Hvem jobber?

Fru.T.

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Hei, jeg jobber til vanlig 80% og har fri 1 dag i uken fast. Jobber fortsatt..men føler det har startet å bli tungt. Kommer hjem og kaster meg til sengen, har ikke energi til overs ut over kvelden. Hva med dere andre, jobber alle fortsatt eller har dere tatt fullt/delvis sykmeld. Av forskjellige grunner. Spør av nysgjerrighet :) er i uke 26+3 nå. Tar Sommerferie ca om 2 uker (i juli), gleder meg. Takk for svar.

Nå gjelder det ikke akkurat jobb for min del, men Masterstudie. Måtte bare ta permisjon hele dette vårsemesteret pga graviditeten! Har hatt en del plager fra uke 6-7 som gjorde det vanskelig både med reise, følge undervisning og rett og slett lære/bruke huet til noe fornuftig :smiley-ashamed004 nå har jeg også kronisk sykdom fra før av, så det spilte sikkert også inn. Skjønner der begynner å føles tungt nå da! Vurderer du å ta noe gradert sykemelding etter ferien? Blir nok veldig digg med ferie i alle fall :alien:Heartpink

Jeg jobber fullt enda (kontorjobb). Er totalt utslitt og usikker på hvor lenge jeg kan holde ut med det. Jeg er i uke 28 nå, skal vanligvis jobbe 6 uker til før ferie og permisjon. Orker ingenting når jeg er ferdig på jobb, veldig krevenede når man har barn hjemme som også trenger oppmerksomhet. Synes det er en utfordrende periode generelt. Har ikke vært syk denne graviditeten, men manglende energi og svimmelhet tar på.

Jobber kun 20% for tiden… var 100% sykmeldt fra påske til midten av mai, så gikk jeg over til 80%. Blir nok sykmeldt videre også i sommerferien pga risiko for blødning… kjenner det er TUNGT, men samtidig så vil jeg kunne være litt på jobb, så 20% fungerer greit nå

Jeg har vært 30% sykemeldt siden februar, da hovedsakelig pga. kvalme. Sliter fortsatt en del med kvalme, spesielt hvis jeg blir veldig sliten. Jeg jobber som lærer på vgs, så nå er det bare 1,5 uker igjen før lang sommerferie, og så blir det ei uke på jobb til høsten før permisjonen starter. Kjenner det skal bli veldig godt med ferie nå for er utrolig trøtt og sliten og må som regel ta meg en blund i løpet av dagen. Har en 1,5-åring som også krever sitt, så blir ikke så mye tid til hvile etter jobb heller.

Hei! :)
Jobber fortsatt 100%, men har begynt å vurdere å gå ned til 70% snart. Kjenner meg sliten, veldig trøtt og kjenner det begynner å bli tungt i ryggen. Sliter også med vondt i ribbein. Går en del i vernesko på jobb som ikke gjør saken noe bedre. Ønsker å stå i jobben så lenge som mulig men selvfølgelig det må ikke gå ut over egen helse. Vanskelig valg det der…

Jobber 50% nå, og håper å klare det frem til ferien i slutten av Juli. Jobber i helsevesenet og har da 2-3 fulle dager i uken. Helt ødelagt etter hver vakt, men klarer hente meg inn igjen dagen etter da jeg aldri har to dager på rad lenger. Generelt trøtt, kvalm, svimmel, men har lite plager med rygg/bekken enda til tross for mye gåing og ståing på harde gulv.

Jeg var mye syk i fjor og på begynnelsen av året i år, begynte akkurat å bli bedre fra utbrentheten når jeg ble gravid. Har derfor kun 4 uker sykemelding igjen før jeg eventuelt må over på AAP. Så her jobbes det 100% fortsatt og fortsetter med det frem til ferien som begynner om 3,5 uker :happy: Det er 3 uker fra ferien er over til permisjonen begynner så kan muligens bli sykemeldt da hvis det blir behov, men håper egentlig jeg "holder hele veien" da jeg får så god tilrettelegging. Er 90% på hjemmekontor så kan hvile i sofaen og senga mellom oppgaver.

Jeg jobber fullt enda (kontorjobb). Er totalt utslitt og usikker på hvor lenge jeg kan holde ut med det. Jeg er i uke 28 nå, skal vanligvis jobbe 6 uker til før ferie og permisjon. Orker ingenting når jeg er ferdig på jobb, veldig krevenede når man har barn hjemme som også trenger oppmerksomhet. Synes det er en utfordrende periode generelt. Har ikke vært syk denne graviditeten, men manglende energi og svimmelhet tar på.
Føler med deg og det at barn har forventninger, som krever sin tid , og den fòlelsen av at man ikke rekker til og svikter :dead: :dead:

Hei! :)
Jobber fortsatt 100%, men har begynt å vurdere å gå ned til 70% snart. Kjenner meg sliten, veldig trøtt og kjenner det begynner å bli tungt i ryggen. Sliter også med vondt i ribbein. Går en del i vernesko på jobb som ikke gjør saken noe bedre. Ønsker å stå i jobben så lenge som mulig men selvfølgelig det må ikke gå ut over egen helse. Vanskelig valg det der…
Ja, det er akkurat det. Hvor mye skal man pushe seg. Jeg klarer meg fint på jobb. Men så har man ikke noe krefter til overs. Rett til sengs. Skal man fortsette slik eller skal man sykmelde seg . Det er mitt dilemma. Men vil også jobbe ut.

Jobber 50% nå, og håper å klare det frem til ferien i slutten av Juli. Jobber i helsevesenet og har da 2-3 fulle dager i uken. Helt ødelagt etter hver vakt, men klarer hente meg inn igjen dagen etter da jeg aldri har to dager på rad lenger. Generelt trøtt, kvalm, svimmel, men har lite plager med rygg/bekken enda til tross for mye gåing og ståing på harde gulv.
Samme her minimalt med plager, men har ikke krefter til overs ut over dagen.

Så konkulusjon er at en del er fortsatt på jobb inkl.meg. Folk rundt meg sier at jeg bør ta sykmeld. Men igjen føler jeg at egentlig så går det greit.
Men etter jobb orker man ingenting. Så da blir jeg litt frustrert. Er det riktig eller burde jeg ta mer hensyn og være egoist. Eller er det egoistisk å tenke slik eller er det nødvendighet..da de hjemme også har sine behov nærhet omsorg og tilstedeværelse for barnas del. Føler jeg ikke helt vet hva jeg selv vil, og er også dårlig til å sette grenser eller bedømme mine egene behov ..da jeg har ganske strenge krav ovenfor meg selv til vanlig. :wacky::bag::banghead:

Så konkulusjon er at en del er fortsatt på jobb inkl.meg. Folk rundt meg sier at jeg bør ta sykmeld. Men igjen føler jeg at egentlig så går det greit.
Men etter jobb orker man ingenting. Så da blir jeg litt frustrert. Er det riktig eller burde jeg ta mer hensyn og være egoist. Eller er det egoistisk å tenke slik eller er det nødvendighet..da de hjemme også har sine behov nærhet omsorg og tilstedeværelse for barnas del. Føler jeg ikke helt vet hva jeg selv vil, og er også dårlig til å sette grenser eller bedømme mine egene behov ..da jeg har ganske strenge krav ovenfor meg selv til vanlig. :wacky::bag::banghead:
Jeg tenker at det er flott at man klarer å jobbe, og om det er det man vil så kjør på! MEN det er jo viktig å kjenne etter om man faktisk fungerer ellers i hverdagen også, ikke kun på jobb, det kan være kroppen som sier at hei nå må du roe ned tempoet litt her liksom:Heartpink veldig mange av oss er alt for strenge med oss selv og hva vi skal få til, så skjønner deg godt! Er jo alltids en mulighet å bare trappe litt ned på jobben og se hvordan det føles evt. :love7 Du er jo i en periode nå hvor det er helt innafor å være litt raus med seg selv i hvert fall! Altså, det er jo alltid lov å være, men du skjønner kanskje hva jeg mener :wacky::Heartpink

Jeg tenker at det er flott at man klarer å jobbe, og om det er det man vil så kjør på! MEN det er jo viktig å kjenne etter om man faktisk fungerer ellers i hverdagen også, ikke kun på jobb, det kan være kroppen som sier at hei nå må du roe ned tempoet litt her liksom:Heartpink veldig mange av oss er alt for strenge med oss selv og hva vi skal få til, så skjønner deg godt! Er jo alltids en mulighet å bare trappe litt ned på jobben og se hvordan det føles evt. :love7 Du er jo i en periode nå hvor det er helt innafor å være litt raus med seg selv i hvert fall! Altså, det er jo alltid lov å være, men du skjønner kanskje hva jeg mener :wacky::Heartpink
Ja , det gjør jeg. Klarer alltid å være fornuftig og kommer med gode råd til andre. Men når det er meg selv er jeg dårlig i den fronten. Fungerer suverent på jobb. Ikke har jeg voldsomme plager heller. Men fungerer ikke hjemme. De hjemme er greie sånn sett. Så har jeg en jobb , hvor jeg må enten jobbe den 80% jeg har eller sykemelde meg fullt. ikke har jeg lyst til å slutte helt. Men har ingen valg midt i mellom liksom. Blir helt kokko her selv. Nå har jeg landet litt på å jobbe de siste 2 ukene før ferien. Å kanskje se det an etter ferien..ektefellen gitt opp meg , med alle mine fram og tilbake standpunkter...skjønner han også..ser jo at jeg ikke er enig med meg i disse dager

Last edited:
Ja, det er akkurat det. Hvor mye skal man pushe seg. Jeg klarer meg fint på jobb. Men så har man ikke noe krefter til overs. Rett til sengs. Skal man fortsette slik eller skal man sykmelde seg . Det er mitt dilemma. Men vil også jobbe ut.
Ser den altså. Men som min samboer sier: er det et tidspunkt i livet som du skal ta hensyn til deg selv, så er det akkurat nå.
Jeg er glad i jobben min, men synes ikke det er så OK når det går utover resten av døgnet..

Ja , det gjør jeg. Klarer alltid å være fornuftig og kommer med gode råd til andre. Men når det er meg selv er jeg dårlig i den fronten. Fungerer suverent på jobb. Ikke har jeg voldsomme plager heller. Men fungerer ikke hjemme. De hjemme er greie sånn sett. Så har jeg en jobb , hvor jeg må enten jobbe den 80% jeg har eller sykemelde meg fullt. ikke har jeg lyst til å slutte helt. Men har ingen valg midt i mellom liksom. Blir helt kokko her selv. Nå har jeg landet litt på å jobbe de siste 2 ukene før ferien. Å kanskje se det an etter ferien..ektefellen gitt opp meg , med alle mine fram og tilbake standpunkter...skjønner han også..ser jo at jeg ikke er enig med meg i disse dager
Skjønner deg godt altså! Igjen, det er jo noe annet med studie, men jeg også måtte velge "alt eller ingenting" der så det satt langt inne, og jeg brukte vel 3 måneder på å prøve (og feile både på studiet og hjemme :wacky:) før jeg til slutt måtte gi meg. Nå i ettertid føles det så tøysete å pushe seg så langt før jeg klarte å gi slipp! Og den konstante vurderingen også er jo utrolig slitsom synes jeg haha. Hvorfor er man sånn :hilarious::smiley-ashamed004 hvis du har landet litt i å ta disse to siste ukene med jobb, så tenker jeg du fint kan senke skuldrene i avgjørelsen :Heartpink etter ferien er du jo enda et stykke på vei, så kanskje det føles litt lettere å bestemme seg for sykemelding da! :love7

Jobber 100% og satser på å fortsette med det frem til permisjon. Skal ha tre uker ferie i juli :happy: Har hjemmekontor-jobb :joyful:

med første var jeg i super form og jobbet 100% fram til dagen jeg fødte (bor i utlandet og her starter mammaperm på dagen man føder. Denne gang føler jeg meg skikkelig sliten og graviditeten er tyngre. Gikk ned til 80% (jeg er i uke 23 bare) og det er helt fantastisk. Jobber hver dag, men kan ta flere blunder og slutte tidlig noen dager uten å føle på skyld. Er så fornøyd med valget. Sykemelding blir bare gitt for en måned så jeg kan gå tilbake 100 %om jeg plutselig får mer energi. Liker også jobben :)

Back
Topp