Hvem får DU julegave fra når dere er et par?

Tweak

Forumet er livet
Satt og tenkte litt nå på hvorfor jeg synes julegaven fra mannen min er viktig. Det er jo den eneste personlige gaven jeg får til jul!
Alle andre gaver går til oss som par.

Jeg får ei gave fra ei venninne men det er typen 100-200 max og mer kosegave. Med resten av venninnene mine blir det gave til barna!

Det spørs litt hva vi ønsker oss egentlig. Noen ganger gir vi litt mer uttrykk for at VI ønsker oss noe, og da får vi gjerne det, hvis ikke er det litt sånn at våre foreldre gir oss hver våre ting. Evnt litt til hver og litt felles... Og mine besteforeldre, der bare sier vi hva vil ha, så får vi akkurat det. (de kommer seg ikke ut på gaveshopping, så vi handler og pakker inn selv/evnt at pappa gjør det)

eg får av min kjære
av guttane våre
av ei venninna å 2 (små kosegaver)
å alltid ein liten ting fra mamma :p

Vi får ofte seperate gaver. Særlig fra foreldrene mine (mamma elsker gaver og kjøper mange), søsknene mine, 2 venninner, bestemoren min og bestemoren hans. Noen ganger får vi felles, men det er stort sett fra foreldrene hans, der vi får en gave som gjerne koster litt mer.

I år skal vi ikke kjøpe til hverandre, men fra barna. 

Fra mannen (selvsagt), fra mamma og sambo, fra broren min og kona, fra svigers, fra svigerinna mi og mannen. Vi pleier kjøpe separate/personlige gaver til alle vi. Hender foreldrene våre får bilder av ungene, da er de felles, men ellers er det en pakke på hver. 

Får fra mannen, ei venninne og foreldrene mine. Foreldrene mine kjøper til oss ilag, men også et par separate gaver:)

Det har vært litt forskjellig. Vi har fått gave hver for oss av foreldrene mine og svigers de to første åra sammen, og så som par etter at vi giftet oss og ønsket oss litt mer "parrelaterte" gaver:)
Ellers får jeg gave av noen av venninnene mine og har pleid å få egen gave av søsknene til mannen.

Sambo
Sønnen min
Svigers
Min far
Mine søsken (2stk)

Bestemor, mannnen, mamma og pappa, kattene til mamma og pappa, og sønnen min.. (det var før vi gikk fra hverandre da) Men i vår familie får vi alltid personlige gaver, og noen fellesgaver...

VI får felles av hans foreldre + mine foreldre (og gjerne mine besteforeldre.)

Utenom det får JEG av hans foreldre, mine foreldre, mine søsken, hans søsken.. Og av han. Forhåpentligvis. Det samme gjør han.

Vet ikke.. Ikke tenkt noe særlig på hvem som gir til meg og hvem som gir til oss begge..
Det er vel mer familien og slekt til sambo som gir oss felles..Familien min, venner av familien osv, gir som oftest til hver av oss. Mamma og pappa gir alltid en hovedgave, som i år(og i fjor) har vært felles også får vi jo masse smågaver til hver av oss.

Det er litt forskjellig, kommer litt an på hva vi ønsker oss. Jeg får hvertfall en egen gave fra mamma og pappa, og fra søsknene mine.. Også får vi jo en del felles og litt til snuppa. Men det er ikke noe fast :)

Tror ikke jeg kommer til å få noen gaver som er bare til meg i år. Har blitt enig med mannen min at vi skal kjøpe noen møbler som blir julegave fra hverandre, og jeg tviler sterkt på at mannfolket tenker så langt som å kjøpe julegave til meg fra ungen. Slekta på begge sider kjøper gave sammen til oss og venner har vi sluttet å gi gave til, vi er heller ute og spiser sammen en dag før jul :)

Back
Topp