Hvem klippet navlesnoren?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Pappaen klipte, men først lå babyen noe som følte som en evighet nedenfor morkaka(ett minutt eller noe), før babyen ble lagt på magen pg pappa klipte :)

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Pappa'n klipte :-) ble først tatt blodprøver og så pulserte den ferdig

Pappa'n klipte begge gangene, etter at den var ferdig med å pulsere:)

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Pappaen klippet her også etter den var pulsert ferdig. Hadde ikke trodd han kom til å gjøre det for han hater alt som har med blod og gørr å gjøre, men jammen overrasket han positivt der gitt ;)

Lillegutt 5/3-14 <3

Her røk navlestrengen når smån var ute og på vei opp til meg.
Men da fikk vi beskjed om at den lave blodprosenten hans var fordi han ikke fikk navlestrengsblodet tilbake, ikke fordi han mistet blod.
Nytt for oss. Virket som at det var ganske nytt at navlestrengen ikke skal klippes med en gang. Men lurt da!

Jeg gjorde det selv!

Sent from my iPad using BV Forum

Jordmor gjorde det

Pappaen gjorde det denne gangen. Første gangen fikk han ikke gjøre det fordi den var for kort.

Min kjære fikk den æren.. Og kort tid etter gikk han i bakken...:p
Alt gikk heldigvis bra! ;)

Her klippet pappaen over før lille ble fraktet bort for en ekstra sjekk:)
Jeg hadde skrivd fødebrev på forhånd hvor det sto at jeg ønsket at navlestrengen sku få pulsere ferdig først:)
Ble sett litt rart på følte jeg og ble forklart at det nå var fast prosedyre og at det kun var i ekstreme tilfeller at det ikke ble gjort. :p Gudsjelov rakk den å pulsere ferdig her før lille ble tatt vekk i 5 min. Endte opp med ett stk stolt pappa og ei frisk og rask føken:)

Pappaen med nr 2 og 3, nr 1 var det lege som gjorde det pga prematurt og keisersnitt.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Min kjære fikk den æren.. Og kort tid etter gikk han i bakken...:p
Alt gikk heldigvis bra! ;)

Så for meg dette scenariet og måtte flire litt :) godt det gikk bra med
Pappaen ;)

Fra Tutdelafrut- stolt mamms til ett lillegull

Jordmor/lege hver gang

Back
Topp