Hvem invitere i dåp?

Sasty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Novembergull 2017
MayDay2021
Skal/ har dere invitert deres tanter, onkler og søskenbarn? Lurer på hva vi skal gjøre... kjæresten har et veldig nært forhold til sine tanter og onkler, mens jeg har nesten ikke noe kontakt med mine. Spesiellt ikke på pappa sin side.. vi lurer på å kanskje bare be noen tanter og onkler, men blir det rart?

Det er nok alt til hva du føler på selv syns jeg :) her er det ikke sånn spesielt forhold enn "vanlig" med tanter og sånn så her blir det bare hennes tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre :)

Vi inviterer kun våre søsken med ektefeller/kjærester og barn og våre foreldre :-) Har bare min mormor og morfar igjen, og de er begge på sykehjem, så de kommer nok ikke. Blir litt mange om vi skulle invitert våre onkler og tanter også ;-)

Vi inviterer barnets tanter og onkler, ikke våre. Vi har så mange hver at da blir det stoppet. Det holder med de 26 (inkl oss) vi blir

Men til spørsmålet om det blir rart å invitere kun noen, det er vel mest opp til dere :-) I bryllupet vår (ikke helt det samme som dåp, men litt sammenlignbart) hadde jeg veldig lyst å invitere mine søskenbarn, da vi har hatt mye med dem å gjøre og de er på rundt min alder. Mannen er en attpåklatt og har mye eldre søskenbarn som han heller ikke har hatt mye med å gjøre. Han hadde ingen behov for å invitere dem. De endte allikevel opp med å bli invitert, men det var fordi svigermor syns det var dumt om kun mine søskenbarn ble invitert. Så det går jo an å høre med dine forelder hva de syns? :-) Hvis det var meg hadde jeg nok ikke hatt noe imot å kun invitere mannens tanter og onkler om jeg ikke hadde hatt et nært forhold til mine :-)

Vi inviterer de vi er nærmest, lilles tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og ei av mine tanter og to av mine søskenbarn som vi er nær. Ikke alle bor her til lands heller, så mangler noen, men disse andre er naturlige for oss å be. Vi blir 18 stk☺️

Vi har invitert våre tanter, onkler og søskenbarn fordi jeg har et veldig nært forhold til spesielt mine tanter. De er som storesøster og mine søskenbarn er mer som hans enn mine. Har også invitert på mannens side, men der ville kun 1 tante komme :D

Her er det kun mine foreldre og samboerens foreldre samt søsknene våre med barn som vi er tante og onkel til og de som er faddere med sine kjære/barn mine og hans besteforeldre lever ikke (bortsett fra mormor og morfar i Sverige) men de blir det for langt og dra da de er såpass skrøpelige de har blitt på sine eldre dager. Vi blir vel kanskje 15 vokse og 8 barn tilsammen :-)

Vi invitere beste foreldre onkler/tanter og søskenbarn.

Jeg har til å med invitert mine onkler og bestefar siden vi fikk gave fra en som er gift inn på den siden. Og tenkte at det å strekke ut hånda for familie reunion. Men har aldri hat noen kontakt med den delen. Regner heller ikke med at de kommer eller gir noen form for tilbake melding.

Men så har vi invitert noen vennepar. Så vi blir ca 21 stykker:)

Vi blir 46stk, da har vi invitert:
Mine søsken med barn,
Mannens søsken med barn,
Mine foreldre,
Mannens foreldre,
Mine besteforeldre,
Mannens besteforeldre,
Min oldemor,
Og lilles gudmødre og gudfedre med partner og barn :)

Vi inviterte våre tanter og onkler inkludert ett par barn siden vi har ett par nevøer. Vi blir rundt 50stk. Er ikke så ofte hele familien er samlet så vi tenkte dette var en fin mulighet:)

Hvis vi skal be våre tanter, onkler og søskenbarn ender vi på 100 stk så nei, ber ikke de :p Vi ber ene tanta og onkelen min da hun er fadder for ene sønnen vår og eneste som bryr seg med å ta kontakt osv.

Hvis vi skal be våre tanter, onkler og søskenbarn ender vi på 100 stk så nei, ber ikke de :p Vi ber ene tanta og onkelen min da hun er fadder for ene sønnen vår og eneste som bryr seg med å ta kontakt osv.
Våre tanter og onkler og søskenbarn. Det er den gjengen vi ba i bryllupet vårt, rundt 120 stykker... Da uten våre søskenbarn sine barn

Vi blir 46stk, da har vi invitert:
Mine søsken med barn,
Mannens søsken med barn,
Mine foreldre,
Mannens foreldre,
Mine besteforeldre,
Mannens besteforeldre,
Min oldemor,
Og lilles gudmødre og gudfedre med partner og barn :)

Har du en oldemor?! Imponerende :-D hvor gammel er hun?

Imponert ja. Her har ungene en oldemor

Våre tanter og onkler og søskenbarn. Det er den gjengen vi ba i bryllupet vårt, rundt 120 stykker... Da uten våre søskenbarn sine barn
Samme her. Da var det nesten ingen av våre nieser/nevøer heller som var bedt da vi hadde 16 års grense. Mannen har mange søsken og stoor familie. Jeg har bare sånn passe stor, men sammen er de mange!

Jeg har en oldemor ja, hun er 92 år og lille L ble hennes 6 tippoldebarn :) unge mødre og fedre i vår familie :)
Artig med tippoldemødre ja, vår lille har også tippoldemor - hun er hele 96 år men bor et stykke unna så vi har ikke møttes etter fødsel ennå. Hun er ei herlig sprek dame da - så mulig hun kommer i dåpen i april :-) er første tippoldebarnet hennes men hun har 25 oldebarn :-)

Min siste oldemor døde for 30 år siden hun...

Samme her, samboeren min har veldig godt forhold til sine tanter og onkler, men ikke jeg til mine, men vi blir kun å be foreldrene, søskenene å besteforeldre våre, pga hvis vi skulle be tanter, onkler og søskenbarna til sambo hadde det blitt et veldig dyrt selskap. Syns det hører mer til konfirmasjon å ikke dåp :)

Back
Topp