Hvem kan skrive attest?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg har jobbet flere steder kommunalt innenfor helse, og har nå flyttet til ny kommune som ver om attester fra tidligere arbeidsforhold.
Må sjefen på hver avdeling i kommunen jeg har jobbet skrive det?
Eller kan jeg be en om å skrive for alle?

Det vanlige er at arbeidsgiver ved hvert enkelt arbeidsforhold skriver en attest. Dvs på hver sted du har hatt en arbeidskontrakt. Hvis du har hatt en overordnet arbeidskontrakt som har dekt flere steder ville jeg tenkt at den lederen som har hatt det overordnede ansvaret kan skrive en samlet attest.

Hos oss skriver jeg som leder attest på alle stedene. Skriver attesten ut ifra systemet og det kommer timer og hvor mye hver enkelt har jobbet. Men skriver ikke pene ord om de for mer enn det de har jobbet hos meg

Du må ha én attest fra hvert enkelt arbeidsforhold og det blir nærmeste leder som skriver attesten :)

Jeg har jobbet flere steder kommunalt innenfor helse, og har nå flyttet til ny kommune som ver om attester fra tidligere arbeidsforhold.
Må sjefen på hver avdeling i kommunen jeg har jobbet skrive det?
Eller kan jeg be en om å skrive for alle?
Jeg fikk en samleattest fra hver eneste kommune jeg har jobbet i. Jeg sendte mail til «lønn og personal» avdelingen i de forskjellige kommunene. Det vil si at selv om jeg hadde jobbet flere ulike steder i samme kommune (støttekontakt, skole og hjemmesykepleie f.eks) så fikk jeg en samlet attest på antall timer jobbet og stillingprosent totalt osv. Trengte ikke sende én mail til skolen, én til hjemmesykepleien osv.

Back
Topp