Hvem feirer du julaften med?*

Ikke i bruk

Forumet er livet
Dere som ikke har barn enda, hvem feirer dere julaften med, og hvor?

Dere som allerede har barn, feirer dere hjemme eller borte? Med hvem?

Er det det samme hvert år eller bytter dere på hvor og med hvem dere er?

Bytter på hvor vi er :) i år blir vi hjemme å da kommer svigerfar og miligens svigerinne

Som singel feiret jeg sammen med mine foreldre og min bror.

Første året med kjæresten også. Som samboere begynte vi å veksle på annethvert år hos min og hans familie. Og fortsatte med det som gift og med et og to barn.

Så sluttet med vi å reise etter at vi flyttet. Og er heretter hjemme.

Vi har hatt mine foreldre her. Vært bare oss fire, hatt svigermor her (og blitt en familie på fem) og i år kommer mine foreldre igjen.

Vi er hjemme og den som vil er velkommen. Ellers er vi bare oss. Tar det fra år til år ettersom svigers bor langt unna. Svigerfar har ny familie og feirer med sin svigerfamilie, så de kommer ikke. Svigermor kommer noen år om det passer med jobb og fri, og svigerinne mine.. Neppe. Men vil de et år er de velkommen. Mine foreldre veksler mellom meg og min bror og hjemme. Ingen skal være alene om de ikke vil, men ingen påtvinges å komme hit

Vi ferier alltid borte. Syns det er best og deiligst:p

Av de 13 årene (6 år med barn), har vi feiret 2 ganger med hans side og resten med min.

I år er det mamma og pappa sin tur. Vi er hos de.
Neste år er det svigermor og mannen. Vi er der.
Året etter det blir der svigerfar. Han kommer til oss. Han har så liten leilighet så.

Så hvert 3.år bytter vi på.

Vi har feiret hjemme etter at vi fikk barn. Besteforeldre blir invitert fra begge sider.

Før barn, var vi annethvert år hos hverandres familie.

Vi feirer hjemme (begynte med det i fjor), men i år blir det nok som før hvor vi spiser grøt hos mine foreldre på dagen og middag hos svigers :) Jeg er enten veldig høygravid eller har veldig ny baby, så orker ikke middag hjemme :)

Når vi er hjemme er det med mine foreldre og min bror, hans foreldre og hans bror og min onkel :)

Har til nå feiret med min familie, vekslet på hvor vi har vært. Svigerfar har alltid fått tilbud om å være enten med oss eller svogeren min og hans familie om å være med men han har takket nei pga formen. Nå er svigers begge døde så blir vel til at vi har julaften med mine foreldre. Svogeren min har pleid å feire jul med det som nå er exen sin familie og det gjorde de også i fjor som første jul etter seperasjonen pga yngste datteren som ennå bor hjemme. Om de fortsetter med det vet jeg ikke men vi pleier å være med de 1. eller 2. dag;-)

I år skal vi være hjemme, så da feires julaften sammen med svigerfamilien. :)

Er annethvert år hos mamma og annethvert år hos svigermor.
Når barna blir litt eldre kommer vi sikkert til å feire hjemme, og be noen til å feire sammen med oss :)

Etter at vi fikk barn har vi vært enten hjemme eller hos foreldrene mine, sammen med én eller begge brødrene mine og kjærestene deres. Svigermor har også vært sammen med oss ett par ganger.

Første året vi var sammen spiste vi middag og åpnet gaver med hver vår familie før han kom på besøk til desserten ;) Resten av årene har vi feiret sammen og byttet på om vi har vært hos hans mine eller hjemme med besøk :) Selv om vi var unge (20) og ikke hadde barn så ble det unaturlig å feire uten den personen som var en av de viktigste i livet :)

Vi har de siste 4 årene feiret julen hjemme hos oss selv:) Vi har 3 barn og synes det er lettest, faktisk mest koselig også. Vi har våre egen tradisjoner. Vi har pappa, svigerfar og Oldemor som feirer kvelden sammen med oss.

Tidligere år så har vi variert om vi har delt oss opp, eller om vi har feiret sammen. Jeg har ønsket å feire mest med min familie, men har ikke alltid vært så praktisk at han har reist sammen med meg (bor 90 mil unna). I år så skal vi begge feire hos min mor, etter ønske fra meg. :) Neste år blir det i alle fall ikke å reise nordover, litt vel mye styr med en liten en på 7 mnd tenker jeg + et par bikkjer. :p

Vi pleier å være hjemme i jula. Inviterer søsken og foreldrene våre :) og vi inviterer naboer/andre som vi vet sitter alene på julaften :)

Vi skal feire hos svigers i år. i fjor var det hos mine foreldre. alle besteforeldre med

2014 overtids gravid med rier :p. Var hos tante.

2015 hadde julen selv hos oss.

2016 blir det vi orker, da fødselen skal startes 15 desember og vi ikke vet hva lang tid alt kan ta. Å formen min. Men kan være hjemme, da kommer svigers. Kan dra til tante eller mine besteforeldre.

Feirer hjemme når vi har alle barna, annen hver jul. (besteforeldre/våre søsken får komme hit om de ønsker det).
Når vi har bare "våre", drar vi bort om vi føler for det.
Vi feiret ikke jul sammen før jeg ble gravid med vårt første felles barn.

Vi har barn og feirer annethvert år med min og hans familie :)

Back
Topp