Hvem skal betale?

Greven av gral

Forumet er livet
VIP
Gutten min skal feire jul sammen med sin far i år, tror jeg...
Jeg har sakt om så skal skje, må far betale halve flybilletten...

Men hvem skal betale finklær Ol som gutten vil trenge i jula... Hva tenker dere om dette?
Er det far som skal betale dette, siden han skal ha han... eller mener dere jeg skal stå for den biten. Gutten mener jeg skal sende med han lommepenger, da han ikke får dette av far. Hva syns dere om det?

ORIGINAL: ønsker_en_til

Finklær måtte han vel hatt om han hadde vært hos deg også? [8|]
Men akkurat det med lommepenger så hadde jeg kanskje sendt med en slant, men BF må da kunne stå for resten. Er jo han som har gutten [:)]

Jo, er enig i det. Men han kommer jo ikke til å bruke de hos meg[:)]

Jeg mener også at det er du som må stå for finklær.. Er jo ikke sånn at det trenger å koste en formue.. Kjøp noe han kan bruke siden også...
Ang lommepenger.. vel.. DET bør jo faren stå for...

ORIGINAL: lykkepillen

Jeg mener også at det er du som må stå for finklær.. Er jo ikke sånn at det trenger å koste en formue.. Kjøp noe han kan bruke siden også...
Ang lommepenger.. vel.. DET bør jo faren stå for...

Med pubertetstroll, så koster ALT en formue[8D]
Men ser den... Kan jo hende jeg får på han en HEL bukse om ikke anna[8D]

ang. klær, så måtte han hatt det uansett...men hadde hørt med bf, om han ville betalt halve. Eller at mor betaler klær, og far betaler flybillett[:)]

Når det gjelder lommepenger, så hadde eg sendt med barnet mitt det også, selv om far burde/skal stå for det han måtte trenge/har lyst på. Vil tro han synst det er litt kjekt å kunne kjøpe seg noe, uten å måtte mase på pappa'n om å få det. Men da igjen, så kan du jo be han om å måtte jobbe for det, at det blir en lønn for han[:)]

Hvis du får farsbidrag eller hva det heter, så er det vel du som står for handling av klær til han [8|] eller?

Jeg ville nok ha kjøpt klærne selv ihvertfall, for gudene vet hva disse pappane finner på/blir lurt til å kjøpe [8D]

ORIGINAL: mamma til leah

ang. klær, så måtte han hatt det uansett...men hadde hørt med bf, om han ville betalt halve. Eller at mor betaler klær, og far betaler flybillett[:)]

Når det gjelder lommepenger, så hadde eg sendt med barnet mitt det også, selv om far burde/skal stå for det han måtte trenge/har lyst på. Vil tro han synst det er litt kjekt å kunne kjøpe seg noe, uten å måtte mase på pappa'n om å få det. Men da igjen, så kan du jo be han om å måtte jobbe for det, at det blir en lønn for han[:)]

Den varianten likte jeg[8D]
Men det spørs om jeg kommer noen vei[:D]
Klær kommer gutten til å få, men lommepenger... det får han ikke. Det blir litt prinsippsak for meg[:)] Jeg mener far skal betale utgiftene det medfører å ha han på besøk. Flybilletter alene kommer på 3500-4000 kr. Jeg syns det er nok av julebudsjettet vårt allerede[:)] Dessuten, hva i all verden skal han trenge penger til i jula[:)]

ORIGINAL: Lena Levegg

Hvis du får farsbidrag eller hva det heter, så er det vel du som står for handling av klær til han [8|] eller?

Jeg ville nok ha kjøpt klærne selv ihvertfall, for gudene vet hva disse pappane finner på/blir lurt til å kjøpe [8D]

Ja, jeg får 640 kr mnd

Hm, ja... hva det blir av de klærne er ikke så godt å si, kunne blitt ett artig prosjekt[8D]

ORIGINAL: Greven av gral

Ja, jeg får 640 kr i mnd[8D]

OOOJ!! jeg har ikke peiling på sånne ting skjønner jeg [8|] 

Få han til å betale flybiletten du[:D]

ORIGINAL: mamma til leah

Den varianten likte jeg[8D]
Men det spørs om jeg kommer noen vei[:D]
Klær kommer gutten til å få, men lommepenger... det får han ikke. Det blir litt prinsippsak for meg[:)] Jeg mener far skal betale utgiftene det medfører å ha han på besøk. Flybilletter alene kommer på 3500-4000 kr. Jeg syns det er nok av julebudsjettet vårt allerede[:)] Dessuten, hva i all verden skal han trenge penger til i jula[:)]

Ja, du sier jo noe der[8D] får vel nok gaver, og mat/snop....så er vel ikkje behov for lommepenger igrunn[:)]

Men ja, eg synst hvertfall at det burde fordeles, dersom far vil feire jul med sønnen sin. Skulle bare mangle.

Ja, jeg får 640 kr i mnd[8D]

OOOJ!! jeg har ikke peiling på sånne ting skjønner jeg [8|] 

Få han til å betale flybiletten du[:D]

Ja, det kan du tru[:D]
Jeg hadde bøtteballetten her nede i sommer, gjett på hvem`s regning[&:]

Hahaha.. kan jo bare gjette [8D]
Nei du aner ikke hva du skal gjøre jeg, lykke til med avgjørelsen [:D]

ORIGINAL: ønsker_en_til

Ja, jeg får 640 kr mnd

Da hadde jeg kun vært med å betale hvis han hadde hatt like lav inntekt som meg.

Betyr det at du hadde betalt ALT det da, siden du tjener mer enn han?
Ikke det at jeg veit hva han tjener, vet bare hva jeg får i bidragsforskudd[:)]

Jeg hadde latt far betale alt jeg, ifra flybilett, klær og lommepenger....var jo ikke akkurat mange kronene du mottar i barnebidrag fra far..en skam rett å slett!!!
Hvorfor skal du alltid stå for alt liksom...nei, far har bare godt av å ordne dette siden han skal ha julen.

Hahaha.. kan jo bare gjette [8D]
Nei du aner ikke hva du skal gjøre jeg, lykke til med avgjørelsen [:D]

Jeg veit hva jeg gjør, jeg gjør jo det som er rett for gutten[:D]
Men flybilletten gir jeg meg inte på, de klærne skal nå gutten få[:D] Lommepenger får han ikke, for han trenger det ikke[8D]
Blir rart å send han bort for første gang, han har jo vært sammen med meg de 11 andre årene.

ORIGINAL: Insolita

Jeg hadde latt far betale alt jeg, ifra flybilett, klær og lommepenger....var jo ikke akkurat mange kronene du mottar i barnebidrag fra far..en skam rett å slett!!!
Hvorfor skal du alltid stå for alt liksom...nei, far har bare godt av å ordne dette siden han skal ha julen.

Det er gutten sin ønske å være der i julen. Krever jeg hele flybilletten, så blir det ikke noe. Den egoistiske tanken av meg sier at det hadde vært like greit. Men så sier samvittigheten at det blir feil... Jeg har ett stort barn nå, han bør få velge dette selv og jeg er egentlig pliktig til å dele på reiseutgifter[:)]

Jeg hadde bedt far betale i allefall klærne. Det er jo han som skal ha sønnen sin, og som skal sørge for at han har mat og klær ogsånn, akkurat på samme måte som du må sørge for det når gutten din er hos deg.
Bidrag er jo penger du får for det det "koster" å ha han den tiden han ikke er hos far..

Men billetten kanskje det går ann å dele på, hvis den blir alvorlig dyr.. :)

Back
Topp