Hvem kjører? Og hvorfor?

En tråd i 'Familieliv og samliv' startet av Augustinaen, 3 Mar 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Rimfrost92 Gift med forumet Septemberlykke 2015 Oktoberlykke 2019

Han har ikkr lappen, så er jeg som kjører.

Blir nok mest jeg som kommer til å kjøre når han engang får tatt lappen, ihvertfall langkjøring, for jeg blir så bilsyk.

2. lennypenny Forumet er livet VIP September 2012

Jeg kjører alltid! Blir så fort bilsyk av å sitte på :(
    Det hender vi bytter på ved lange reiser og på motorvei :)

3. FrkBeis Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Samme her også, bilstolene til ungene tar endel plass og mannen er så lang så d pleier han å kjøre :)

4. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Styrete å bytte bilstolene ofte bare fordi jeg også skal kjøre :p

5. Nordlys2018 Gift med forumet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️

Jeg kjører ca 35,000km i året alene, så når mannen er hjemme så kjører han i 99% av tilfellene. Synes det er så deilig å slippe å kjøre :p

6. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Før kjørte jeg mye, da jeg likte å kjøre og hadde mest brukervennlig bil. De siste årene er det alltid han som kjører, da jeg ikke gidder haha.

7. Klumpen2018 Glad i forumet Desemberlykke 2018

Mannen. Av flere grunner.
    Det er hans bil, og jeg virkelig hater å kjøre den (feilstilling på rattet, tung å gire). Jeg liker ikke å kjøre steder jeg ikke er kjent, og er ikke vant til å kjøre steder med så mye trafikk (og nå bor vi i by). Jeg kjører alltid på min hjemplass og ellers i fylket der, med pappas ekstra bil. Der betyr rushtrafikk at du må vente på at to biler skal passere før du kan kjøre ut av krysset (og du kunne stått 5 min til uten at det kom en tredje bil :p ).

8. Turkistliv Forumet er livet VIP Himmelbarn Julegavene 2019

Vi bytter på, men som regel han.
    Jeg foretrekker å kjøre selv. Men det gjør han også.
    Han er så snill ellers at den kampen orker jeg ikke å ta, han får bare kjøre :p
    Jeg blir litt uvel og bilsyk av å sitte på, og har en tendens til å føle at folk kjører "brått" selv om de sikkert ikke gjør det.

9. V90 Betatt av forumet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️

På lengre turer så kjører alltid jeg, jeg liker meg best bak rattet:) på kortere turer bytter vi på avhengig om vi tar min eller hans bil.

10. Stjernestrikk Forelsket i forumet Assistert-jentene

Når vi kjører så er jeg sjåfør, for mannen har ikke førekort enda.
    Men nå har vi heller ikke bil selv da :)

11. Smokk@ Gift med forumet Junilykke2018

Stort sett jeg som kjører.. syns han er så treg med å gire osv...:hilarious: Jeg liker å kjøre bil da. Hater å være passasjer:wacky:

12. Agnete Forumet er livet

Men har du alltid med deg mannen når du er er ute da? Her får barna virkelig erfare at det å kjøre bil er like mye kvinnejobb som mannejobb. Mannen er vel med kun 10% av gangene jeg er på farta med unger :)

Jeg er ingen dårlig sjåfør selv om mannen kjører når vi er på tur sammen. Kjører rundt 10-15 mil om dagen pga jobb, mer enn det mannen gjør :p
    Men enig med deg at det er viktig å fortsette å kjøre :)

13. Totti Gift med forumet Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Mannen, for jeg har ikke førerkort enda :banghead:
    Har kjøretimer og sånt nå, så håper å få det fort.. men må ærlig innrømme at jeg tror det blir mannen som kjører mest uansett.

14. FrkBeis Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Ja, det er det :wacky:

15. tulips Gift med forumet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️

Han, fordi han vil :p

16. Frk.Lene Flørter med forumet Februarlykke 2016

Det er stort sett jeg som kjører på langturer da han fort blir trøtt i bilen. Jeg elsker å kjøre, det gjør i grunnen ikke han. Han kjører kanskje litt oftere på småturer da..

17. inux Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Mannen kjører fordi når vi kjører familiebilen blir det for trangt for han å sitte på passasjersiden foran på grunn av bilstolen som står bak. Han er relativt lang og jeg er ganske kort. I tillegg liker han å kjøre bil bedre enn meg.

18. Landus Glad i forumet Assistert-jentene

Har ikke lappen enda, men jobber med saken. Mannen kjører, men satser på at jeg også er kjørbar innen vi får barn:happy: Har kort vei til jobb da, med super bussforbindelse, så går veldig greit:)

19. Carro1989 Glad i forumet Septemberbarna 2019

Han kjører for det meste. Han elsker å kjøre bil, jeg liker å sitte på å følge med på alt annet :hilarious:

20. SoriaMoira Elsker forumet

Vi kjører nok omtrent 50/50. :)

Del denne siden