Hvem skal jeg ringe till...

Jenniz

Gift med forumet
Visst jeg vill snakke om svineinf.vaksina???

Jeg klarer ikke å bestemme meg for verken ja eller nei... Det haller mot nei asso, men jeg vill ikke gjøre noe før jeg føler meg "sikker"![&o]

Hadde tenkt å snakke med JM om dette på torsdag åsso bestemme meg, men så deler de ut vaksina på onsdag... Typisk min flaks![:'(]

Så jeg må få snakke med noe, hjelper ikke ett skvatt å sitte her å lese. Jeg må diskutere!!!![>:]

***FRUSTRERT!!!!!!!***

Jeg valgte i alle fall å snakke med fastlegen min. Det finnes også en telefon som er opprettet i forbindelse med svineinfluensaen der du kan ringe å spørre. Men, er ganske sikker på at de ikke kan fortelle deg noe emr enn hva som er av informasjon på www.pandemi.no

Okej, jeg får jo ikke time hos fastlegen min på så kort tid då det er også utelukket... kjenner berre hvor irritert jeg blir av denne dritten... Låser meg snart inne tills allt er over![:@]

Ring fastlegen din eller sykehuset og be om å få snakke med noen der. De anbefaler deg den sikkert og det gjør jeg og [:D]

Her i kommunen er det opprettet et telefonnummer man kan ringe å spørre. Kommunelegen som svarer. Kanskje det finnes noe sånt hos deg også?

Ellers så kan du jo be jm eller fastlege om å ringe deg.

Ringte tillegekontoret mitt nå og der fikk jeg bare till svar att det var opp till kvart enkelt perosn å sette seg inn i det, og att en måtte bare stole på de som sa att gravide burde ta den, fordi deter det beste for oss...

Jaha... Ble jo ikke noe klokere av det nei!!!

Jeg er mest usikker på det som skjer etterpå...når bebien er født? Hvor viktig er det att jeg er vaksinert da?

Ho på legekontoret sa att ja...litt går vell over till bebien, men ingen stor mengde så han vill IKKE være vaksinert selv om jeg tok den... Er ikke det helt det motsatte av det dere har hørt?

Virker snart som att dete beste er å få svineinfluensa nå menst jeg er gravid åsso får jeg tamiflu åsso er jeg kvitt allt... en kan jo ikke få den to ganger så får jeg den nå så er jeg ferdi med dette...

ORIGINAL: Durken

Her i kommunen er det opprettet et telefonnummer man kan ringe å spørre. Kommunelegen som svarer. Kanskje det finnes noe sånt hos deg også?

Ellers så kan du jo be jm eller fastlege om å ringe deg.

JM er bare tillgjenglig på torsdager...? (idiotisk)

ORIGINAL: Jenniz

Ringte tillegekontoret mitt nå og der fikk jeg bare till svar att det var opp till kvart enkelt perosn å sette seg inn i det, og att en måtte bare stole på de som sa att gravide burde ta den, fordi deter det beste for oss...

Jeg er mest usikker på det som skjer etterpå...når bebien er født? Hvor viktig er det att jeg er vaksinert da?

Ho på legekontoret sa att ja...litt går vell over till bebien, men ingen stor mengde så han vill IKKE være vaksinert selv om jeg tok den... Er ikke det helt det motsatte av det dere har hørt?

Virker snart som att dete beste er å få svineinfluensa nå menst jeg er gravid åsso får jeg tamiflu åsso er jeg kvitt allt... en kan jo ikke få den to ganger så får jeg den nå så er jeg ferdi med dette...

Det jeg har hørt at babyen får antistoffer mot svineinfluensa gjennom melka hvis jeg vaksinerer meg![:)] Det var noe av det som avgjorde det for meg![:)]

De tror vel at babyen får litt anti-stoffer har jeg hørt. Men siden det ikke er nok, er det kanskje enda viktigere at de rundt babyen er vaksinert og ikke smittebringere til spebarnet.
Dessuten kan jeg ikke tenke meg hvordan man skal orke å være influensasyk mens man ammer og skal ta seg av både nytt og gammelt barn.
Du vil ikke ha den nå heller, ikke sikkert Tamiflu tar knekken på den, og man vet aldri hvem som blir ekstra syke...

Lykke til med valgen[:)]

Jeg fant dette på legekontoret mitt: Telefon 815 55 015

Du må ikke høre på de som tar telefonen på legekontorene. De sier så mye som er borti staur og vegger og de har ikke medisinsk utdanning. Ikke de jeg har vært borti i alle fall. ALLE i familier som har babyer under 6 mnd er regnet som risikogruppe, så det er klart det er et argument for å vaksinere seg. Babyen blir bedre beskyttet mot det du er immun for. Det gjelder alle sykdommer det. I tillegg, så er babyen bedre beskyttet gjennom at du er immun. Når ikke du blir syk, så skal det mye mer til for at babyen blir syk.

Jeg snakket med fastlegen min i dag ang svineflu vaksinen og ble engentlig mer "ja jeg skal ta den"...
Hun sa at bebisen er jo ferdig utvikla så ingenting skummelt kunne skje den med tanke på bivirkninger. Hun anbefalte meg å ta den. Og som andre sier her, er viktig at dem rundt bebisen ikke blir syke, så da er jo vaksinen en viktig del av det å forebygge mot svineflu. Jeg var i utgangspunktet tenkt å ikke ta den for jeg tenker blir jeg syk så blir jeg syk men så får jeg nå plutselig en liten en som trenger å være frisk og rask og da vil ikke jeg være den som gjør min lille alvorlig syk...
Er neimen ikke lett dette nei...

jeg er også usikker med å ta vaksinen. har 2 dager på å bestemmer meg. STRESSA!
men d såm bekymrer meg mest er jo bivirkinger etter å ha tatt vaksinen. d er jo ingen som kan garantere eller svarer noe på dette. tenkt at d skader foster og meg selv. også liker jeg ikke at d er kviksølv i vaksinen [&:]
samboen skal ikke ta, sier han da. også vil ikke han at jeg skal ta d heller siden d er kviksølv og mye usikkerhet med vaksinen, men d bestemmer jeg selv sier han...men jeg derimot er VELDIG usikker. første tanken er å ikke skade foster på noe vis...men vil også beskytter baby mot influensa.
HJELP!

ORIGINAL: Chanittha

men d såm bekymrer meg mest er jo bivirkinger etter å ha tatt vaksinen. d er jo ingen som kan garantere eller svarer noe på dette. tenkt at d skader foster og meg selv. også liker jeg ikke at d er kviksølv i vaksinen [&:]
samboen skal ikke ta, sier han da. også vil ikke han at jeg skal ta d heller siden d er kviksølv og mye usikkerhet med vaksinen, men d bestemmer jeg selv sier han...men jeg derimot er VELDIG usikker. første tanken er å ikke skade foster på noe vis...men vil også beskytter baby mot influensa.
HJELP!

Jeg har sagt till sambo att det er like mye hans valg som mitt fordi skulle det skje noe i etterkant så vill ikke jeg sitte her med allt ansvaret, å vite att valget va mitt alene. Det er hans barn også så dette er vi to om!
Men så har jo ikke samboern min noe særli te tanker om dette da... Han er litt mer sann dette påvirker ikke meg eller min kropp type når det gjelder allt i sv.skapet...[&:]

Jeg er også bekymret for tiden etter, ikke så mye nå menst jeg er gravid... Har også to dager på meg. Men jeg skal dra ned på onsdag også snakke med dem der nede åsso bestemmer jeg med da. Er det eneste jeg klarer og bestemme meg for...

ORIGINAL: Alexandra82

Jo, helt motsatt av hva jeg har hørt egentlig. Men har også hørt andre si at det er så lite som overføres til barnet at det spiller ingen rolle. At babyn kunne bli immun var min eneste grunn til at jeg vurderte den iblant.
Selvom jeg tar den og blir immun kan jeg allikevel være smittebærer.
Jeg bærer smitten, men den bryter ikke ut på meg pga vaksinen, men kan smitte barnet.

*låser dører og vinduer og her sitter jeg til april*

hehe, ja ikke sant![;)]

Så du skal ikke ta den?

ORIGINAL: Chanittha

HJELP!

Jeg har sagt till sambo att det er like mye hans valg som mitt fordi skulle det skje noe i etterkant så vill ikke jeg sitte her med allt ansvaret, å vite att valget va mitt alene. Det er hans barn også så dette er vi to om!
Men så har jo ikke samboern min noe særli te tanker om dette da... Han er litt mer sann dette påvirker ikke meg eller min kropp type når det gjelder allt i sv.skapet...[&:]

Jeg er også bekymret for tiden etter, ikke så mye nå menst jeg er gravid... Har også to dager på meg. Men jeg skal dra ned på onsdag også snakke med dem der nede åsso bestemmer jeg med da. Er det eneste jeg klarer og bestemme meg for...

ja d va no d at man er to, om jeg skal ta så må han også det (har ikke tenkt så mye på d før du skriver dette jenniz). men han er fast bestemt med å ikke ta den + trur ikke han kan ta vaksinen uansett for da han var ung så testet legen at han er alergisk mot egg også har han astma. så vi er usikker om han får ta vaksinen da, så jeg sitter ennå med vaskelige valget [&:]
hvorfor må denne sykdommen komme nå når jeg er gravid[:@]
blir så frustrert.
trur jeg skal tenker litt også heller dra ned på onsdag jeg også, å prater med dem om vaksinen og bestemmer meg der og da. synd at jeg har time hos jordmor og ul på torsdagen, d hjelper meg lite. også fikk ikke jeg tak i legen gjennom tlf idag.
må vel prøv igjen i morgen om jeg får tak i han da...

Jeg ringte legekontoret og bad dem om å få fastlegen min til å ringe meg. Så han ringte senere på dagen, og vi prata sikkert i 20 minutter om alt jeg lurte på.

Jeg har vært veldig fra og til, men ringte i dag å sa at jeg vill ta den! [8|] Er fremdeles usikker, men føler kanskje det er mest rett å ta den..

Å når det gjelder det at det er kvikksølv i den, så er det mindre enn det du får i deg gjennom daglig kost, så det bekymrer meg ikke!

Kanskje jeg også skal legge til at jeg prata med jm om dette, har mob nr til henne så hun er tilgjengelig for meg hele tiden selv om hun kun har jm-dag en gang i uken..
Men jeg blir egentlig ikke noe klokere uansett hvem jeg har snakka med!

ORIGINAL: MotherNorth

Jeg har vært veldig fra og til, men ringte i dag å sa at jeg vill ta den! [8|] Er fremdeles usikker, men føler kanskje det er mest rett å ta den..

Å når det gjelder det at det er kvikksølv i den, så er det mindre enn det du får i deg gjennom daglig kost, så det bekymrer meg ikke!

Kanskje jeg også skal legge til at jeg prata med jm om dette, har mob nr til henne så hun er tilgjengelig for meg hele tiden selv om hun kun har jm-dag en gang i uken..
Men jeg blir egentlig ikke noe klokere uansett hvem jeg har snakka med!

sku ønske min JM også gjore det sann... Men ikke se nikke! Ho er ikke tillgjengli i det hele tatt bortsett fra den ene dagen ho er på jobb her... Synst det er teit, hva om jeg må føde hjemmeog trenger JM, da må de komme helt fra sykhuset. Er veldi usansynlig att det ska skje da, men likevell.

Jeg blir heller ikke klokere...

Back
Topp