Hvem kan skrive sykemelding...

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Er vel primært bare legen?
Ingen slik ordning at jordmødre kan gjøre det?

Har flyttet til ny kommune. Vært hos jordmor her allerede og har en god dialog med henne og hun kjenner min situasjon, men der kan det vel ikke skrives ut sykemeldinger?

Ikke ny fastlege, her før 01.04. Fikk byttet først nå og såååå langt kjøre til min tidligere lege.

Pga noe vannavgang tidlig og mye vondter nå mot slutten har jeg ikke lov jobbe, så forlengelse må jeg jo bare ha, men tungvindt å måtte kjøre en time, en vei, til legen for å fikse dette..

Jeg vet om et tilfelle der jordmor sykemeldte, da i tett samarbeid med legen. Vanligvis tror jeg bare det er legen som kan sykemelde deg, uten at jeg skal si det helt sikkert.

Jordmor kan søke om svangerskapspenger. Ikke sykemelde.

Tror nok desverre at det kun er legen som kan ordne med dette.

Hmmm.. men da med andre ord kanskje kun fastlegen? frustrerende når bør ta det helt med ro å evt måtte ut å kjøre så langt... skal ikke være bare bare ;)

Om det er farlig for babyen om du jobber så har du rett på svangerskapspenger :-)

Du kan jo ringe fastlegen og si trenger forlengelse av sykemeldingen. Regner med det er en kjent problemstilling for han, så det kan jo være han kan skrive ut uten at du kommer inn, og sende den i posten til deg.

min jordmor skrev ikke ut sykemelding! Men ring ditt tidligere legekontor, så får du helt sikkert en, som de kan sende pr post! :)

Back
Topp