Hvem kontakter jeg?

Januarbaby16

Flørter med forumet
Idag er jeg 41+1 uker på vei, jeg har hatt vanvittige, konstante smerter i rygg og hele symfysen i over en uke nå, klarer såvidt å bevege meg og sovet minimalt, jeg er heldig hvis jeg får 3 timer søvn i løpet av en natt. Jeg merker veldig godt at dette går veldig negativt utover meg både fysisk og psykisk, jeg er totalt utslitt og har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg bare har lagt meg ned å begynt å gråte fordi jeg er helt utslitt og har så vondt, føler meg helt hjelpesløs. Jeg har en gutt fra før av så å sove på dagtid etc utgår for min del.
Jeg har sendt mld til jordmoren min for å se om hun kan hjelpe meg på noen måte, men jeg vet at hun er veldig travel så jeg er redd hun ikke har tid til å ta meg inn før overtidskontrollen på fredag. Hvem kan jeg kontakte bortsett fra henne? Jeg må få noe hjelp slik at jeg i det minste får sove de neste dagene før fødselen starter....

Ring Jordmor! Det er jobben hennes å hjelpe deg som gravid. Evt kan du kontakte lege/eller føden! Slitsom å gå med vondt! Håper du får hjelp snart, og at lille melder sin ankomst :)
Masse lykke til! :)

Og så kan du prøve 1g paracet, det hjalp meg veldig til å slappe av mellom "takene" og bare 40min etter jeg tok paracet gikk vannet, mulig det er bare tilfeldig, men jeg fikk i alle fall slappet av for første gang på 4dager med konstante "masrier" :)

Og så kan du prøve 1g paracet, det hjalp meg veldig til å slappe av mellom "takene" og bare 40min etter jeg tok paracet gikk vannet, mulig det er bare tilfeldig, men jeg fikk i alle fall slappet av for første gang på 4dager med konstante "masrier" :)

Jeg har prøvd med paracet, det tar ikke smertene i det hele tatt... Paracet har forsåvidt aldri vært noe effektiv hos meg uansett.... Dette er ikke masrier da, veldig sikker på at dette er en hinsides bekkenløsning/låsning siden smertene er konstant og så intense.... :( jeg håper jordmor svarer meg så jeg får hjelp så fort som mulig, eller at babyen melder sin ankomst snarest..:)

Idag er jeg 41+1 uker på vei, jeg har hatt vanvittige, konstante smerter i rygg og hele symfysen i over en uke nå, klarer såvidt å bevege meg og sovet minimalt, jeg er heldig hvis jeg får 3 timer søvn i løpet av en natt. Jeg merker veldig godt at dette går veldig negativt utover meg både fysisk og psykisk, jeg er totalt utslitt og har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg bare har lagt meg ned å begynt å gråte fordi jeg er helt utslitt og har så vondt, føler meg helt hjelpesløs. Jeg har en gutt fra før av så å sove på dagtid etc utgår for min del.
Jeg har sendt mld til jordmoren min for å se om hun kan hjelpe meg på noen måte, men jeg vet at hun er veldig travel så jeg er redd hun ikke har tid til å ta meg inn før overtidskontrollen på fredag. Hvem kan jeg kontakte bortsett fra henne? Jeg må få noe hjelp slik at jeg i det minste får sove de neste dagene før fødselen starter....
Off, vi er i akkurat samme båt vi to:( Tårene spruter hver gang jeg snur meg i senga, sover i gjennomsnitt to timer hver natt og er totalt utslitt både fysisk og psykisk pga alt for lite søvn og smerter... Forskjellen på oss er jo at jeg er førstegangs, så har ingen liten å ha ansvar for på dagtid, så sånn sett KAN jeg legge meg å sove på dagen. Men KAN og KLARER er to vidt forskjellige ting, for jeg klarer rett og slett ikke pga vondt:(
Jeg hadde villet tatt en telefon til jm hvis jeg var deg. Svarer ikke hun på tlf, så ville jeg ringt fastlegen for å forhøre meg:-) Burde jo få noe å sove på i det minste... Evt ta en tlf til føden og si at du rett og slett er utslitt og sover veldig dårlig.. Har hørt om et par damer som har ringt føden og bedt om "sovekur" pga de har vært totalt tomme, og de har fått komme inn på føden og fått sove der ei natt med medisiner:-) Ikke det man har mest lyst til sikkert, men siden du er såpass langt over tiden, så burde du jo få sove litt før fødselen setter i gang! Lykke til og god klem!:-)

Her er det også slik at en kan få komme inn å sove ei natt på føden, hvor en får medisiner. JM sier at fødselen ofte starter etter ei slik "god" natt, da kroppen er mer utvilt og avslappet. Håper de finner en god løsning for deg, spesielt siden du også er over termindato...... Trøsteklem til deg:)

Jordmor ringte meg og sa at verken hun eller sykehuset kunne gjøre noe... Fikk beskjed om å "smøre meg med tålmodighet", tålmodigheten er det ikke noe i veien med, jeg ønsker bare å være smertefri og få litt ordentlig søvn og klare å fungere på dagtid mtp at jeg ikke bare har meg selv å tenke på... Skal på sykehuset på fredag på overtidskontroll, hun ba meg vurdere igangsetting hvis ingenting har skjedd før den tid og hvis smertene ikke avtar. Men å gå slik som dette helt til fødsel går jo bare ikke, føler jeg ikke blir tatt seriøst i det hele tatt :(
Hun sa jeg også kunne ringe kiropraktor og få en hastetime, men det er for det første kjempe dyrt og for det andre anbefaler ikke legen meg det pga en skiveprolaps i ryggen..... Jeg blir sprø!
Orker ikke ringe føden engang, de er så småsur her hele tiden føler jeg.... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :-(

Åååå jeg vet hvordan det der er. Gikk 6 dager over og gråt i dusjen hver kveld, det var så slitsomt og jeg holdt ikke ut! Ringte torsdags morgen til føden og sa at NÅ MÅ DERE BARE SETTE MEG IGANG, JEG TÅLER IKKE MER. Hadde gått opp 27 kg, var kjeeempestor og klarte ingenting. Det nyttet ikke. Er heldig med å få raske legetimer så ringte til legen og fikk time senere samme dag. Jeg forberedte meg skikkelig, skrev ut artikler med at å sette igang fødsel rundt termin er bra fordi det forebygger overtid og babyen er tross alt ferdig og hvis mor er særdeles plaget, så blablabla :P Highlightet alle setninger som hjalp meg og hele pakka. Mannen var hjemme fra jobb den dagen og syntes så synd på meg at han sa at vi skulle prøve å ha litt sex for å se om det hjalp. Fytti rakkærn det hjalp... Hadde rier etter 20 min, og fødte senere den natten :) Det har hard intens fødselsstargingssex :P

Kiropraktor?? :)

Åååå jeg vet hvordan det der er. Gikk 6 dager over og gråt i dusjen hver kveld, det var så slitsomt og jeg holdt ikke ut! Ringte torsdags morgen til føden og sa at NÅ MÅ DERE BARE SETTE MEG IGANG, JEG TÅLER IKKE MER. Hadde gått opp 27 kg, var kjeeempestor og klarte ingenting. Det nyttet ikke. Er heldig med å få raske legetimer så ringte til legen og fikk time senere samme dag. Jeg forberedte meg skikkelig, skrev ut artikler med at å sette igang fødsel rundt termin er bra fordi det forebygger overtid og babyen er tross alt ferdig og hvis mor er særdeles plaget, så blablabla :P Highlightet alle setninger som hjalp meg og hele pakka. Mannen var hjemme fra jobb den dagen og syntes så synd på meg at han sa at vi skulle prøve å ha litt sex for å se om det hjalp. Fytti rakkærn det hjalp... Hadde rier etter 20 min, og fødte senere den natten :) Det har hard intens fødselsstargingssex :P

Jeg har heldigvis ikke gått opp mer enn 14 kg, veldig takknemlig for det!
Kanskje jeg skal prøve å lure mannen med meg på noe, selvom jeg mest sannsynlig må prøve veldig hardt... Han tørr såvidt å røre meg pga smertene jeg har, jeg vrir meg bare han rører ryggen min for tiden, så jeg må nok pine meg gjennom det isåfall, hehe!
Jeg bestilte meg en time til akupunktur og håper det hjelper mot smertene og eventuelt får noe igang... Tror jeg prøver meg på en liten runde i høyet ikveld hvis jeg klarer å lure mannen med på det, ber til høyere makter om at det funker og at det ikke ender med masrier og mer smerter!.... Har veldig mye kynnere og nedpress idag så kanskje det hjelper ting igang, men har liten tro på det egentlig mtp at jeg var totalt umoden for 10 dager siden.... :-S

Jeg har heldigvis ikke gått opp mer enn 14 kg, veldig takknemlig for det!
Kanskje jeg skal prøve å lure mannen med meg på noe, selvom jeg mest sannsynlig må prøve veldig hardt... Han tørr såvidt å røre meg pga smertene jeg har, jeg vrir meg bare han rører ryggen min for tiden, så jeg må nok pine meg gjennom det isåfall, hehe!
Jeg bestilte meg en time til akupunktur og håper det hjelper mot smertene og eventuelt får noe igang... Tror jeg prøver meg på en liten runde i høyet ikveld hvis jeg klarer å lure mannen med på det, ber til høyere makter om at det funker og at det ikke ender med masrier og mer smerter!.... Har veldig mye kynnere og nedpress idag så kanskje det hjelper ting igang, men har liten tro på det egentlig mtp at jeg var totalt umoden for 10 dager siden.... :-S
Det høres ikke godt ut nei! Skjønner mannen litt og da. Evt kan du spørre jordmora di om hun kan strippe deg? Det er jo dags for det nå? Kan hende det hjelper.. Da går hun inn og kjenner hvor åpen du er og river i en hinne som kan få fortfart på saker :) Ikke noe deilig det heller må sies! Lykke til :) Og heldig med normal vektoppgang :)

Hør om du kan få sovedoser av sykehuset. Jeg ble lagt inn siden vi bor så langt unna med nr 1. Fødselen startet etter at jeg fikk sove noen døgn. Er ikke godt å ha det sånn.

Hør om du kan få sovedoser av sykehuset. Jeg ble lagt inn siden vi bor så langt unna med nr 1. Fødselen startet etter at jeg fikk sove noen døgn. Er ikke godt å ha det sånn.

Slik jeg forstod det på jordmoren min var ikke sykehuset så behjelpelig heller... Og mtp at jeg har en til her hjemme vil jeg helst unngå å bli liggende på sykehus for lenge... Skal til jordmor imorgen så jeg skal se hvilke muligheter jeg har da og krysser fingrene for at akupunktur hjelper...

Sniker litt :) jeg kontaktet føden og fikk komme inn annenhver dag for sterke smertestillende og sovetabletter de siste to ukene før fødsel pga smerter og søvnmangel!

Back
Topp