Hvem foretrekker dere at TUL blir utført av?

Lysistrata

Forelsket i forumet
Jeg er på let etter sted å ta tidlig ultralyd, og har funnet et sted med ei jordmor som har videreutdanning innen ultralyd. Utfordringen er at hun tydeligvis kun gjør dette ved klinikken på onsdager med noen ukers mellomrom, og akkurat disse dagene hun skal være der rundt de ukene jeg ønsker å ta tul passer dårlig for meg. De hadde dog også en "røntgenlege med erfaring med ultralyd av gravide" som hadde mulighet for time på litt flere dager, men kjenner jeg blir litt skeptisk og helst kunne tenkt meg jordmor med videreutdanning når jeg først vet at hun finnes (haha!) Hva er erfaringene deres her? Er det "likegyldig" hvem som utfører det?

Jeg har kun vært på en tul før, da var det hos en jordmor.
Satt veldig pris på st det var en jordmor å skal tilbake til samme person denne gangen.
Syns det gir en trygghet:happy:
Men igjen der jeg skal er det ikke problem med å bestille når man vil, der er det åpent så å si hver dag:p

Jeg syns det er mest betryggende å dra til privat gynekolog. Koster ca 500 kr mer enn hos "røntgenlegene", men så er de også spesialister på sitt fagområde, noe som gjør at jeg kan stole mer på deres vurderinger. :)

Jeg skal til gynekolog. Var det sist også. Tror aldri en jordmor har hatt ultralyd av meg :p stortsett vært lege og gynekologen :)

Det har jeg egentlig aldri tenkt på, men det jeg har vært før og skal neste uke er det kun spesialister i gynekologi med spesialfelt fødselshjelp. Så føler meg i veldig trygge hender. Husker ikke hvem jeg skal til denne gangen, det spiller ingen rolle, stoler på at de alle er dyktige. :happy:

Da tror jeg rett og slett jeg finner et annet sted med gynekologer hvis jeg ikke får det til å klaffe med jordmoren. Synes det er litt rart at de reklamerer på nettsidene sine for henne, og detaljert forklarer hva man kan se på tul i de ulike svangerskapsukene, men hun er ikke tilgjengelig så ofte (det var enten 14.desember...eller 4.januar) - dermed blir det vanskelig hvis man ønsker å gå dit i en spesifikk svangerskapsuke. Hvis noen har anbefalinger i Oslo: kjør på ;)

Da tror jeg rett og slett jeg finner et annet sted med gynekologer hvis jeg ikke får det til å klaffe med jordmoren. Synes det er litt rart at de reklamerer på nettsidene sine for henne, og detaljert forklarer hva man kan se på tul i de ulike svangerskapsukene, men hun er ikke tilgjengelig så ofte (det var enten 14.desember...eller 4.januar) - dermed blir det vanskelig hvis man ønsker å gå dit i en spesifikk svangerskapsuke. Hvis noen har anbefalinger i Oslo: kjør på ;)
Www.austaddiagnostikk.no

Jeg går enten til jordmor eller gynekolog. Vanlige leger har ikke peiling :P

Jeg har vært både hos jordmor og gynekolog med graviditet og fødsel som spesialfelt, og synes begge deler var veldig bra. Syntes det var fint at hun første spesielt hadde god greie på hva hun drev med :)

Den beste ultralyden jeg har vært på var hos en jordmor. Hun var så utrolig dedikert og ivrig og ikke minst grundig. Sikkert personavhengig men det er min erfaring fra forrige svangerskap.

Jeg var på tul hos legen først med førstemann (6 uker på vei). Han sa at jeg var tom og ikke gravid. Ba meg komme tilbake to timer senere uten å gå på toalettet, og da fant han fosteret. Veldig stressende! Neste ultralyd ble hos gynekolog på volvat i uke 12 og der ble jeg veldig godt behandlet og ivaretatt. Denne gangen har jeg bestilt time hos volvat i uke 13. Blir ikke legen :S

Jeg har vært på majorstuaklinikken og var veldig fornøyd der. Var også en gang på noe på Oslo city, var ikke så fornøyd med det.

Jeg var på tul hos legen først med førstemann (6 uker på vei). Han sa at jeg var tom og ikke gravid. Ba meg komme tilbake to timer senere uten å gå på toalettet, og da fant han fosteret. Veldig stressende! Neste ultralyd ble hos gynekolog på volvat i uke 12 og der ble jeg veldig godt behandlet og ivaretatt. Denne gangen har jeg bestilt time hos volvat i uke 13. Blir ikke legen :S

Uæh, ikke bra! Må ha vært to laaange timer! Bør man ha litt i blæra før UL hvis man tar det tidlig?

Jeg har vært på majorstuaklinikken og var veldig fornøyd der. Var også en gang på noe på Oslo city, var ikke så fornøyd med det.

Skal høre med Majorstuaklinikken, håper de har litt flere dager/uker man kan velge mellom, ser ut som et godt alternativ og er ikke så langt unna

Jeg er likegyldig, så lenge de klarer finne frem :p

Uæh, ikke bra! Må ha vært to laaange timer! Bør man ha litt i blæra før UL hvis man tar det tidlig?
Ja, det var to aaaaaaltfor lange timer!! Ble kjempe trist! Når blæren var fullere, var det lett å se fosteret. Men jeg har ikke opplevd å måtte tenke på blæren hos gynekologen. Legen min hadde et gammelt ultralydapparat som han ikke var god til å bruke, og burde ikke tatt ultralyd i første omgang.

Jeg får TUL i helsevesenet pga risiko, og det er MYE bedre at en spesialist gjør det enn en jordmor. Det er i alle fall min opplevelse. De jordmødrene som tok ul på meg i forrige svangerskap fikk opplæring av spesialistene jeg gikk til, så kan trygt si at de hadde mye bedre oversikt. Ja, jeg vet jeg sånn sett er heldig, men kan dere få en ul- spesialist til å utføre det- gjør det!

Ja, det var to aaaaaaltfor lange timer!! Ble kjempe trist! Når blæren var fullere, var det lett å se fosteret. Men jeg har ikke opplevd å måtte tenke på blæren hos gynekologen. Legen min hadde et gammelt ultralydapparat som han ikke var god til å bruke, og burde ikke tatt ultralyd i første omgang.

Det er nok noe med det. Han burde sagt han ikke kunne gjøre det.
Men godt han fant noe :happy:
Det må ha vært som du sier to laaaaaaaaaaaaange timero_O

Back
Topp