Hvem snakker man med?

Jeg tror jeg er iferd med å bli deprimert og tror jo at hormoner og mørketid spiller en stor rolle.. men hvem snakker jeg med? Skal til jordmor i morgen, men hun kan vell ikke gjøre stort?
Jo, snakk med jordmor. Hun er en del av førstelinjetilbudet og det skal være opplegg for visere oppfølging.
 
Ta det med jordmor ja. Har selv slitt med fødselsdepresjon, og livredd for å få det denne gangen også. Men har fått tilbud om å prøve et tilbud som heter Mamma Mia via helsestasjonen. Jeg skal være med for å gi tilbakemelding på videre studie, men vet det har vært etablert lenge. Kanskje dette kunne vært noe for deg også? Legger ved en link så du kan lese om det, og evt ta det opp med jordmor :) Unner ingen å gå igjennom depresjon. Flott du søker hjelp! Ta vare på deg selv:Heartred
 
For noen kan det å få litt tettere oppfølging og samtaler hos jordmor være tilstrekkelig. Dersom det ikke er det for deg, kan hun hjelpe deg å lommeboka kontakt med familiesenter evt psykisk helse i kommunen. Veldig bra at du er oppmerksom på og tar tak i dette såpass tidlig ❤️
 
Enig, snakk med jordmor eller fastlege. De skal kunne hjelpe, eller eventuelt henvise videre hvis de ser det er behov for det! Det er bedre å snakke med dem nå og få hjelp tidlig enn å utsette det:Heartpink
 
Se om det er noe "psykisk helse voksne" der du bor, det er et lavterskeltilbud fra kommunen. Men ja, snakk og med JM. :Heartred
 
Jeg tror jeg er iferd med å bli deprimert og tror jo at hormoner og mørketid spiller en stor rolle.. men hvem snakker jeg med? Skal til jordmor i morgen, men hun kan vell ikke gjøre stort?

Eget psykisk helse team i kommunen som samarbeider tet med helsestasjonen, så bare å snakke med jordmor og ta opp eventuelt psykolog. Da treffer du psykolog på helsestajsonen eller et annet kontor i kommunen, men du skal ikke trenger å gjøre mer enn å snakke med jordmor om det, så videreformidler hun :)
 
Back
Topp