Hvem inviterer dere til dåp?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Er det normalt å be tanter, onkler og søskenbarn av foreldrene til dåpsbarnet?

Her blir det visst lurveleven om vi ikke inviterer min kjæres tanter, onkler og søskenbarn, og vi har ikke kontakt med noen av de, vi ser de en gng i året i en årlig julemiddag, og det er alt. Syns det er helt latterlig å måtte invitere de. Vi gjorde det sist, men da hadde vi det ute, har ikke plass til alle inne, så da må vi evt. vente til mini er nesten året før vi døper. Det blir 8 ekstra gjester, men om vi skal gjøre likt på begge sider og invitere min familie også, som jeg mener blir riktig, så blir det 10 ekstra der også, om søskenbarn skal regnes med så er vi 20 til...  Det går jo ikke an??

Vi inviterte onkler,tanter,besteforeldre og oldeforeldrene til dåpsbarnet.
+ venner som var fadre.

Vi inviterer kun tanter, onkler, kusiner, fettere, besteforeldre og oldeforeldre av dåpsbarnet.. folk gjør forskjellig, men vi gjorde det slik sliden vi ville ha det lite og ha det hjemme.. Enig i at en bør gjøre likt på begge sider hvis en skal invitere foreldrenes tanter osv.. 

I vår familie er det vanlig å invitere besteforeldre, (evnt oldeforeldre) tanter/onkler og søskenbarn av barnet samt eventuelle faddere som ikke er i familie.
Og så har vi kanskje invitert noen flere til kaffe hjemme om vi har sett vi har plass til det.

vi ba tanter og onkler til barne, besteforeldre, oldeforeldre og noen nære venner

å kjære vene skulle vi gjort hadde det blitt en meget stor dåp, ca 100 mennesker tenker jeg!... ingen jeg kjenner gjør det.
inviiterer dåpsbarnets nærmeste, altså våre foreldre, søsken og deres barn (ingen av oss har besteforeldre i live, men de hadde selvfølgelig blitt invitert) + evt venner eller andre som er faddere:)

*Snuppo+1+1* skrev:
Vi inviterte onkler,tanter,besteforeldre og oldeforeldrene til dåpsbarnet.
+ venner som var fadre.

Samme gjorde vi :)

Hos oss er det  helt normalt å invitere besteforeldre, foreldre, tanter, onkler, søsken og søskenbarn til foreldrene, syntes det er mindre normalt å invitere venner med mindre de skal være faddere. Men er jo forskjellig ifra hva man er vandt til. 

bondekone skrev:
vi ba tanter og onkler til barne, besteforeldre, oldeforeldre og noen nære venner

vi også..  ikke våre tanter og onkler

Vi inviterte våre foreldre og søsken, våre besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og to vennepar. Ble 45 stk til dåpen. Kjempekoselig!

Kun familie på vår side.
Fram til oldisane og søskenbarn.

Det ble 37 stk som skal komme :)

Hadde jeg skulle invitere alle mine tanter og onkel og søskenbarn hadde det blitt en stor og dyr barnedåp... + mannens familie... Oh my. Av samme grunn ble de heller ikke invitert i bryllupet vårt en gang...

Vi hadde bare våre søsken (ingen har barn), foreldre og besteforeldre. Tror vi var 14 og 12 stk. (2 som meldte avbud pga sykdom siste gang). Da kunne vi akkurat ha hele dagen her hjemme:)

Kunne kanskje strukket meg til å invitere våre faddere i tillegg om det var et diskusjonstema. Men folk er forskjellige, og har forskjellig størrelse på familien også. Mannen min har 4 sett tanter og onkler, og bestemoren var snurt for at de ikke ble invitert til bryllupet, men det var heldigvis ikke vårt problem;)

Vi inviterer de vi har med å gjøre, de barna møter, kommer til å være med dem fremover, som er i livene våre.

Det ble foreldrene våre, mine søsken, besteforeldrene våre, (i storebror sin dåp var onkel+fetter til samboeren) og vennene våre.

Vi hadde våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, søsken og deres barn. Altså barnets besteforeldre, oldeforeldre og tippoldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Vi er da rundt 30 stykker.. Hadde blitt horribelt mange om vi skulle hatt VÅRE tanter og onkler i tillegg..

Vi inviterer kun nærmeste familie : besteforldre, tanter/onkler og søskenbarn til barnet. Dette medførere at hvis vi blir fulltallige så er det 58 mennesker tilstede

Vi inviterte foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, søsken, nære venner og  barna var velkommen. inviterte også våre tanter og onkler på begge sider og de søskenbarna vi har aller mest kontakt med :)

Når vi skal ha dåp så blir det besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarnet og oldeforeldre e til dåpsbarnet + de som skal være faddre og gudforeldre:-) Hadde vi bedd tanter, onkler å søskenbarn av vi foreldrene i tillegg hadde vi blitt alt for mange:p bare det at jeg har over 20 søskenbarn så går det jo ikke:p Men vet av de som har en litt mindre familie som har invitert noen til kaffen:-)

Tok bare de aller aller nærmeste vi. Altså; foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og tanter og onkler av barna! Pluss noen faddere vi hadde utenom. Vi ble da ca. 22 stk... For vi har begge skilte foreldre, så det er fire par med besteforeldre. *puhh*

Her inviterte vi barnets tanter og onkler, besteforeldrene med nye partnere, oldeforeldrene og et vennepar av oss (hun er fadder) og deres barn. Blir å gjøre det samme når lillebror skal døpes :))

Back
Topp