Hvem henviser til OUL?

Førstespire123

Forelsket i forumet
MayDay2021
Søvnløs i september 2025
Hei! Har vært til jordmor og lege, jordmor henviste meg til TOUL og ga meg ny time hos henne i uke 18. Men hvem henviser til OUL? Lege definerte svangerskapet mitt som risikosvangerskap og anbefalte meg å dra til et sykehus med barnelege på vakt og nyfødtintensiv. Noe det sykehuset som skal ta TOUL ikke har. Er det de som tar TOUL som henviser videre tro? Om det er jordmor så blir det vel litt i seneste laget å bli henvist i uke 18?

Mener det går automatisk etter TOUL, at sykehuset setter deg opp :) Ville forhørt meg der når du er der!

I forrige svangerskap var ikke TOUL innført, så da henviste jordmor bare til TUL på første kontrollen jeg hadde der i uke 8. Vil tro hun mente du var anbefalt å føde på et sykehus med barnelege og nyfødtintensiv? Du kan godt ta ultralyd et annet sted med mindre det er mistanke om noe galt med barnet og du trenger en fostermedisinsk avdeling til å utføre kontrollene.

Takk for svar, da blir det nok på TOUL. Ja, det var fødsel på et større sykehus, men her er det i hvert fall slik at man havner på det sykehuset man går OUL på. :)

Back
Topp