Hvem snakker jeg med????

• Trådstarter Trådstarter FrkReddFrustrertOgUsikker
  • Opprettet Opprettet
F

FrkReddFrustrertOgUsikker

Guest
hei alle sammen :)

Jeg fant ut på Tirsdag at jeg er gravid, var hos legen på onsdag og etter hennes og mine beregninger er jeg 10 uker i dag.. (Nå skulle jeg jo vært lykkelig)

Jeg har i laaang tid vært veldig klar for et barn, og nå burde jeg jo vært i ekstase for at det endelig er min tur.. Men...
Problemet mitt er at jeg har vært i et mindre bra forhold, hvor han har en del rusproblematikk, (og egentlig ikke behandlet meg bra i det hele tatt!!) etter mye om og men fikk jeg meg endelig til å ta opp kampen å komme meg vekk.. Det resulterte i fryktelig mye stygge meldinger, masse tlf samtaler, rett og slett terrorisering, (av meg og mine nærmeste venner og familie) og jeg har faktisk komme frem til at han må være en eller annen form for psykopat?! :(

Jeg flytta for ca 2mnd siden, noe som vil si at jeg ble gravid da rett før jeg flyttet fra han..

Min første tanke var at jeg må ta abort, og timen er allerede bestillt, men det er jo IKKE det jeg vil.. Tvert imot! Jeg ønsker dette barnet, men jeg ønsker IKKE barn med denne fyren :(

Så nå lurer jeg på hva som skjer om jeg går frem med dette barnet? Hvilke rettigheter har han? Hvilke rettigheter har jeg? Må jeg sette han som far? Eller kan jeg sette ukjent?
Må han ha kontakt med barnet? Kan barnevernet bli innblandet fordi han har et rusproblem? Hva skjer om han melder meg til barnevernet? Har han egentlig noe han skulle sagt?
Er det rett å sette et barn til verden når situasjonen er som den er?

Hilsen frk. redd, frustrert og usikker..

Jeg er veldig usikker på om det er greit at du ikke oppgir far, for når du vet hvem faren er tror jeg du er lovpålagt å oppgi det. Men ikke helt sikker :-) Jeg ville snakket med jordmor. Få deg en hastetime på din lokale helsestasjon! De er gode å prate med og har kontroll på regelverket, samt hvem du kan kontakte videre om du velger å beholde.