Hvem får hvilket navn?

Mamma til G

Betatt av forumet
VIP
Hei!
Dere som hadde bestemt navn på forhånd: Hvordan bestemte dere dere for hvilken av ungene som skulle få hvilket navn? Tilfeldig? Så de an? Bestemte dere på forhånd at den første som kommer skal ha det navnet og andre det?
 
Har ikke født ennå, men vi har valgt to navn og kommer til å kalle første det ene og den andre det andre. Ferdig bestemt.
Jeg referer til de i magen med navn allerede til mannen, for jeg merker godt hvem som gjør hva. Synes det er ganske koselig.
Men navn er søren meg ikke lett! :hilarious:
 
Hei!
Dere som hadde bestemt navn på forhånd: Hvordan bestemte dere dere for hvilken av ungene som skulle få hvilket navn? Tilfeldig? Så de an? Bestemte dere på forhånd at den første som kommer skal ha det navnet og andre det?
Sniker gjennom Nye innlegg,og overskriften er spennende! Har ikke tvillinger, men lurer også på hva folk gjør. Hvis det hadde vært meg tror jeg at jeg ville bestemt enten på forhånd at den som kom først osv, eller sett ungene og så bestemt. Kan man vite, pga slik de ligger, hvem som kommer først?
 
Sniker gjennom Nye innlegg,og overskriften er spennende! Har ikke tvillinger, men lurer også på hva folk gjør. Hvis det hadde vært meg tror jeg at jeg ville bestemt enten på forhånd at den som kom først osv, eller sett ungene og så bestemt. Kan man vite, pga slik de ligger, hvem som kommer først?
Stort sett ja. Fra nokså tidlig av. Jeg var på oul når jeg fant ut jeg ventet tvillinger. Den som lå ann til å bli født først ble tvilling 1 og så tvilling 2. dette endret seg ikke gjennom svangerskapet. Og jeg har gutt og jente, så jeg vet. :p
 
Stort sett ja. Fra nokså tidlig av. Jeg var på oul når jeg fant ut jeg ventet tvillinger. Den som lå ann til å bli født først ble tvilling 1 og så tvilling 2. dette endret seg ikke gjennom svangerskapet. Og jeg har gutt og jente, så jeg vet. :p
Da hadde jeg bestemt på forhånd slik vi gjorde med de to son ble født enkeltvis
 
Bestemte på forhånd.
Dvs på kontoret til legen ved igangsetting :joyful:

Var naturlig hvem som fikk hvilket navn utifra navnets betydning og hendelser (ulike risikoer) i svangerskapet med de.

Den ene fikk vi beskjed om i uke 13 kanskje ville dø ved fødsel (navnet betyr "Den som er elsket") og den andre hadde div vekstavvik, osv så visste ikke om han ville klare seg ut svangerskapet. (navnet betyr : Lykkens sønn)
 
Back
Topp