Hvem inviteres i barnebursdag?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Her har vi regelen enten ren jente/guttebursdag elller alle i klassen. (var likt i barnehage - alle på samme alder eller ren guttebursdag).

Jeg personlig synes det er HELT feil å be barna velge noen få, da det er veldig sårt for de som faktisk ikke blir bedt (og dessverre er det gjerne samme person gang på gang)

Hva tenker du? har dere noen regler?

Vi har alle jentene på avd\i klassen og så er det som regel noen venner utenom i tillegg.

Enten hele avdelingen i bhg/klassen på skolen, eller alle jentene/guttene. + eventuelle nabovenner.

Vi har bedt alle jentene :) og en av gutta faktisk, dette er nabogutten :)

I bhg er det alle jentene som er samme modell som minsta (2010modell) eller alle på avd.
På skolen er det ren jentebursdag eller alle i klassen.

Omvendt med gutter da selvsagt. Har kun jenter jeg :p

I bhg er det alle jentene som er samme modell som minsta (2010modell) eller alle på avd.
På skolen er det ren jentebursdag eller alle i klassen.

Omvendt med gutter da selvsagt. Har kun jenter jeg :p

haha... ja jeg er vant til å bare ha gutt, men har nå en av hver ;) så måtte tilpasse innlegget litt :P

Her vil ikke jenta ha alle jentene for ho syns det blir så mye bråk og mas så vi inviterer 3 fra skolen men på tvers av gruppene på trinnet.

Også kommer det kusiner som er ungdommer, venners barn og noen av mine venninner.
Blir ren jentebursdag :)

Jeg hadde ikke latt ho velge mesteparten og utelatt noen men nå er det noen få av alle på hele trinnet, føler ikke det blir feil når det er så få.

Alle av samme kjønn i samme aldersgruppe.

Dette bhgåret er de kun førskolebarn på avdelingen, så alle 5årsguttene ble bedt, men i fjor var de både 4 og 5åringer på ene avdelingen og 4 og 3åringer på den andre. Da innviterte vi alle 4års guttene i bursdag. (Så samme gjengen med gutter begge år) . Hadde blitt for mye å innvitere alle 4års guttene og de 5åringene han var på avdeling med. Han ble heller ikke bedt til de som var eldre. Holder med 10-15 unger.

Innviterte også venner fra utenom bhg da.

Kommer til å gjøre det samme på skolen, alle guttene i klassen og evt andre venner. Etter 10årsdagen får han nok velge om han heller vil ta med seg en eller to bestekompiser på en opplevelse, for da er jeg nok lei av bursdagsbesøk :-P

På skolen er det hele klassen, null problem (de var fire jenter og ti gutter da de begynte, derav ikke rene kjønnsdelinger, ble lite på jentene da)

I bhg-tiden har vi tatt venner når de er små. På tvers av avdeling og kombinert med familie utenom. Rett og slett fordi det er store avdelinger, mye samarbeid på tvers og gruppedeling innad så de er knapt sammen med mange på avdelingen. Reelt sett var det snakk om 1-2 unger fra bhg. Da hun ble fem tok vi jentene på årskullet på avdelingen. Det gjør vi sikkert neste år også

Alle av samme kjønn i samme aldersgruppe.

Dette bhgåret er de kun førskolebarn på avdelingen, så alle 5årsguttene ble bedt, men i fjor var de både 4 og 5åringer på ene avdelingen og 4 og 3åringer på den andre. Da innviterte vi alle 4års guttene i bursdag. (Så samme gjengen med gutter begge år) . Hadde blitt for mye å innvitere alle 4års guttene og de 5åringene han var på avdeling med. Han ble heller ikke bedt til de som var eldre. Holder med 10-15 unger.

Innviterte også venner fra utenom bhg da.

Kommer til å gjøre det samme på skolen, alle guttene i klassen og evt andre venner. Etter 10årsdagen får han nok velge om han heller vil ta med seg en eller to bestekompiser på en opplevelse, for da er jeg nok lei av bursdagsbesøk :-P
Gjør vi også. Eldste fylte nylig 10 år og hadde 18 unger her. Og jeg er glad det er slutt nå :p For 18 jenter i 9/10 års alder er helvete på jord. Ærlig talt :p

Fra neste år inviterer hu med seg to av sine bestevenninner så reiser vi på restaurant og kino i byen. Blir mye mer koselig det :)

Alle jentene (snuppa) eller alle guttene (sønnen). Snuppa kan av og til invitere alle i klassen da hun er en sånn type som gjerne leker med alle, og har like mange venner blant guttene som jentene. Sønnen derimot, han leker bare med guttene stort sett.

Jeg kommer til å være veldig tydelig på at barnet må be enten alle guttene/jentene eller hele klassen. Han må også reise i alle bursdager, så sant det ikke er en veldig god grunn til å la være.

Her er eldste for liten for barnebursdag enda, men når vi begynner blir det nok alle jentene, evt. hele klassen alt etter hvor stor den blir ;-)

Må bare legge til at da jeg var liten inviterte man alle jentene/guttene frem til 5. klasse. Vi var 18 jenter, så begynte nok å bli litt mye for noen foreldre, og på et tidspunkt må man nesten slutte å invitere alle sammen.

Jeg tenker at alle må inkluderes. Det som er synd er at det kan bli dyrt for noen og at bursdagen ikke blir like koselig og intim med bursdagsbarnet i fokus.

Vi har selvsagt regler:)
Eldste inviterer alle gutta i klassen, mellomste har invitert alle førskolebarna uansett kjønn og minstemann skal invitere alle gutta fra sitt kull i barnehage:)

Back
Topp