Hvem skal sette inn blasto ? Erfaring?

B-40244112

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg skal sette in blasto i begynnelsen av august, har noen erfaring med denne opplevelsen? Og hvor mange innsetting måtte dere eventuelt gå gjennom før den satt og det ble baby?

Noen tips til å få den til å sette seg?
Noen med pcos som har fått satt inn blasto og det har blitt til en baby?
Har noen søkt om å få satt inn to blasto før?

Masse lykke til alle som skal sette inn før eller etter sommer

Hei!

Jeg skal sette in blasto i begynnelsen av august, har noen erfaring med denne opplevelsen? Og hvor mange innsetting måtte dere eventuelt gå gjennom før den satt og det ble baby?

Hei.

Har satt inn 5 blastoen nå før den satt.. er 6+1i dag. det er laget et innlegg om hvor mange innsett folk har trengt før det resulterte i et barn :) bare let i trådene her inne.

Tips? Ta det med ro. Ikke stress med å endre ditten eller datten. jeg måtte få blodfortynnende og immundempende medisiner før innsett denne siste gangen.

Flere som får satt inn 2 stk, men da er det gjerne enten pga høy alder eller noe dårligere kvalitet på eggene, iallefall offentlig:)

Masse lykke til!

Hei!

Jeg ble gravid på innsett nr 2 av blasto, første forsøk. Er 7+0 i dag. Det beste tipset er nok å slappe av og ikke stresse ja (selv om det er lettere sagt enn gjort). Masse lykke til!

Ble gravid på 1 forsøk her. Bare tok det med ro og jeg var sykemeldt fra jobb for og unngå stress og tunge løft! :)

Jeg har hatt ni innsett, og er fortsatt uten baby. (Ikke for å skremme, men det er realiteten for endel :Heartred)
Har prøvd det meste; slappe helt av (nesten sengeliggende), levde helt normalt noen innsett, prøvd å spise lavkarbo, prøvd prednisolon, og bla bla bla :knegg: Ingenting har funket bedre enn noe annet foreløpig. Så jeg tenker at om det ikke er noe som indikerer noe annet så ville jeg levd så normalt som mulig.:Heartpink

Hei.

Har satt inn 5 blastoen nå før den satt.. er 6+1i dag. det er laget et innlegg om hvor mange innsett folk har trengt før det resulterte i et barn :) bare let i trådene her inne.

Tips? Ta det med ro. Ikke stress med å endre ditten eller datten. jeg måtte få blodfortynnende og immundempende medisiner før innsett denne siste gangen.

Flere som får satt inn 2 stk, men da er det gjerne enten pga høy alder eller noe dårligere kvalitet på eggene, iallefall offentlig:)

Masse lykke til!
Tusen takk for svar!
Veldig spennende at du sier at du fikk blodfortynnende, det anbefalte også apotek fyren like ved meg, han og kona hadde gått gjennom IVF.
Er det noe grunn for at de nå brukte blodfortynnende og immundempende ?

Gratulerer så masse med beby nå

Jeg har hatt ni innsett, og er fortsatt uten baby. (Ikke for å skremme, men det er realiteten for endel :Heartred)
Har prøvd det meste; slappe helt av (nesten sengeliggende), levde helt normalt noen innsett, prøvd å spise lavkarbo, prøvd prednisolon, og bla bla bla :knegg: Ingenting har funket bedre enn noe annet foreløpig. Så jeg tenker at om det ikke er noe som indikerer noe annet så ville jeg levd så normalt som mulig.:Heartpink
Uff det var leit å høre! men ja det er faktisk ikke alle som er heldige med fest! Har du også prøvd blodfortynnende ?

Tusen takk for svar!
Veldig spennende at du sier at du fikk blodfortynnende, det anbefalte også apotek fyren like ved meg, han og kona hadde gått gjennom IVF.
Er det noe grunn for at de nå brukte blodfortynnende og immundempende ?

Gratulerer så masse med beby nå
Ja jeg ba om ytterligere støttemedisiner da jeg har hatt 5 innsett av så å si perfekte blastoer men uten så mye som en kjemisk graviditet. Blodfortynnende er omdiskutert men tydeligvis god effekt for mange siden det er mange som blir gravide på det. Det hjelper til med blodgjennomstrømning til livmoren som igjen gir bedre miljø :) immundempende er bare for å sikre seg at ikke kroppen min ser på blastoen som en inntrenger som den ikke vil ha :)

Har satt inn blasto to ganger, fryseforsøk.
Ble gravid begge ganger. Ene er nå 20 mnd gammel, andre er ventet hvert øyeblikk (37+0 i morgen).

Ikke gjort noe veldig spesielt. Ene gangen var styrt syklus, andre var naturlig syklus. Levd noenlunde normalt.

Har satt inn blasto to ganger, fryseforsøk.
Ble gravid begge ganger. Ene er nå 20 mnd gammel, andre er ventet hvert øyeblikk (37+0 i morgen).

Ikke gjort noe veldig spesielt. Ene gangen var styrt syklus, andre var naturlig syklus. Levd noenlunde normalt.
Åh så fantastisk!

Hadde tre innsett før lille frøkna satt. Hadde også tre innsett før jeg ble gravid neste gang (en med to blasto) men det endte i MA.

Har alltid gått på blodfortynnende pga tidligere blodpropper og Leiden mutasjon, og også prøvd antibiotika. Skal sette inn for andre gang etter MA nå i juli eller august (spørs på syklusen). Jeg går privat i utlandet og kan velge om jeg vil sette inn ett eller to embryo. Vi har som regel alltid valgt ett pga eventuell komplisert fødsel i utlandet.

Masse lykke til! Det jeg har skjønt er at det er ingen eksakt vitenskap, og noe kan funke bra for noen som ikke funker for andre. Vi har alltid hatt kontrollert syklus for eksempel, men skal prøve på naturlig neste gang.

Back
Topp