Hvem i familien er mest entustiastisk over babyen?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
hvem i familien, uten om det selv (og barnefar), er mest entutiastisk og engasjert i den kommende babyen :)? Er det noen som er overivrige?

Samboern min har ikke rørt en babybok og snakker ikke om babyer eller babyting. men han gleder seg nok på sin måte. Utenom oss er min far kjempeentustiastisk. Han ringer og spør om en lille, seder hyggelige meldinge og ville sponse barnevogn. Jeg barn bare brødre, de virker ikke intressert, men en av svigersøstrene mine er veldig engasjert og strikker til den lille :) svigermor gleder seg også masse.

Hmm.. Det er nok den ene svigerinnen min som ikke har barn selv. Hun er en super tante for sønnen vår, og spør ofte om hvordan deg går og sier hun gleder seg. [emoji4] ellers har jeg to svigerinner som ikke bryr seg, men fint engasjement fra svigers og min familie. men min familie bor i en annen landsdel så det begrenser seg litt pga det.

Svigermor. Hun er litt i overkant, synes jeg... Kjempefint at hun gleder seg, men jeg er overhodet ikke begeistret for at hun "stjeler" redebyggingen fra meg med å kjøpe inn i hauger. Og at de har insistert på at de skal betale for vognen (ikke bare sponse med beløp, men betale hele, så jeg føler det ubehagelig når vi går for en dyr en), vognpose, osv osv osv. Hadde vi nå hatt dårlig økonomi hadde det sikkert føltes litt annerledes, men vi har plenty av råd til å kjøpe ting selv, og da vil jeg heller gjøre det enn at svigermor skal blande seg.

Litt skuffet over manglende engasjement fra mine egne foreldre. De var helt i tusen med min søster sine barn, men nå spør de knapt hvordan det går, viser ikke interesse for å få se ultralydbilder, og var litt sånn "åja, det var jo koselig" da vi fortalte, og så var det tilbake til å snakke om beising av hytten.

Absolutt ingen. Baby nr 3 er nok ikke interessant.

Nei, altså.. Nå er det begynt å komme så mye barn i familien på begge sider, så det er ikke mange som engasjerer seg! Mamma spør ofte om formen og er litt smånervøs for komplikasjoner og slikt [emoji28] Men uten tvil første-jenta hun gledet seg aller mest til.
Jeg tar det ikke så tungt, det går helt fint. Vi foreldre og søsken gleder oss (og gruer oss samtidig [emoji28][emoji23]) masse [emoji170][emoji170]

Altså 3 åringen er engasjert på 3 åringers vis. Og det virker som det er stas at mamma har baby i magen. For det mener hun jo at hun også har. Til å begynne med hadde også pappaen og lillebroren det også. Men etter litt tid har vi fått henne til å forstå at det er jenter/ damer som kan ha baby i magen. Men tror hun har glemt litt at det ikke bare var stas da lillebror kom ut av magen til mamma for et år siden. Og godt er vell det [emoji6]

Heile min familie er ekstremt ivrige og engasjert, og eg elsker det. Føles så godt å ha noken som alltid blir glad for magesnaps, sparkevideoer og samtidig ikkje klarer å dy seg med handling av ting, utstyr og klær. Flaks at dei veit akkuratt ke eg liker & kjøper ingenting "feil".[emoji173] Me gir alle, både mine besteforeldre på begge sider, og hans foreldre sitt første barnebarn & oldebarn no, så alle syns jo det er veldig stas.

Mora mi er klart mest engasjert[emoji173]️ Syns det er veldig koselig! Kjekt å ha noen som jeg kan dele entusiasmen med utenom samboer[emoji6]

Syns de fleste er ganske engasjerte. Svigerfamilien også er helt i hundre, endelig får deres førstefødte barn. Hehe.
Mormor strikker hentesett og gleder seg til å bli oldemor igjen. :)

Tja. Er vel ingen som er sånn overdrevent ivrige. Men alle gleder seg med oss.

6 åringen er nok den som viser mest glede over lillesøsteren. [emoji173]

Er visst ikke så interessant med nr 2som.nr.1 for.svigers...dette blir moren min sitt 7.barnebarn på 9år..men hun viser interesse på sin måte og ga ulldress+babyalbum jeg ønsket meg til jul..ellers ble jeg veldig glad og overrasket da tanten min ga julegave til lillesøster:) her hjemme er det nok kommende storebror som gleder seg:)Men generelt merker jeg stor forskjell på folks interesse rundt meg med nr 2..men da får vi kanskje være litt mer i fred denne gangen etter fødsel:)

Svigermor. Første barnebarn som er jente :rolleyes:

Svigers og min far er nok de som uttrykker størst glede over vårt andre barn :Heartpink:Heartblue

Back
Topp