Hvem skal IKKE på tidlig ul?

Neida, men jeg så bare ikke relevansen.

Jeg har en brillebruker, du har en venstrehendt, hva har det å gjøre med om mange skal ha ul, og potensielle effekter av ul vi ikke kjenner?
Var vell ikke noe spesielt poeng i det? Var bare at selv om jeg ikke tok ekstra ul, så ble min venstrehendt.
 
Var vell ikke noe spesielt poeng i det? Var bare at selv om jeg ikke tok ekstra ul, så ble min venstrehendt.
Jeg skjønner hva du mener. Jeg tror bare ikke du skjønner helt hvorfor jeg synes det var såpass irrelevant og... Hvorfor jeg reagere.

La oss bare legge ballen død?
 
Jeg skrev vel ikke hvem som har eller ikke har lov til det?
Nei, men ul for å se etter d.eks Downs er ikke tilgjengelig for alle, kun dem som henvises på medisinsk bakgrunn, derfor er vel der noe mindre relevant som "tidlig ul" foe folk flest, og om jeg tolket deg rett var dette hentet fra nettsiden til en privat klinikk som pr def ikke har lov, og derfor ikke burde "reklamere" foe det.
 
Nei, men ul for å se etter d.eks Downs er ikke tilgjengelig for alle, kun dem som henvises på medisinsk bakgrunn, derfor er vel der noe mindre relevant som "tidlig ul" foe folk flest, og om jeg tolket deg rett var dette hentet fra nettsiden til en privat klinikk som pr def ikke har lov, og derfor ikke burde "reklamere" foe det.


Dette er den samme informasjon som bl.a klikk.no hadde en artikkel om for ikke så lenge siden.

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article808440.ece
 
Dette er den samme informasjon som bl.a klikk.no hadde en artikkel om for ikke så lenge siden.

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article808440.ece
Men det gjør det på ingen måte mer useriøst, tvert imot! Han gir mange tusen lesere oppfatning an at de kan gå på ul der og få vite om barnet har Downs eller 40 andre greier!

Dersom de ser noe mistenkelig skal de henvise til spesialist, men å spille på det på denne måten er ikke seriøst i mine øyne
 
Men det gjør det på ingen måte mer useriøst, tvert imot! Han gir mange tusen lesere oppfatning an at de kan gå på ul der og få vite om barnet har Downs eller 40 andre greier!

Dersom de ser noe mistenkelig skal de henvise til spesialist, men å spille på det på denne måten er ikke seriøst i mine øyne


Det er vel ikke noe galt å vite om den har Downs eller andre sykdommer?Så kan man være forberedt på det og babyen kan få tettere oppfølging med en gang! Jeg vet ikke om dette er noe som vanlige sykehus sjekker eller ikke. Jeg ser i Vertfall ikke problemet med å finne ut om den er frisk eller ikke!
 
Nei, ikke noe galt i vite, men den klinikken har ikke lov til å måle nakkefolden og denslags. Derfor er det useriøst å "reklamere" med det
 
Så det var feil av meg å skrive det da? Skjønner at du er velinformert Sara, men syns du er litt ute etter å ta folk for ingenting på denne tråden...
Jeg er ikke ute etter å ta noen, men ute etter å hindre at folk blir feilinformert. Og da er det vel kanskje ikke feil av deg å opplyse om dette, men vel heller ikke feil av meg på påpeke problemstillingen?

Her startet jeg en tråd for å normalisere det å ikke ha tidlig ul, så da synes jeg at jeg har rett til å påpeke kontroverser i reklame for tidlig ul uten å anklages for å ta noen. Om jeg "tar" noen er det den legen, ikke deg.
 
De som vil på tidlig UL for å føle seg litt roligere må jo bare få lov å gjøre det hvis de er villige til å betale for det. Er opp til hver og en spør du meg. Jeg skal på en i uke 8 pga hormonbehandling. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok betalt for tidlig UL uansett for å berolige meg selv litt.
 
Ja, klart det et opp til den enkelte. Og jeg skal selv pga hormonbehandling, men jeg hadde ikke betalt for en ellers da.

Det er bare skremmende å se forandringen fra da jeg fikk mine andre barn. De er bare 6 og 4, og det var på langt nær så "normalisert som en nødvendighet" med ul på termibfoeunene mine da. Langt, langt unna, på så få år. Så det å få si at det tross alt ikke er noen selvfølgelighet, er det virkelig så ille av meg???
 
Har egentlig ikke tenkt det. Er kjempespent og nysgjerrig på hva som skjer/ om det skjer noe men det vanlige hvis man er frisk ellers er vel en :)
 
Back
Topp