Hvem forteller om graviditeten til pasienter, elever osv?

Lego

Forumet er livet
Marslykke 2016
Inspirert av "har du fortalt om graviditeten til sjefen"-tråden?
Dere som jobber på skole, i barnehage, på sykehjem osv: forteller dere om graviditeten eller venter dere til dere blir spurt?

Jeg har fortalt mine elever. Fikk et spørsmål fra en elev uken før jeg hadde tenkt å fortelle det. Syns egentlig det er utrolig at de tør å spørre så tidlig. Da var jeg 13 uker, og jeg syntes ikke det var så veldig synlig :-p De går i 10.klasse.

Jeg hadde et par jenter i dag som så veldig på magen, de går i vg1. Er ikke helt meg å samle alle for å fortelle om baby, så hadde egentlig bare planer om å vente til de spør

Jobber i hjemmebasert omsorg. Liker ikke å involvere brukere i privatlivet mitt i noen særlig grad, men en graviditet er jo ikke så lett å skjule. Sier nok ingenting til brukere før de spør, kan jo skjule det ganske lenge i de langt fra formsydde arbeidsklærne. De gamle er uansett ikke seine med å spørre hvis de lurer er min erfaring :-)

Har ikke fortalt det til foreldre eller barn i i bhg jeg jobber enda:) men hun ene moren har gratulert meg , er ikke vanskelig å se at jeg er gravid så;)

Jeg har fortalt mine elever. Fikk et spørsmål fra en elev uken før jeg hadde tenkt å fortelle det. Syns egentlig det er utrolig at de tør å spørre så tidlig. Da var jeg 13 uker, og jeg syntes ikke det var så veldig synlig :p De går i 10.klasse.

Hehe, de har kanskje ikke samme filter som man har når man blir eldre i forhold til å spørre om graviditet o_O

Er frisør, og har egentlig ikke fortalt fastkunder at jeg er gravid enda.. Kjenner at jeg nesten får litt dårlig samvittighet og ikke tørr å si noe enda :P pg av mange av de kommer til å bli fortvilet for at de må finne en "ny" frisør og alt det " Stresset" som fører med det.. Hehe

Har ikke fortalt noen foreldre eller barn om graviditeten min, men jeg har ikke begynt å jobbe enda heller.

Jeg fortalte mine elever forrige uke! De syns det var stas og gratulerte meg :) Fikk mange spørsmål om kjønn og navn (overraskende mange vil at poden skal kalles opp etter dem), og om de kunne synge for den, hehe! Dette er elever på vgs (alle trinnene) :)

Jeg gruer meg til det blir en problemstilling noe det nok gjør ila denne kommende uka da jeg har fått en liten men helt tydelig kul på magen som rett og slett ikke lar seg skjule selv med store gensere og topper (er relativt smal og liten ellers, så er ikke så stor tvil om at det er baby på gang og ikke bare et økt matinntak) Flere av kollegaene mine som har spurt allerede, foreløpig ingen elever men det kommer nok nå... Vurderer om jeg bør fortelle det fremover at de lurer og tilslutt spør, men veldig usikker... Synes begge scenarioer er kleine, å fortelle det uoppfordret eller å bli spurt og da fortelle... 10.trinnselever, de legger jo merke til mer enn man tror :)

Jeg har en liten dilemma der.. Jobber på en psykisk helse bolig, og noen der er veldig psykisk syk. Det er ei som forestiller seg at hun er gravid hele tiden. Hun har blitt sint på andre som venter barn.. Så jeg venter lengst mulig tror jeg. Vil ikke bli utsatt for noe skummelt.

Jeg fortalte mine elever forrige uke! De syns det var stas og gratulerte meg :) Fikk mange spørsmål om kjønn og navn (overraskende mange vil at poden skal kalles opp etter dem), og om de kunne synge for den, hehe! Dette er elever på vgs (alle trinnene) :)
Så herlig :)

Er en del pasienter på min jobb som ikke akkurat har sperrer, så regner med å få en del spørsmål etter hvert. Også fullt mulig at jeg må daske vekk nysgjerrige hender som vil ta på magen min. Vet om en del kollegaer som har slitt litt med dette :woot:

Har fortalt det til medstudenter. Ene læreren min spurte meg rett ut i en pause, hu sa hu kunne se det på meg. Da var jeg 13 uker ;)
Ellers venter vi bare til folk spør.. Flesteparten tør ikke :p

Jeg har en liten dilemma der.. Jobber på en psykisk helse bolig, og noen der er veldig psykisk syk. Det er ei som forestiller seg at hun er gravid hele tiden. Hun har blitt sint på andre som venter barn.. Så jeg venter lengst mulig tror jeg. Vil ikke bli utsatt for noe skummelt.
Da har du vel kanskje krav på tilrettelegging eller også å gå ut i sykemelding med svangerskapspenger eller hva det er om du har en risikofylt jobb? En venninne av meg som jobbet på bolig for psykisk syke jobbet i hvert fall ikke lenger enn til 4.mnd så gikk hun ut i det jeg et usikker på hva kalles men med full lønn i hvert fall :) ville sjekket opp det, IKKE gøy å være bekymret på jobben?

Da har du vel kanskje krav på tilrettelegging eller også å gå ut i sykemelding med svangerskapspenger eller hva det er om du har en risikofylt jobb? En venninne av meg som jobbet på bolig for psykisk syke jobbet i hvert fall ikke lenger enn til 4.mnd så gikk hun ut i det jeg et usikker på hva kalles men med full lønn i hvert fall :) ville sjekket opp det, IKKE gøy å være bekymret på jobben?
Ja, det er sikkert mulig det! Men usikker på om jeg kan da jeg bare er vikar og har kun hatt fullt vikariat der siden slutten av juni.. Men skal ikke si det til pasientene enda ihvertfall! Må nok høre med sjefen. Ikke kult å bekymre seg nei :P

Inspirert av "har du fortalt om graviditeten til sjefen"-tråden?
Dere som jobber på skole, i barnehage, på sykehjem osv: forteller dere om graviditeten eller venter dere til dere blir spurt?

Synest det er altfor tidlig å fortelle det til dem enda, venter vertfall til etter oul. Mulig de begynner å spørre før, og da skal jeg selvfølgelig svare dem ærlig, men tror ikke de tørr det enda :p

Jg har fortalt det til barn og foreldre i barnehagen i uke 12/13. Har vært 50% sykmeldt noen uker og da synes jeg det er best at de veit det:) mye mer forståelse da!

Jeg forteller det til pasientene mine etterhvert som de har time. Litt fordi jeg har vært, og er, i dårlig form, så hvis jeg plutselig blir helt sykemeldt er det greit at de vet om det, og fordi jeg har med meg en vikar på veiledningene som skal ta over når jeg går ut i permisjon.

Back
Topp