Hvem er vi marsboere?

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Vi hadde denne inne hos prøverne. Og den var så fin. Så lånte den og la til litt spm :)

1. Hva er alderen din?

2. Hvor i landet er du fra?

3. Har du barn fra før, og hva er deres alder?

4. Er du samboer/gift. Evt hvor lenge har dere vært sammen?

5. Studerer/jobber du?

6. Har du en hobby?

7. Var graviditeten planlagt? Evt hvor lenge prøvde dere?

8. Har dere tenkt på navn?

9. Har du kjøpt noe enda?

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Evt: og hvordan reagerte partern din?

11. Hva kaller du frøet i magen?

Last edited:
1. Hva er alderen din?

27 (24.01.90)

Hedmark, Ottestad.

Dette blir vår første [emoji173]

Sammen siden november 2012. Samboere siden desember 2015

5. Studerer/jobber du?

Jeg er frisørlærling.

6. Har du en hobby?

Prøvingen har vært hobby en stund [emoji14] Ellers er det litt drivhus, hekling og strikking.

I aller høyeste grad. Vi prøvde 9 mnd med en exu og fjerning av eggleder på veien.

Nei, sliter veldig det. Vanskelig å finne navn som man ikke forbinder med noen eller som ikke noen andre har.. men ønsker et normalt/gamledags navn.

Bare et par bodier. Brukte de til å fortelle mannen nyheten :)

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Hvordan reagerte mannen din?

Tidlig på morgenen 9dpo 6. Juli, etter gubben hadde dratt på trening. Sto opp, gikk på badet tissa på glass som så mange ganger før og dyppa testene. Ingen strek. Jeg lyste med lommelykt, vridde og vendte på testen. Det var først når jeg tok bildene rett før tiden gikk ut at det begynte å dukke opp en strek, og den var rosa!! Klok av skade hadde jeg ikke helt ut uringlasset. Jeg gråt av lykke mens jeg dyppa en til. Det var strek! Dyppa en 25mlu/ml test, selv der kom det strek. Så da prøvde jeg cb+, to streker. Digital ble negativ på morgenen. Men da jeg kom hjem etter jobb så tok jeg et par tester til og en digital som viste 1-2 [emoji173] la den digitale inni et par bodier og la de på brystkassa til mannen som lå på sofaen. Han ble superglad, men også litt satt ut og etter som timene gikk så prata han mer og mer og hver kveld vi har lagt oss siden har han ligget å pratet om bønna i magen [emoji7]

Bønna/arvingen

1. Hva er alderen din?
24

Rakkestad, Østfold

Ja, vi har en gutt på 6 mnd. Født i januar 2017.

Jeg har samboer (25 år) og vi har vært sammen i 7 år.

5. Studerer/jobber du?
Akkurat nå er jeg hjemme i permisjon med førstemann, men fra midten av september begynner jeg å jobbe i barnehage, som barne-og ungdomsarbeider.

6. Har du en hobby?
Etter jeg fikk barn føler jeg ikke at jeg har så mye tid til noe annet [emoji23] Men jeg er glad i å lese bøker og strikke. Og så trener jeg, det er vel kanskje den eneste "hobbyen" som har blitt værende etter jeg fikk barn.

Ja. Jeg begynte ikke på prevensjon etter førstemann. Jeg fikk tilbake mensen da han var 5 mnd. Og 1 mnd etter var jeg gravid [emoji173]

Ja, men vi synes det er litt vanskelig.
Foreløpig er favorittene Selma, Maya og Sander.
Han vi har fra før heter Leander, så føler det må passe sammen med det.

Har ikke kjøpt noe enda. Vi har masse etter storebror, så det blir nok ikke like gærne tilstander som da vi shoppet til han skulle komme! Men noe mangler vi jo selvfølgelig. Og skulle det bli jente, kommer jeg til å handle en del nytt [emoji7]

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Hvordan reagerte mannen din?
Det var søndag 9.juli, og jeg skulle hatt mensen torsdagen før. Det var selvfølgelig bare hvis syklusen hadde stabilisert seg igjen, i og med at jeg kun hadde hatt mensen en gang etter forrige fødsel. Så jeg hadde vel egentlig ikke noe håp om at den skulle vise noe som helst.
Jeg tok testen, tittet en stund på den, ingen antydning til positiv strek. Jeg lot den ligge og startet å pusse tennene. Da står jeg der da med tannbørsten i munnen, og titter ned på den igjen. Er det en svak strek der nå? Jeg vrir og vender på den og holder den opp mot lyset. Jo, det er NOE der. Jeg roper på samboeren (med tannbørsten i munnen) [emoji23]
"Eeh se der."
"Hva da?"
"Der, på benken, er det ikke to streker der....?"
"Jooo, det tror jeg... og hva betyr det?" (Han er ikke like oppdatert på disse testene som jeg er, for å si det sånn!)
"Da er jeg gravid"
"Er du??" Han titter på meg og sier "vi skal bli foreldre igjen!"
Jeg lo, og gråt, og lo, og gråt [emoji23]

Vi har vel egentlig ikke noe kallenavn på den, annet enn "babyen" [emoji23]

1. Hva er alderen din?
24 år

Lillehammer, men bor i Oslo

Ingen barn

Samboer, sammen i 3 1/2 år

5. Studerer/jobber du?
Jobber som lærer

6. Har du en hobby?
Trener 4-5 ganger i uka

Vi har prøvd tidligere, men lagt det på hylla. Ikke planlagt når det skjedde, men veldig hyggelig!

Nei, ikke enda

Nei, men kommende mormor har

Hadde akkurat fått huset fullt av besøk som skulle være der hele helga, og det skulle være skikkelig fest. Mens var noen dager forsinket så jeg tok en test for å være sikker. Den lyste opp med to sterke streker, det samme gjorde de 3 neste jeg tok. Ropte på samboer som kom inn og ble helt i sjokk. Løp på polet og kjøpte alkoholfri vin og tok av etikettene. Feiret og gledet oss med vår hemmelighet hele helgen :-)

Ingenting foreløpig

1. Hva er alderen din?
Jeg er 25 blir straks 26

Sunnmøre

Jeg har en sønn på 8 år som jeg fikk når jeg var 17 og var alene med, også har vi sammen ei jente på 3 år <3

Samboer. Har vært sammen i 6 år.

5. Studerer/jobber du?
Jobber i en maritim bedrift.

6. Har du en hobby?
Veldig glad i å lese, og i å ri.

Veldig planlagt. Har ønsket oss nr 3 siden jenta vår ble født i 2014 og har gått uten prevensjon siden. Men jeg har vært syk og hatt 3 operasjoner i nakken/hodet ila 2015/2016 så er ikke før i år at kroppen min har vært klar for å motta et frø.

Om det blir gutt tenker vi å kalle opp igjen etter oldefar, om det blir jente aner jeg virkelig ikke.

Nei

Jeg tok en test for moro skyld tidlig torsdagsmorgen 9/10 dpo, var sikker på at den kom til å være negativ da jeg trodde vi bommet på el, men så var der en svaaak strek så jeg fikk rimelig sjokk.. Mannen trodde ikke på det før jeg tok en digital fredagsmorgen <3

Punktumet vårt

1. Hva er alderen din?

29 år

Tønsberg

Ingen barn

Samboer ca 3 år.

5. Studerer/jobber du?

Jobber

6. Har du en hobby?

Ingen hobby[emoji4] Arbeidsslave

2 år har vi prøvd. Mistet 5 ganger iløpet av den perioden.

Nei, tør ikke planlegge det enda

Nei, kommer til å vente til langt ut i svangerskapet. 6+6 er enda ingenting sikkert.

Etter å ha blitt gravid 6 ganger så var det mer nervøsitet. Testet tidlig morgen og fikk såvidt synlig strek. Turte ikke glede meg så mye fordi jeg hadde hatt kjemisk 2 mnd tidligere. Kjæresten tok det så lett som han alltid har gjort[emoji38] "vi får se om det går bra denne gangen da". Så et par dager etter var jeg kjempestresset. Varte i ca 3 dager før kjæresten klarte å banke litt vett inn i hodet mitt. Streken ble jo tydeligere og tydeligere for hver test, så kjemisk la jeg fort fra meg.

Foreløpig ingen kallenavn

1. Hva er alderen din?

26år

Rogaland, sandnes

Dette blir vår første, og måtte den holde fast!![emoji173]️[emoji173]️

Vi giftet oss 20.mai og ble samen to år før dette[emoji85][emoji7] (soulmates, en bare vet det liksom)

5. Studerer/jobber du?

Har for tiden ingenting her, da jeg har vært syk med hjertet en god del år...

6. Har du en hobby?

Jeg fotograferer og pusser opp som hobby [emoji13]

Vi begynte prøvingen faktisk i slutten av mai 2017, så vi har vært megaheldige! [emoji177] håper bare at antifosfolipidsyndromet ikke ødelegger for babyen [emoji33]

Nei, eller... mulig [emoji85] holder litt tett til vi får vite kjønnet [emoji7]

Jeg har ikke kjøpt noe enda [emoji85]

Det var på morgenen, jeg trodde ikke på det før dagen etter siden testen var så svak, men da jeg fant ut at det stemte bare lo jeg[emoji13] Dutten reagerte med et "Gu så bøse" utsagn - som direkte oversatt er herregud så kult [emoji177]

Marsboeren

Vi hadde denne inne hos prøverne. Og den var så fin. Så lånte den og la til litt spm :)

1. Hva er alderen din? 37

2. Hvor i landet er du fra? Hedmark

3. Har du barn fra før, og hva er deres alder? 3 stk- 8, 9 og 13. Bonusdatter på 8.

4. Er du samboer/gift. Evt hvor lenge har dere vært sammen? Gifter oss i juni.

5. Studerer/jobber du? Jobber som psykiatrisk sykepleier

6. Har du en hobby? Strikker, scrapper, sykler

7. Var graviditeten planlagt? Evt hvor lenge prøvde dere? Ja veldig. IVF med ICSI 6 mnd etter vi mistet i høst.

8. Har dere tenkt på navn? Jeg har tenkt masse, mannen syns det er for tidlig

9. Har du kjøpt noe enda? Nei, men strikket litt

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Hvordan reagerte mannen din? Morgenen 10 dpo. Vi "visste" at vi hadde fått det til så det ble bare en slags bekreftelse

klumpen (for det var jo en bitteliten klump vi satte inn)

1.Hva er alderen din?
26år

Bor i Fredrikstad, Østfold

Vi regner oss som foreldre, men datteren vår ble født i januar 2017, 5mnder for tidlig. Så vi har ingen levende barn. Hadde vi fått ho, så hadde jeg ikke vært gravid nå :)

10år som kjærester og 2år som gift i septembero_O

5. Studerer/jobber du?
Jobber som pedagogisk leder i barnehage

6. Har du en hobby?
Jobben er vel hobbyen min:smiley-ashamed008
Liker å mekke og ordne ting til avdelingen min.

Veldig planlagt, men hadde inaktivt prøving fra Mars. Med andre ord, ingen prevensjon, men jeg jaktet ikke på eggløsningstester heller :)

Har fortsatt igjen navnene fra forrige prøveperiode. Luna og Tristan

Vi har kjøpt en kommode som skal brukes som stellekommode, ingenting annet.

Det var hjemme på kvelden. Jeg hadde egentlig informert mannen på morningen om at jeg hadde fått mensen, ettersom jeg fikk en liten blødning natten før. Vi hadde vært ute på besøk hele dagen og jeg hadde fortsatt ikke fått ordentlig blødning, så jeg begynte å mistenke festeblødning allerede midt på dagen.
Kom hjem, tok en test og fikk en svak strek.
Gikk til mannen, han lurte på hva det betydde.
"Men har ikke du mensen da??!" Fikk beskjed om å ta ny test på morningen fordi den var så svak :smiley-bounce022

Ikke halshugg meg nå, men hittil heter det bare Parasitten :smiley-ashamed008:taunt014

Kanskje endre den til hvordan reagerte partneren din? Mulig at noen marsforeldre kanskje er to damer? [emoji813]bigred
Ja, selvsagt! Mye å ta hensyn til, og håper jeg ikke støtte noen :)
Kan kanskje det ikke er en parter i bildet også :)

1. Hva er alderen din?
24

Bergensområdet

Ingen barn fra før :D

Gift for ikke så altfor lenge siden :)

5. Studerer/jobber du?
Jobber!

6. Har du en hobby?
I grunn ikke :P

Veldig planlagt, full klaff på pp -2 (skulle egentlig begynne å prøve i august, men droppet prevensjon fra juni, og der satt det gitt)

Ja, har jentenavnet klart. Guttenavn er vi mer usikker på, så satser på at det blir jente :P

Ja, har kjøpt barnevogn fordi vi gjorde et veldig bra kjøp på vognen vi visste vi ville ha :)

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Evt: og hvordan reagerte partern din?
Det var om morgenen. Følte meg litt deppa fordi jeg hadde så lyst å være gravid, og hadde en test i skuffen. Tok den altfor tidlig bare for å få negativ, slik at jeg kunne akseptere det. Ble helt sjokkert når den viste to streker, og sprang inn til mannen og viste. Overlykkelig begge to :)

Har ikke noe kallenavn enda :O

Så gøy med en sånn tråd! Jeg gleder meg til å svare, men kommer også til å vente til det skjulte forumet er tilgjengelig, men jeg liker konseptet!

1. Hva er alderen din?
28, snart 29 år [emoji57]

Kommer fra Rogaland men bor i Fredrikstad [emoji846]

To gutter på 5 og snart 3[emoji16]

Vi har vært sammen i 12 år, bodd sammen i 10 og vært gift i 5 år i september [emoji173]️
5. Studerer/jobber du?
Jobber med ganske flotte mennesker [emoji5]
6. Har du en hobby?
Nja, sove [emoji23][emoji85]

Det var den, sluttet på prevensjon i mars/april men hadde grove celleforandringer så la det litt på vent!
Tenker hele tiden, men blir nok ikke enige før ungen eventuelt er her [emoji23]

Har det meste, men tenker jeg skal ha en ny vogn [emoji16]

Skjønte det en uke før forventet mens, mye menssmerter så tok en test noen dager senere og der dukket det opp to streker, midt på dagen 4 dager før mens![emoji85]
11. Hva kaller du frøet i magen? Ingenting.

1. Hva er alderen din?
36

Bor i Oslo

Nr 1 Skulle vært 2 år
Nr 2 er 1 år

Gift, vært sammen i 10år

5. Studerer/jobber du?
Jobber

6. Har du en hobby?
Har barn...

Veldig. Prøvd 9mnd ca, siden mens tilbake etter forrige fødsel

Ja om det blir jente har vi det klart, om det blir gutt er det verre

Noe, men har det meste

Tok test og gikk i dusjen, var sikker på at den skulle være negativ. Overraskelsen var stor da det som sterk strek, og jeg ser ut til å hatt EL opp mot en uke tidligere enn jeg trodde.

Har ikke fått kallenavn ennå

Back
Topp