Hvem gjør hva?

MissMarge

Betatt av forumet
Etter litt irritasjon her hjemme, tenkte jeg å spørre dere..
Hvem gjør hva av husarbeid hjemme hos dere? Gjør dere damene alt? Deler dere likt?
Tar mennen sin tørn hjemme?? Hvem tar den berømte husvasken?

Eg har slitt en del med ryggen og nakkn, så her er samboer i grunn flink å hjelpe til. Men det som kanskje irriterer mest er at tar alt på en dag, lørdag eller søndag. Så egentlig så gjør eg de meste i ukedagene, oppvask, klær, småting osv ..

Jeg gjør nesten alt. Han er flink til å ta ut av oppvaskmaskinen da, hehe. Mopper gulvet av og til, også. Ellers gjør jeg alt det andre:-/

Eg gjør det meste,kan hende han tar ut av oppvasken,og støvsuger om eg maser lenge nokk... Ganske slitsomt til tider,da eg er veldig dårlig til tider, og sliter med vond rygg.. Skulle ønske han kunne se ting litt mer selv... Menmen

Syns han er ganske flink til å hjelpe til. Men jeg ønsker ofte å ha rydda og vaska før han ser det,så jeg må være bevisst på å spørre da :-) jeg gjør helt klart mer enn ham,men relativt god er han. Når vi vasker leiligheten,tar han nå støvsuging og gulvvask,mens jeg tar støvtørk,kjøkken og bad. Dette pga at støvsug og gulvvask gjør vondt i bekkenet nå. Ellers rydder han ganske ofte etter middagen(som jeg stort sett lager) og han vasker og henger opp klær ofte.

Føler jeg er veldig heldig<3 han gjør nesten mer enn meg til tider :) han lager middag (jeg spyr bare av alt jeg selv lager :p) og han tar alltid kjøkkenvask og ryddingen der :) klær er det alltid han som vasker og når vi rydder og vasker resten av leiligheten, tar vi det sammen :) så jeg klager ikke!! <3

<3 Lille mirakelet vårt <3

Vi prøver å dele på det, men det ender med at jeg gjør mest. Men siden jeg gjør mest i huset, har jeg ikke dårlig samvittighet for å aldri måke snø, vaske bilen eller annet såkalt "mannearbeid".

Jeg tar det meste av husarbeid men han er kjempe flink å hjelpe til :)
Så er han veldig flink til å ta seg av sønnen vår <3 Jeg har ikke vært helt tilstede de siste ukene å da har han vært helt fantastisk <3

Har vaskehjelp hver 14.dag. Verdt hver eneste krone. Ellers er det vel jeg som tar intinativ til det meste.

vi også vaskehjelp her 14. dag så uka i mellom støvsuger vi når det trengs og jeg vasker badet. jeg tar klesvasken, han klipper plen og måker snø. vi har stor eiendom, så det er mye jobb bare det. bikkja er dt jeg som går med ellers men nå har han gjort det fordi formen min har vært skrall...

Her er det stort sett mannen min som gjør alt, fra jentene til det meste i huset som vasking og matlaging og "mannfolkjobbene" ute med snø, gress og bil. Men jeg sier nok en del hva som må gjøres. Og så er det ofte jeg som tar et sjau og rydder innimellom når det har blitt for ille. Altså det blir ryddet hele tiden, men innimellom trengs det ekstra rydding og da gjør jeg det. Og så er det jeg som tørker støv og pynter her, så det blir ikke gjort så ofte ser jeg, stort sett til jul og bursdager og hvis vi skal ha grundig besøk noen dager. Og vaskerommet flyter ofte over av rene klær og håndklær. Håndklær blir sjelden lagt sammen og våre klær blir sjelden lagt på plass, men brukes fra vaskerommet. Så sånn er det dessverre her.

Jeg tar all klesvask og er vel den som rydder, men min kjære er meg overlegen i antall gjøremål i huset! Middag er vel 50/50, men jeg som setter opp liste over hva vi skal ha:) ellers hadde det blitt mye pølser, pizza og kebab:)
Har også periodevis vaskedame som hjelper til hvis det er ekstra behov.

Fra vi begynte å bygge hus har jeg tatt meg av huslige sysler, mens mannen har tatt seg av bygging og fiksing. Nærmer seg to år siden vi flyttet, men er likevel nok av ting som ikke er ferdig. I høst begynte vi med vaskehjelp hver 14. dag, og det er virkelig fantastisk. Hater å vaske, og da spesielt bad. ( Det pleide å være gubben sin jobb. ;) )

Middag bytter vi på. Vi bytter på å levere og hente i bhg, og det er den som henter i bhg som lager middag. Og ellers så hjelper han litt ved behov.

Back
Topp