Hvem skal være der???

Linka

Gift med forumet
Ved min første fødsel valgte jeg og ha med samboer ( selfølgelig ) og mamma. Min mor var til stor hjelp for meg. Hun masserte ryggen min og det var en trygghet å ha med noen som hadde vært der før meg.
Denne gangen skal jeg gjøre akkurat det samme.

Så... lurer derfor på hvem som skal være med dere på fødselen???

Klem

Bare samboeren min og ingen andre. Føler det som en ting mellom meg og han, og at jeg ikke trenger noen andre der heller.

Jeg kommer bare til å ha med samboeren min.. Selv om jeg har et godt forhold til mamma, hadde jeg syntes det ville blitt helt feil og rart å hatt henne med på fødselen.. Men vi er jo så forskjellig, så du føler vel best på det selv hvem du vil skal være der [:)]

i mitt første svangerskap ville ikke faren delta i det hele tatt,han stakk av med en annen. jeg hadde med min mor,som forresten er min beste venn oxo. hun gjore alt riktig. maserte ryggen og var der for meg,hun hadde selv født 5 barn men aldri sett det,hun sa det var helt utroligt. men denne gangen er det en annen mann,han stiller opp og skal være med meg på fødselen.

Det hadde ikke vært naturlig for meg å ha noen andre enn "den medskyldige"med under selve fødselen,men jeg skal i tillegg ha med meg min beste vennine.Hun skal være med oss helt til selve fødselen er nært forestående,da blir hun sendt på gangen. Vi gjorde det på den måten da hun fikk sin nr.2.Jeg hadde to timer på venterom og ble den første utenforstående som fikk se mirakelet. Jeg har en fordel fremfor henne da....Jeg er hjemmeværende husmor,hun er sykepleier og etterutdanner seg til jordmor.....
Mannen min synes det er veldig bra å dele starten med noen,for jeg brukte lang tid på å få nr.1,og regner med å ta meg like god tid nå....Håper ikke det,men...

Jeg skal ha samboeren med.. Men visst han finner på å streike for meg å svime av ellernoe så blir min tante satt inn i hannes sko.. Men vi tviler begge på at det kommer til å skje! [;)]

Jeg vil at mannen min skal være med, men om det er mulig vil jeg ha mamma'n min og søstera mi på venterommet, slik at de kan få litt informasjon etterhvert..
-ellers vil jeg iallefall ringe dem så snart som mulig etter fødselen for å fortelle[;)]

hvorfor mamma og søstra mi?
jo, fordi da søstra mi ble født var JEG den første som fikk vite (utenom mamma) at det var ei jente.
Jeg fikk tilogmed vite det FØR pappa [:-]
(fordi jeg var nest eldst og hadde "bare" tre brødre fra før, og mamma visste inderlig godt at jeg ønska meg ei søster [;)])

Jeg skal ha med meg samboeren min og mamma..
Synes det er betryggende å ha med mamma,, vi har et godt og nært forhold, og
hun har vært med på fødsler før..
Hun er veldig rolig og avslappet til det meste, og det vil bli godt for meg!!

Samboeren min skal også bli med, kanskje på barn nummer 2 at det kun blir jeg og samboeren min..

Jeg gjør det som føles betryggende for meg [:D] [:D]

Så har samboeren min og mamma hverandre i alle de timene også..haha!!

Jeg skal ha med min samboer, Men mamma skal være på romme ved siden av meg i tlefelle jeg vil at henne skal komme inn.
Jeg føler meg mest trygg på mamma. Det er ikke det samme med noen andre. Mamma vet alltid best

Jeg vil bare ha med mannen min som får i oppgave å massere ryggen, gi meg vann å drikke, holde en kald klut på pannen min, holde meg i hånden eller bare rett og slett holde seg unna! Alt ettersom hva som skjer underveis... [:D]

Jeg har egentlig ikke tenkt på det...Men har tenkt på å spørre lillesøster om hun vil være med. Gubben har deltatt 2 ganger tidligere og han gråter bare av å tenke på det. Han syns det er så flott og gleder seg noe veldig til den dagen.

Forstår godt at man ønsker å ha mamma med under fødselen[;)] Hun har liksom alltid vært der og man stoler blindt på henne. Min mamma har beroligende effekt på meg og tror det kan komme godt med[:)]

Grunnen til at jeg vil ha med min mor er fordi sambo ikke er så sterk i armene / hendene. Han kan massere i 5 min og da får han kramper. Jeg har er nært og godt forhold til mamma og hu fikk meg da hu var 17 så jeg føler at hu hjelper meg veldig med å være der.

En annen ting er at sambo ikke er så begeistret for fødsler. Da jeg fikk sønnen min syntes han at det var det værste ( og beste) han hadde vært med på. Han sto nesten ikke ut å se at noen han var så glad i hadde det så vondt uten at han kunne gjøre noe. Selfølgelig var det noe av det største han hadde opplevd da sønnen min kom ut, men det gikk skikkelig inn på han.

Klem

Dette er også min første fødsel. Jeg skal ha med meg min samboer... (selvfølgelig) Føler liksom at dette er bare noe mellom meg og han, og noe som er såpass intimt at jeg ikke ville likt å ha med noen andre enn han.

Jeg skal ha med bare samboer inn få selve rommet, men jeg vil at mamma skal sitte på gangen i tilfelle jeg trenger henne.

Når den tid kommer skal jeg ha med samboern men han er litt pyset av seg så jeg skal ha med søstra mi på venterommet, i tilfelle han går i gulvet... han kan ikke se en oprasjon på tv engang før han går i gulvet så... sikkert vondt å ha det sånn men han kan ikke noe for det

Flere jordmødre og mye litteratur anbefaler at vi har en fødselshjelper med oss i tillegg til mannen.... Tilfelle din bedre halvdel blir dårlig, eller fødselen virkelig strekker over tid så kan de avløse hverandre.....

hei
jeg skal ha med min samboer og mamma det er fordi jeg vet at jeg kommer til og ta livet av sambo så han vil trenge avlastning...

Godt sagt, spiridon[:D]

Jeg kommer bare til å ha med samboeren min. han har vært gjennom dette 2 ganger før så han har god trening... På den første
var han faktisk hjelper også for de var underbemannet og akkurat den dagen så var det mange fødsler... Så trur jeg er i gode hender
der ja... En annen grunn er at mamma og pappa bor 150 mil unna!!!

Men en ting av gangen her!!! FØRST MÅ JEG BLI GRAVID!!!

jeg skal bare ha med mamma`n min jeg.. føler det er det beste siden barnefaren ikke er voksen nok til å ta ansvar for sine handlinger..
men så har jeg et lite problem, moren til barnefaren har spurt om å få være med på fødselen. i de årene jeg har vært sammen med barnefaren har jeg hatt et veldig godt forhold til henne, men ikke så godt til at jeg ønsker å ha henne med på fødselen. jeg har ikke svart henne enda, men hun har sagt til barnefaren at hun skal være der. så noen som han noen tips om hva jeg skal gjøre?[&:]

Back
Topp