felleskatalogen:
Graviditet: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg.

Legen veit du er gravid og har gitt deg dei, da kan du ta dei.

Tvillinger ventes 8 Juni 2014

Jeg tar de :) Stoler på legen min!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk beskjed om at når jeg var så kvalm at jeg ikke fikk i meg noe var det farligere å ikke ta enn å ta de. Hunsa også at det ikke var påvist at det kunne være skadelig, men at dersom de ikke hjalp skulle jeg slutte.

Jeg fikk beskjed om at når jeg var så kvalm at jeg ikke fikk i meg noe var det farligere å ikke ta enn å ta de. Hunsa også at det ikke var påvist at det kunne være skadelig, men at dersom de ikke hjalp skulle jeg slutte.

Jeg må si meg enig med denne jeg. Når det er snakk om paracet og andre medisiner også. Er man så dårlig som mange her inne er, kan det være farligere for både mor og barn ikke å ta noe enn å ta noe, selv om man helst ikke ønsker.

Jeg får i meg mat og drikke så tror ikke det er noe fare for den lille.

Selv om jeg for det meste ligger og er kvalm så å si hele dagen, så skal jeg heller bite det i meg enn å ty til tabletter...

Postafen gies til barn, så de kan jo ikke være så farlige, men all medisin har jo sin virkning over tid.

Back
Topp