Hvem skal bli med på fødselen?

Hehe min søster gleder seg enormt og ville og være med hehe.. :) Men da bare lo vi sammen - hun forstod jo at det ble litt vell mange! Hehe! Holder med mannen - og kanskje kanskje mamma! Tror mammaen min hadde vært en enorm stor støtte for meg, men også for mannen min ;) Jeg ser for meg at trenger en person der. De mannfolka er jo forskjellige også! ;) Jeg begynner å kjenner litt sommerfugler i magen av at fødselen nærmer seg .. 5 uker igjen i dag.

bare mannen regner jeg med. Satser på at vi har fått barnevakt til de andre 4 så vi slipper og ha med noen av ungene som vi måtte sist. Sønnen på 7år var med sist, og ville gjerne være med igjen :-)

Blir kun mannen, ingen andre hadde vært aktuelle. Har et godt forhold til mamma, men det hadde blitt for intimt med henne eller en venninne til stede for min del.

Første gang var mamma med, andre gang var jeg alene.
De to siste var mannen min med og han blir med nå også.
Om andre ville vært med så kunne de det tenker jeg, men jeg har ikke noen her jeg bor som er så nære.

Det holder nok i massevis med meg, mannen og jordmor. Jeg vil ha minst mulig mas, og hvis mamma er der er jeg redd jeg kommer til å bruke unødvendig energi på å irritere meg over henne fremfor å fokusere på jobben jeg skal gjøre.

Samboeren min skal forhåpentligvis være med :) Han er bortreist den uken jeg termin, så har mamma som back-up, men vi håper jo såklart at han rekker hjem i tide dersom det skulle sette i gang når han er borte.

kun ektemann/barnefar (en og samme heldigvis :-P) - helt utenkelig å ha noen andre tilstede, men ser det er mer normalt i utlandet.

Her skal bare mannen være med:) Sånn akkurat nå kjenner jeg at jeg har mest lyst å være alene, men blir sikkert greit å ha gubben der likevel=)

Har akkurat hatt en runde med kraftige ryggsmerter.. Mannen var da litt "artig" og mente at halve smerten satt i "hodet"..
Akkurat nå vet jeg ikke om jeg vil ha ham med på fødselen.. :-P

Villemo

Har akkurat hatt en runde med kraftige ryggsmerter.. Mannen var da litt "artig" og mente at halve smerten satt i "hodet"..
Akkurat nå vet jeg ikke om jeg vil ha ham med på fødselen.. :-P

Villemo

Hehe, ja, jeg har også en som kan finne på å være litt "artig"! Har sagt klart ifra at det kan han bare glemme å prøve på når jeg har vondt. Jeg håper og tror han har tatt det til seg ;)

Nå er jo ikke jeg så langt uti svangerskapet med tanke på at jeg fikk min første (nesten?) positive test i går og noe lignende i dag - og kan vel kanskje ikke engang si med 100% sikkerhet at jeg er gravid - MEN, jeg har tenkt litt på det her, fordi mannen min kan finne på å si "herlighet, det er sikkert ikke så ille da" og det gjør at jeg får mest lyst til å være der inne alene når det skjer. Andre familiemedlemmer er helt uaktuelt mtp alle de tingene jeg har hørt kan skje :-)

ImageUploadedByBV Forum1382116226.234539.jpg

Haha :-D det går vel helst bra.. Men når ting virkelig gjør vondt.. Er det ikke moro og få en sånn "det er sikkert ikke så ille" kommentar :-P
Men joda.. Foreløpig er mannen med i planen min :-D

Villemo

Back
Topp