Hvem skal IKKE ha TUL?

Hmsbaby

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Vårspirene 2021
Vi får en ul rundt uke 12 på sykehuset som en ekstra oppfølging siden vi mistet sist. Men, vi sitter med oppfatningen av at ul før dette kan gi falske forhåpninger. Vi hadde TUL i uke 8 sist og fikk se fine hjerteslag og alt. Da trodde vi at dette kom til å gå bra! Likevel begynte jeg å blø da jeg var 9 +2 og mistet jeg da jeg var 10+0. Husker at jeg følte sinne fordi jeg hadde trodd at alt kom til å gå bra.

Derfor vil vi ikke ha ul før uke 12 denne gangen, fordi vi følte at det ga en falsk trygghet sist.

Er det flere som dropper ul før uke 12?

*vil bare poengtere at jeg absolutt ikke mener å kritisere dere som velger tul, jeg forstår også dette valget veldig godt. Bare oppfatter at veldig mange velger tidlig ul og er nysgjerrig på om det var flere enn oss som ikke tenker å ha det :)

Jeg dropper det. Eller jeg regner faktisk tidlig ultralyd i uke 12-13 som tidlig ultralyd jeg da [emoji12]...
hadde MA sist, alt så fint ut i uke 6-7 og uke 11 gikk det ikke veien. Så jeg tør rett og slett ikke før uke 12 når risikoen går enda mer ned. Men gi meg styrke til å holde tilbake [emoji28][emoji23] jeg har såååå lyst til å bestille allikevel. Har lite symptomer, så det stresser meg litt denne gangen også.

Vi tenker å ha en ul rundt uke 12 for å sjekke at alt er bra med lille før vi forteller om graviditeten [emoji254]

Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen [emoji254]

Jeg har hatt vellykket UL i uke 9 og så mistet i 13. uke, fant det tilfeldigvis ut på UL ca dagen etter, på duotest. Men hadde jeg fått time til UL tre dager før, så ville jeg kanskje ikke ha funnet ut av det på lenge. Man vet jo aldri når man evt vil miste, og jeg vil gjerne vite om det tidligst mulig. Leit for de som mister f.eks i uke 6 og ikke vet om det før UL i uke 12...

Jeg tror ikke jeg velger ul før oul. Det får skje det som skjer tenker jeg, og jeg får bare smøre meg med tålmodighet og håpe på det beste. At alt vil gå bra.
Jeg kommer ikke til å orke noe ekstra stress rundt det. Går ting virkelig galt så må jeg sikkert til lege allikevel, men er ikke så glad i å gå til lege så gjør det ikke uten grunn.

Jeg har hatt vellykket UL i uke 9 og så mistet i 13. uke, fant det tilfeldigvis ut på UL ca dagen etter, på duotest. Men hadde jeg fått time til UL tre dager før, så ville jeg kanskje ikke ha funnet ut av det på lenge. Man vet jo aldri når man evt vil miste, og jeg vil gjerne vite om det tidligst mulig. Leit for de som mister f.eks i uke 6 og ikke vet om det før UL i uke 12...
Jeg ser den, virkelig! Det har jeg kjent på at jeg er redd for at skal skje, så jeg forstår veldig godt at man vil vite det med en gang om det har gått gale. Lenge å gå til uke 12 i så tilfelle.

Jeg dropper det. Eller jeg regner faktisk tidlig ultralyd i uke 12-13 som tidlig ultralyd jeg da [emoji12]...
hadde MA sist, alt så fint ut i uke 6-7 og uke 11 gikk det ikke veien. Så jeg tør rett og slett ikke før uke 12 når risikoen går enda mer ned. Men gi meg styrke til å holde tilbake [emoji28][emoji23] jeg har såååå lyst til å bestille allikevel. Har lite symptomer, så det stresser meg litt denne gangen også.
Ja det er jo tidlig i uke 12 også, og gir jo absolutt ikke noen garanti det heller!

Jeg sitter med samme følelse som deg, at jeg ikke tør før uke 12 denne gangen. Så det er mer frykten som gjør at jeg velger å la være enn noe annet...

Ja det er jo tidlig i uke 12 også, og gir jo absolutt ikke noen garanti det heller!

Jeg sitter med samme følelse som deg, at jeg ikke tør før uke 12 denne gangen. Så det er mer frykten som gjør at jeg velger å la være enn noe annet...

Kjipt at livet skal være sånn. Krysser fingrene for oss [emoji7] håper Virkelig det blir bra denne gangen for alle oss som har mistet og ikke mistet. Spent på om jeg klarer å holde meg [emoji6] jeg bare MÅ det!!

Har tenkt på det å vente jeg også, dette på grunn av en senabort fra tidligere. Men vi tenker å ta TUL for å få vite om det er ett eller flere fosteranlegninger. Har tvillinger fra før, noe jeg krysser fingrene for at det ikke er denne gangen ☺️

Jeg skulle jo ikke. Men pga spotting og frykt for ex.u ble det likevel. Også var jo det tidenes dårligste erfaring, kunne ønske at jeg aldri hadde vært der!!! Fikk ny time til å sjekke utviklingen på reka, men hvis jeg må til samme lege så blir ikke det aktuelt...

Jeg har ikke så mye tro på dette svangerskapet egentlig... og det er ganske dritt å liksom bare gå og vente på å miste...

Etter mye frem og tilbake landet jeg på å vente til duotest og TUL. Jeg har tatt duotest og er nå i uke 11. Må vente helt til 13+3 før jeg får TUL. Er sef engstelig da jeg ikke har sett eller hørt hjerteslag og bare håper på at det er liv der inne. Prøver å stole på at kvalmen og den lille kulen på magen som begynner å dukke opp over skambeinet er gode tegn på at det er noe som vokser og trives der inne.

Jeg tenker å bestille privat time til 11+4, for da har jeg bursdag. Hadde vært gøy å se hjertet slå før ordinær UL. Ellers vil vi gjerne for å se om det er flere enn en inni der.

Jeg har ingen planer om det, visste ikke at det var så vanlig [emoji85] Men ser mange her tar det.

Vi får en ul rundt uke 12 på sykehuset som en ekstra oppfølging siden vi mistet sist. Men, vi sitter med oppfatningen av at ul før dette kan gi falske forhåpninger. Vi hadde TUL i uke 8 sist og fikk se fine hjerteslag og alt. Da trodde vi at dette kom til å gå bra! Likevel begynte jeg å blø da jeg var 9 +2 og mistet jeg da jeg var 10+0. Husker at jeg følte sinne fordi jeg hadde trodd at alt kom til å gå bra.

Derfor vil vi ikke ha ul før uke 12 denne gangen, fordi vi følte at det ga en falsk trygghet sist.

Er det flere som dropper ul før uke 12?

*vil bare poengtere at jeg absolutt ikke mener å kritisere dere som velger tul, jeg forstår også dette valget veldig godt. Bare oppfatter at veldig mange velger tidlig ul og er nysgjerrig på om det var flere enn oss som ikke tenker å ha det :)

Ønsker å ha en akkurat uke 12 eller 13, ønsker ingen før det skal til jordmor første gang når jeg er i uke 10.

Jeg har ingen planer om det, visste ikke at det var så vanlig [emoji85] Men ser mange her tar det.

Vi som henger på forum er nok over snittet engasjert da;)

Hadde jeg blitt gravid naturlig da vi startet prøvingen, så hadde jeg sikkert ventet til OUL. Men etter flere år og prøverør var behovet stort for å få bekreftet at det var noe der :)

Back
Topp