Hvem her var det som går til vekst kontroll av baby??

Cindrella

Forelsket i forumet
som i overskriften,, mente å huske at noen var til oppfølging av baby i magen pga at den var liten?? kanskje..

Hva er liten egentilg? ble plutselig litt bekymret for å bli satt i gang tidlig nå.....

Jeg gjør/gjorde. Var på vekstkontroll forrige mandag, og jm kom fram til at han er -11% under snitt, men uten betydning da både jeg og mannen er små folk. Og jeg var liten selv da jeg ble født.

Jeg går til vekstkontroll. Dette pga det i uke 26 allerede var -10% og i mitt forrige svangerskap fødte jeg en jente på 2200g 40+1.

Jeg er begynt med vekstkontroll nå... Skal inn ca 1 gang i uka frem over ..
Ligger litt under gjennomsnittet på magemålet.. Så da har jordmor funnet ut at hun vil ha meg inn ofte for å passe på å sjekke hvordan kurven fortsetter. Skal på ultralyd å se neste uke..
I følge 3D ul i uke 29 (er nå i uke 31+1) var han akkurat på gjennomsnittet.. 1275gr. Så han har isåfall gått ned bare dager etter dette.. Håper han holder seg stabil vertfall ... <3 for dette er ikke så gøy for Mamma'n ... :p

Hmm min var estimert til 1440g på 30 uker... Det er jo ikke såååå lite da.. Skulle få innkalling til doppler denne uka å ny ul i neste så får vi se..

Eg skal til vekstkontroll i uke 32...
Men eg syns det er ganske kult min kurve på SF-mål er babyen liten, men på UL så viser det seg at babyen er stor.. skal bli kjekt å se kor liten/stor babyen er i uke 32...

Jeg var på vekstkontroll i uke 28, da lille var 17% mindre enn gjennomsnittet.
Skal på kontroll igjen den 24 :)

fikk vite i dag at vi skal til vekstkontroll om 3 uker. var på ul i dag, og babyen er estimert til 1700g. er i uke 32. dette er ca 6 % mindre enn gjennomsnittet. Ellers så alt bra ut, så bekymrer meg ikke.

Back
Topp