Hvem kan få tidlig UL?

Mpa89

Flørter med forumet
hei. Jeg er helt ny på dette.. Er bare 5 uker på vei men lurer litt på d med legetime og tidlig UL. Hvem kan få henvisning til det? Jeg har hatt veldig intense smerter de siste dagene, og idag toppet det seg på vei til jobb og jeg måtte stoppe bilen for å puste. Er dette noe j kan ta opp med legen for å få tidlig UL? Har også hatt SA tidligere hos mor og søster.. Kan d ha noe å si?
 
hei. Jeg er helt ny på dette.. Er bare 5 uker på vei men lurer litt på d med legetime og tidlig UL. Hvem kan få henvisning til det? Jeg har hatt veldig intense smerter de siste dagene, og idag toppet det seg på vei til jobb og jeg måtte stoppe bilen for å puste. Er dette noe j kan ta opp med legen for å få tidlig UL? Har også hatt SA tidligere hos mor og søster.. Kan d ha noe å si?
Ja, du må ta det opp med fastlegen og få henvisning av han/henne. Eventuelt kan du gå privat, men da koster det jo en del mer;-)
 
Jeg får som oppfølging av ivf-behandling.
Veldig mange tar tidlig ul privat, det koster en del. Du kan jo ta det opp med legen, men er ikke alle som får det.
 
SA er ikke arvelig.

Jeg går privat, det gjorde jeg også i forrige svangerskap.
 
Jeg har vært privat Idag:)

Får en på sykehuset i uke 8.

Dette pga sykdom som gjør at jeg må følges opp litt ekstra.
 
Takk for råd alle sammen :)
Skal ringe legen og høre.. men UL i uke 8 er vel vaginalt?
 
Får pga sykdom, kommer til å ha endel ultralyder fremover! Men flere blodprøver :(
 
Jeg fikk I utgangspunktet I uke 7 på grunn av medisiner jeg har brukt for å bli gravid. Etter en liten blødning I dag har jeg fått time I uke 6 (neste uke). Usikker på om jeg skal på begge dersom den første går fint.

Vil tro sterke smerter kvalifiserer til tidlig UL. Masse lykke til, håper legen din tar deg på alvor :)
 
Back
Topp