Hvem gir du beskjed til om at babyen er her?

bolleiovnenforførstegang

Andre møte med forumet
hvem tenker du å gi beskjed til når babyen har kommet? Får noen beskjed med en gang og andre litt senere? Er det lurt å skrive en liste på forhånd?

Ringer du eller sender melding?

Jeg spør fordi jeg har jo aldri gjort dette før og ønsker gjerne å høre hvordan andre tenker om det:) jeg tenker at nærmeste familie får beskjed relativt med en gang (noen timer etter fødsel?), enten per Tlf eller melding alt etter hva som passer og hvordan formen er?

Men hvem får beskjed videre. Hm.
 
Denne gangen her så har jeg ikke lyst til å fortelle det til så mange før vi er hjemme fra sykehuset :rolleyes:.
Men så er det jungeltelegrafen da, vi bor på et lite sted, og det er få som klarer å holde ting for seg selv:oops:.
Og ungene kommer sikkert til å si det på skolen, og da er vi i gang tenker jeg...

Men de nærmeste skal få beskjed først, søsken, besteforeldre og tanter/onkler. Og noen venninner. Greit at jeg forteller det før de hører det av alle andre.
Men tror jeg venter flere timer før jeg annonserer det til andre enn barnevakta (mamma).
Jeg har stengt veggen min på Facebook f.eks. for da slipper jeg at noen skriver gratulasjoner der FØR jeg rekker å si det til de som er viktigst at jeg forteller det til selv.

Og jeg sender melding tror jeg, kanskje slenger ved et bilde ;)
 
Sender sms til nærmeste familie tenker jeg. Venner får vel en Snap eller noe. Litt mer perifer familie får vite de lukkede Facebookgruppene. Resten av verden blir vel jungeltelegrafen.
 
Sendte melding med bilde til nærmeste familie noen timer etter fødsel sist :) Venner fikk snap dagen etter eller noe, husker ikke helt :)
 
Sist ringte mannen til foreldrene våre etter noen timer og fortalte det :) Så sendte vi SMS utpå kvelden (han kom på natten) til nærmeste venner/familie.
 
Denne gangen vil jo i alle fall noen vite at vi er på sykehuset, ettersom vi må ha barnevakt. Blir sannsynligvis mamma som skal passe, med mindre hun er med på føden :) Så tror hun vil sette pris på å få en rask beskjed ikke for lenge etter fødselen!
 
I og med at jeg ble satt i gang med førstemann, så visste nærmeste familie at vi var på sykehuset den aktuelle dagen. Vi sendte oppdatering på at han var født da han kom på kvelden. Dagen etterpå fikk resten av verden vite det via facebook etc, nettopp fordi at vi gikk over tiden og «alle visste» at babyen var rett rundt hjørnet.

Jeg er fryktelig imot at andre skriver på facebook etc på våre vegne, så jeg sørger for å være raskt ute selv.
Når vi skal gifte oss, så vil jeg gi beskjed i innbydelsen allerede, at film og bilder IKKE skal i sosiale medier før ETTER at vi har godkjent/lagt ut noe selv.
 
Back
Topp