Hvem ligner babyen på? :)

Marikl

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
er babyen mest lik mor eller far ? Eller en fin blanding av begge ?
Eller er det for tidlig å se enda ?

Her har jenta vår en blanding av begge - vi ser at øynene og leppene er mine , mens ansiktsformen og haken er pappas:)
 
Pappaen og den ene storesøsteren:)
 
Blanding, tror jeg, kanskje mest meg egentlig. Men han er også ganske lik storebror, som alle sier ligner pappaen :)
 
Her er han også kliss lik pappaen sin. Alle har kommentert det helt siden fødselen! Det er kun øynene som ligner litt på mlne.
 
Lillesnupp er en god miks av oss begge. Utseendemessig er hun kliss lik meg som liten, men hun har fått fargene til pappaen.
 
Biologisk skal barna ligne far d første leveåret, fordi da skal barnefaren gjenkjenne genene sine i trekkene, og automatisk da vite at d er sin unge! Fancy greier [emoji28]
Vi selv ser ikke hvem lillegutt er lik, men alle andre er veeeeeldig gode til å poengtere at han overhodet ikke finnes lik meg, kun pappaen! Andre som synes d er litt leit at alle skal finne ut hvem ungen er lik? Kan ikke ungen bare få være seg selv?
 
Biologisk skal barna ligne far d første leveåret, fordi da skal barnefaren gjenkjenne genene sine i trekkene, og automatisk da vite at d er sin unge! Fancy greier [emoji28]
Vi selv ser ikke hvem lillegutt er lik, men alle andre er veeeeeldig gode til å poengtere at han overhodet ikke finnes lik meg, kun pappaen! Andre som synes d er litt leit at alle skal finne ut hvem ungen er lik? Kan ikke ungen bare få være seg selv?

Morsomt, det ante jeg ikke [emoji23][emoji23]

Vi kunne ikke finne noen likheter i begynnelsen, hverken jeg eller pappaen. Nå begynner hun å bli litt mer "menneske", og har fått trekk etter både mamma og pappa, synes vi selv da.

Men det kommer vel an på øyet som ser. Svigerfamilien ser mye pappa og min familie ser mye mamma. Haha.

Skjønner ikke at det skal være såå viktig å finne ut om hun er lik mamma eller pappa, tanter, onkler eller andre. Jeg svarer alltid bare at hun sikkert er en fin blanding av oss begge, og at hun får være lik seg selv.
 
Her er lillegutt veldig lik meg og sin eldste søster ,som også er lik meg:) veldig rart egentlig siden barnefar er mørk,mørkt hår og brune øyne mens jeg er blond med blåe øyen ... Å lillegutt fikk blåe øyne å gyllent går... :D
 
Syns han er veldig lik pappaen, spesielt slik pappaen var når han var liten.
Har noen tanter og kollegaer som syns han er lik meg, men det klarer ikke jeg å se;).
 
Her er lillegutt veldig lik meg og sin eldste søster ,som også er lik meg:) veldig rart egentlig siden barnefar er mørk,mørkt hår og brune øyne mens jeg er blond med blåe øyen ... Å lillegutt fikk blåe øyne å gyllent går... :D

Jeg stusser fortsatt på utseende til min. Han er lik oss begge. MEN pappaen har svart hår og mørkebrune øyne, jeg har brune øyne og er brunette. Lillegutt har blå øyer [emoji23]
 
Jeg stusser fortsatt på utseende til min. Han er lik oss begge. MEN pappaen har svart hår og mørkebrune øyne, jeg har brune øyne og er brunette. Lillegutt har blå øyer [emoji23]

Øynene kan forandre seg ganske lenge etterpå. Om jeg har forstått det riktig er det vanlig at barna får blå øyne først, men at de kan bli brune etter hvert, i alle fall opp mot et år etter fødsel [emoji5]
 
Øynene kan forandre seg ganske lenge etterpå. Om jeg har forstått det riktig er det vanlig at barna får blå øyne først, men at de kan bli brune etter hvert, i alle fall opp mot et år etter fødsel [emoji5]

Min har blå ikke de blå man er født med :p man er født med gråblå øyer fordi øynene ikke får den fargen de skal ha før melaninen i øynene blir utsatt for sollys :)
 
Helt fra fødselen har vi kunne se at jenta ligner på meg, eller ihvertfall på meg som baby [emoji64] Nå som de er 12 uker og litt mer menneske har folk begynt å kommentere at han ligner på samboeren min, men jeg klarer ikke å se det [emoji23]
 
Jeg stusser fortsatt på utseende til min. Han er lik oss begge. MEN pappaen har svart hår og mørkebrune øyne, jeg har brune øyne og er brunette. Lillegutt har blå øyer [emoji23]
Så herlig:D men som det nevnes her ,så er det stor mulighet for at øynene er blitt brune når han nermer seg 1 år:D
 
Hun er en god blanding. Jeg synes hun er lik faren, men veldig mange sier hun er lik meg og de to andre barna.

Men hun har faren sitt hår, medfødt hanekam slik som han hadde når han var baby :p umulig å få håret til å ligge nede :p
 
Back
Topp