Hvem flere har barn i seteleie?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Ja er vi flere? Og hvor langt er du på vei? Hva er "planen" videre i forhold til det? Setefødsel? Keisersnitt? Skal selv på sykehuset til uka og får vite da om den har snudd. Noe jeg ikke tror den har. Dessverre. Vi skal iallfall kreve keisersnitt. Setefødsel er desto mer risiko etter hva jeg vet, så tørr ikke det. Men begge deler er igrunn noe jeg syns er ille. Men lille må jo ut!

Sent from my iPhone using BV Forum

Min var i hodeleie ved sist kontroll for noen dager siden, er i uke 36+1 nå :) Han har ligget mye i seteleie og tverrleie, men tok da endelig til fornuft. Snudde seg natt til kontrollen faktisk ;) Kjentes i alle fall sånn ut, var et voldsomt "kaos" der inne...

Hos meg sa de forøvrig at det ikke er aktuelt å føde i seteleie dersom han ikke hadde snudd seg til hodeleie eller dersom han skulle snu seg tilbake igjen.. Så satser på at han holder seg i hodeleie, det mente de at han ville :) De kan snu seg ganske sent så vidt jeg har forstått!

Her var han i hodeleie forrige kontroll, men tverrleie og seteleie før det...så de veit ikke om han fortsetter å turne der inne :p Har ei venninne som fødte problemfritt i seteleie, så er ikke fremmed for det...men det tar de jo individuelle beslutninger på. Hadde ks sist pga tverrleie, så venter egentlig bare på å se hvordan han ligger på neste kontroll og hva legene bestemmer seg for å gjøre ;)

Jeg tror hun ligger i tverrleie. Er litt usikker. Er 35+5 nå. Husker legen min nevnte såvidt at om hun ligger i seteleie så føder du jo uansett:eek: Tenkte ikke så mye over det akkurat da, siden det er så "lenge til" termin. Håper virkelig hun snur seg til hodeleie:) Har ikke mer plan fremover da. Skal til kontroll neste onsdag. Håper jeg ikke må ta stilling til noe annet! Ellers tror jeg at jeg ber om å bli sjekket ekstra med ultralyd? Om det er plass til setefødsel. Eventuelt ønsker jeg å vurdere keisersnitt, men håpe jeg slepper å vurdere noe i det hele tatt. Ble en smule nervøs nå kjente jeg:D Lurer på om jeg kjenner stumpen på venstre side. Hvordan ligger hun sannsynligvis da?

Jeg tror hun ligger i tverrleie. Er litt usikker. Er 35+5 nå. Husker legen min nevnte såvidt at om hun ligger i seteleie så føder du jo uansett:eek: Tenkte ikke så mye over det akkurat da, siden det er så "lenge til" termin. Håper virkelig hun snur seg til hodeleie:) Har ikke mer plan fremover da. Skal til kontroll neste onsdag. Håper jeg ikke må ta stilling til noe annet! Ellers tror jeg at jeg ber om å bli sjekket ekstra med ultralyd? Om det er plass til setefødsel. Eventuelt ønsker jeg å vurdere keisersnitt, men håpe jeg slepper å vurdere noe i det hele tatt. Ble en smule nervøs nå kjente jeg:D Lurer på om jeg kjenner stumpen på venstre side. Hvordan ligger hun sannsynligvis da?

Mi ligger me rygg og stump på venstre side og beina kjenner jeg på høyre... Mi ligger rett vei godt nede i bekkenet... Hikkingen kjenner jeg godt nedenfor navlen :)

lillegutt ligger i seteleie, akkurat slik som forrige gang jeg skulle føde. Bare å forberede seg på ende en setefødsel da! :) hva er oddsen liksom...

lillegutt ligger i seteleie, akkurat slik som forrige gang jeg skulle føde. Bare å forberede seg på ende en setefødsel da! :) hva er oddsen liksom...

Sjansen er større for seteleie om du har hatt det før ;)

Jaja...fortsatt seteleie... De vil absolutt ha meg gjennom vending neste uke. Hvis ikke det går må jeg velge ks eller setefødsel.. Legen sa jeg burde ta setefødsel... *hyyyl*

Sjansen er større for seteleie om du har hatt det før ;)
ja er klar over det, spørs om det er noe med formen på livmor eller noe sånt hos meg. Gleder meg bare innmari til lillegutt er født så det spiller ikke så stor rolle hvordan han kommer til verden, har vært et tungt og langt svangerskap...:)

Jaja...fortsatt seteleie... De vil absolutt ha meg gjennom vending neste uke. Hvis ikke det går må jeg velge ks eller setefødsel.. Legen sa jeg burde ta setefødsel... *hyyyl*
hos meg ville de ikke prøve vending for det kan oppstå komplikasjoner under vending som i værste fall fører til akutt ks. Siden jeg har født i sete før mener de at det vil gå enda bedre denne gangen her. Du må ikke være livredd for setefødsel, det er alt for mange som tror at det er så ille. Hadde selv en fin setefødsel med førstemann :)

Mi ligger me rygg og stump på venstre side og beina kjenner jeg på høyre... Mi ligger rett vei godt nede i bekkenet... Hikkingen kjenner jeg godt nedenfor navlen :)
Håper mi og ligger i hodeleie nå da:) Merker jeg er veldig spent!

De skal sjekke igjen mandag hvordan den ligger. Men mulig jeg går for ks. Livredd setefødsel og noe går galt...

Back
Topp