Hvem skal passe storesøsken under fødsel

Svigers skal stille opp på kort varsel her bor rett ved, og så kommer mamma for å passe hun på 2.5år. Men mamma har ca 2t reisevei. Krysser fingrene for at det skjer på kveld/natt, og har heldigvis ei jente som er veldig vant med alle besteforeldrene.
Sykehuset er også nærme så pappaen her skal hjem så fort som mulig for storesøster sin del ❤️
 
Blir nok mamma. Håper fødselen ikke starter på natta....
 
Både farmor og storesøsters fadder (vår nærmeste venn) bor 5 og 10 min gange unna. Begge har tilbudt seg å komme på flekken, så vi får se hvem som kommer først til mølla ;)
 
Jeg har ikke foreldre og svigers er utenlands til etter at jeg eventuelt blir igangsatt på overtid, så her har vi alliert oss med flere, redd det skal skje noe på natt og at man står der og ikke får tak i noen. Snakket med jm om det og sa at om så får man ta med barnet på sykehuset og vente på barnevakten der (altså, hun kommer ikke til å bli med på fødestua :p). Har både svoger, ei venninne og et par naboer som kan trå til. Er kanskje dette jeg gruer meg mest til med fødselen, å ikke vite når på døgnet det skal skje ift det å få tak i folk til å passe, håper nesten at frøkna sover eller er i bhg når jeg må avgårde. :dead:
 
Svigers er naboene våre, så regner med de- har faktisk ikke spurt :shy:
Men tatt det som en selvfølge egentlig- vi passer hverandres dyr/barn når det trengs.

regner med igangsetting denne gang så da drar vi antagelig ikke midt på natten,, men derimot trenger de en liten hjelpende hånd om det er skoledag og huske å legge seg og stå opp for å gå til skolebussen osv (de er 11 og 13 snart)
Så får min mann dra hjem til de store gutta når baby er ute og alt er stabilt med oss.
Vingler litt med igangsetting eller snitt-kommer an på baby størrelse.. så må ta det litt som det kommer egentlig..
Jeg og baby kommer antageligvis til å ligge på flermannsrom så bf får da ikke sove over- men får se hvordan det blir...
Annerledes enn de andre to gangene uansett da vi fikk dra hjem etter noen timer men valgte å bonpå pasienthotellet til pku testen siden vi har såpass langt til sykehuset. Deilig å slippe vask/oppvask og alt det der og være i nærheten av avdelingen om det trengs
((Bor i sverige så litt annerledes her-ikke vanlig med barselopphold- enten hjem eller pasienthotell en dag eller to))
 
Back
Topp