hvem inviterer man i dåp?

valentinesbaby

Gift med forumet
jeg har hørt at man kun inviterer den nærmeste familien i dåp... det vil si onkler/tantar/kusiner til barnet og foreldre/søsken/besteforeldre/oldeforeldre?   

og selvfølgelig om noen andre står dere nær....(venner etc etc)  

Vi ber onkler,tanter,søskenbarn,søsken,besteforeldre,oldeforeldre til barnet. Hadde fadderne vært noen andre enn tanter og onkler så hadde selvsagt dem kommet i tilleg til disse
Syntes det er nok. Vi blir med disse ca 25 i dåpen

Både jeg og sambo har ganske små familier, så hvis vi kun skal invitere de som har en tittel i forhold til barnet så er det bare noen få som ikke blir bedt, og det synes vi er trist.

Så vi har invitert onkler, tanter, fetter, stekusine, besteforeldre og oldemor til barnet. I tillegg våre onkler og tanter og kusiner og fetter og deres barn (som da blir tremenninger til barnet).

Alt i alt 28 folk, inklusive knerten.

Vi har bedt bestforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og faddere. Vi blir 25 stk

har liten familie vi også ....   så om vi bare skal invitere de med titler så blir vi ganske få...14 stykker.....

Vi ber tanter, onkler, besteforeldre,oldeforeldre (har et sett) og fettere til barnet - har dessverre ingen kusiner!!!
Så ber vi to tanter som er tanter til barnet`s mor & far.
Fadderene er ikke fam. så de kommer utennom, men vi har liten fam. begge to......så vi blir 18 voksne + 7 barn (i alder 11mnd-7år)->også hovedpersonen da....[:)]

vi har bare bedt de med titler til baret, så da blir vi 17 stk

ORIGINAL: Frumus.

Vi ber onkler,tanter,søskenbarn,søsken,besteforeldre,oldeforeldre til barnet. Hadde fadderne vært noen andre enn tanter og onkler så hadde selvsagt dem kommet i tilleg til disse

enig. vi blir 20 og det holder lenge[;)]

ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: Frumus.

enig. vi blir 20 og det holder lenge[;)]

helt enig, men vi blir bare 14 vi, billig da!![;)]

her inviteres tanter og onkler, og besteforeldre og søskenbarn

Vi inviterer kun onkler, tanter, søskenbarn, besteforeldre, oldeforeldre, faddere og ett vennepar til middagen...Vi blir ca. 28 stk. Til kaffen er alle mine og min samboer sine onkler, tanter og søskenbarn invitert.. Da blir vi rundt 55 stk, og da er har 20 stk meldt avbud...

Back
Topp