Hvem lager middagen på juleaften hos dere?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
I år har min eldste bestemt seg for at det er han som skal lage den, og det skal han få lov til (med litt assistanse) :)
 
Meg og mannen.

Dvs, han sager der opp og legger i vann i morgen. En av oss får det over på damping julaften og trolig skreller han potetene. Så egentlig trolig i hovedsak mannen. Jeg spretter litt inn og ut på slutten. Mamma lager surkål så det skal bare varmes, kålrotstappe ordnes og annet småplukk. Men egentlig mest mannen ja
 
Her blir det skikkelig spleiselag, så jeg står for halvparten og svigers tar med seg halvparten :)
 
Vanligvis er det samboer, men i år kommer svigermor og mannen, og hun har med seg en del mat, så hun kommer nik også til å delta i år.

Jeg dekker bordet :p
 
I år skal vi til foreldrene mine. Når vi inviterer julaften lager han middag og jeg dessert.
 
Vi har aldri feiret jul hjemme hos oss, feirer alltid hos mine foreldre der pappa lager maten :)
 
Mannen. :) Jeg ordner alt annet til jul, og han fikser julemiddagen.
 
Vanligvis jeg, i år er vi ikke hjemme så da lager de middag og jeg har med dessert + småkaker pga allergi hos barna :)
 
Jeg og pappa skal det. Blir and og flæskesteg, som vanlig:D Og risalamande, dansk jul:santa
 
Når vi er hjemme er det jeg som lager maten, i år skal vi bort og da lager jeg desserten og en kake og tar med. Kan hende eldste baker da, hun er flink til det, så får se i morgen om hun har lyst.
 
I år er det svigermor som lager ribbe med sjy+ noe stek (til de som ikke kan ha ribbe), mens svigerinne lager poteter, grønnsaker, rød- og surkål :)
 
Back
Topp