Hvem her har tatt/skal ta influensavaksine?

Lake

Forelsket i forumet
Ser gravide er anbefalt å ta denne da vi er i risikogruppen. Har dere tenkt å ta den? Har ikke gjort det tidligere, men i disse corona tider blir jeg litt usikker (vet det ikke er vaksine mot corona)
 
jeg skal på første kontroll i neste uke, og så hører jeg der hva de sier :) Blir jeg anbefalt skal jeg selvfølgelig ta den
 
Nå er jo influensasesongen snart over. Og har skjønt at vaksinene endrer seg hver sesong, så denne vaksinen fungerer ikke nødvendigvis til høsten igjen. Kan ikke så mye om dette men. Jeg tror ikke jeg skal ta.
 
Jeg tok i desember. Influensasesongen er vel på topp nå...og en vaksine sies å ta to uker før full virkning, så usikker på hvor mye effekt man får ut av å ta den så sent i sesongen.
 
Jeg har allerede tatt den, får den gratis på jobb :)
 
Fekk spm av legen sist om eg hadde tenkt på om eg ville ta den. Eg har alltid hatt godt immunforsvar, så har aldri tatt influensavaksine tidlegare. Ho sa at i og med eg passerer veke 12 rundt påsketider, tida då influensasesongen stort sett er over, så er det heilt opp til meg. Altså ikkje et must. Det var 2. Og 3. Trimester det var mest anbefalt :)
Eg kjem nok ikkje til å ta den:)
 
Jeg tok på jobb i høst en gang :) Som andre sier, influensasesongen nærmer seg vel slutten, så jeg vet ikke om det er så mye vits i å ta den nå? Det finnes ikke vaksine mot Coronavirus, meg bekjent.
 
Nei, tror ikke det. Sesongen er straks over. Har tatt i tidligere svangerskap.
 
Sesongen er snart over. Hadde tenkt å ta den i vinter (har den til og med liggende), men så måtte jeg på antibiotikakur, og så har det gått i ett med grunner til å ikke kunne ta den. Og nå er det ikke vits, for sesongen er snart over og det er ulike virus fra år til år.
 
Har ikke tenkt å ta den da sesongen er nesten over når jeg passerer 2 trimester! :) jeg vet at influensa kan endre seg fra år til år og derfor funker mest sannsynlig ikke denne vaksinen til neste sesong for influensa :)
 
Jeg skal ikke ta den. Sesongen er snart over, og med denne kvalmen går jeg ikke ut av huset likevel. Utenom når jeg skal på TUL og sånt
 
Her er det frivillig tvang igjennom jobben siden jeg jobber med mennesker som også kan ha veldig dårlig immunforsvar. Så her tok jeg den i høst, fikk t.o.m nål for å vise at jeg hadde tatt den som premie;)
 
Skal ikke ta den. Hadde Influensa type b rett før jeg ble gravid og satser på 10 år til neste gang
 
Jeg tok vaksinen før jul og fikk en massiv influensa rett etter jeg ble gravid sent januar. Det blir sagt at denne vaksinen ikke var helt suksess denne gangen også da. Meg hjalp den ikke, men om en skal ta den eller ikke, får være en privatsak/evt i samsvar med lege.
- kan for øvrig nevne at jeg tok vaksinen i utgangspunktet for å beskytte gamle og syke familiemedlemmer, og for å forhåpentligvis få en mildere influensa dersom den skulle slå til.
 
Eg tok den i høst. Hadde imidlertid ikke giddet å ta den nå da sesongen snart er over
 
Tok den i høst siden jeg jobber i helsevesenet. Det anbefales jo å ta den nå også for gravide, grunnet korona utbrudd :)
 
Sniker fra annen måned. Men jeg tok den på onsdagen, etter en legetime. De anbefalte den veldig nå :)
 
Back
Topp