Hvem er sykemeldt?

Hehe, ja fikk senest her om dagen høre av en av mellomlederne at jeg ikke måtte være så nedfor pga komplikasjoner som har dukket opp for det ikke er heldig for babyen... Og dagen etter får jeg høre at hun har sagt til en annen kollega at hun ikke skjønner at jeg trenger å være 50% sykemeldt... Blir så irritert :(
Meget hyggelig.... :( not! Jeg blir provosert kjenner jeg!

Meget hyggelig.... :( not! Jeg blir provosert kjenner jeg!
Nei, jobber 50% nå men føler jeg må ta igjen 100% jobb når jeg er på jobb og får stadig e-poster om ting som må gjøre når jeg ikke er der. 50% stresser meg bare enda mer. Får ikke slappet av i det hele, og blir bare frustrert og provosert!

50% sykemeldt nå. Jeg har hatt synsforstyrrelser i rundt en mnd nå - hver dag. Spurte legen alt da, etter oppfordring fra jordmor om å ikke jobbe så mye, om sykemelding, men hun synes vi skulle vente litt... Jordmor mente det var heldig for kroppen å ta det litt rolig siden jeg faktisk kjører 4 mil ifbm. jobb hver dag. Har den siste måneden fått bekkenløsning og kjøringen blir verre og verre. Har kynnere mange timer hver dager fordi jeg irriterer bekkenet med mye bevegelse ifbm. jobb. Nå har jeg også fått mild svanger skapsdiabetes og venter på time hos sykehuset. Føler tankene mine er alle andre steder for tida, og forrige uke ba jeg igjen om sykemelding. Da fikk jeg 50% for to uker, men kjenner jeg sliter for mange av dagene er jeg så sliten og kan ikke ta ut egenmelding i tillegg når jeg bare er sykemeldt 50%. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal til jordmor på torsdag, så vil høre litt med henne. Det verste at arbeidsgiver i vår oppfordret meg til å sette opp de 5 ferieukene jeg har spart slik at jeg kan ta de sammenhengende de siste fem ukene før permisjon. Da tenkte jeg det hørtes fint ut, men ante jo ikke at kroppen skulle føles slik når. Ser liksom ikke for meg at det blir bedre. Og hvis det er så vanskelig å bli 100% sykemeldt så "mister" jeg jo hele ferien til å ligge og hente meg inn på sofaen. Det skal vel ikke være slik?
Kjenner jeg blir irritert på dine vegne, snakk om å vere vanskelig :-/
Jeg er nå 100 % sykemeldt pga bekkenløsning og ryggsmerter, var hos legen og fortalte om hvordan jeg hadde det og sa litt forsiktig at jeg var usikker i forhold til jobb framover, for jeg har hele tiden vert klar på at jeg helst vil jobbe. Da var hun veldig klar på at jeg ikke skulle jobbe mer og sa "hvorfor skal du jobbe mer? Du har jobbet nok nå!" Er jo ikke bare frem til august vi skal holde ut, vi må jo ha litt krefter igjen når baby kommer. Jeg har tenkt sånn som trådstarter, men legen min og andre rundt meg har fått meg til å forstå at det faktisk ikke er jeg som er i fokus nå, men lille baby..
Jeg er veldig fornøyd med min lege:-)

Håper du får hjelp av jordmor og finner ut av en løsning så du ikke sliter deg helt ut. Kan jo evt høre om du kan få time hos en annen lege? Eller bare ver rett fram og klar med legen din om hvordan du har det og hva du trenger, og tenk at det er babyen din du snakker for, litt lettere å vere bestemt da kanskje?

Jeg vet innerst inne at jeg må gjøre det som er best for meg, og spesielt lille. Men mtp det mentale hjelper det med litt støtte fra andre og bekreftelse på at dette faktisk er greit!
Har allerede vært 2 dager på føden (sist uke), vil helst slippe å dra tilbake med det første!!!!
Takk for alle tilbakemeldinger - dere er gode! ❤️

Med fare for å gjenta meg selv; hvis legen din og du mener det er greit så er det bekreftelse nok sånn jeg ser det. Ferdig snakka! :-)

Men jo, skjønner hva du mener altså, det er ikke bare lett å innse at man ikke greier jobben hvis alle andre gravide hopper rundt som lopper hele døgnet.

Lykke til med innspurten :-)

Tilfeldighetene ville ha det til at jeg hadde møte med arb.giver og jordmor fra bedriftshelsetjenesten idag (et tilbud vi har i kommunen!)
Der snakket vi sammen i kanskje 2minutter før jm sa at jeg ikke skulle tilbake på jobb! Nå var det nok og det var på tide jeg lyttet til kroppen.
Nå har legen søkt om svangerskapspenger, og jeg har vært på min siste arb.dag før permisjonen! Det føles rart, men jeg er samtidig lettet!!

Det er helt greit å sykemelde seg når man føler man trenger det! Jeg er også sykemeldt, og kjenner jeg har mer enn nok med min 1 åring og meg selv, om jeg ikke skulle hatt studiene mine å tenke på i tillegg! :)

Jeg er sykemeldt. Magen er for stor og i veien slik at mot slutten av jobbdagen gjør det vondt i magen. Jobber på bofellesskap med veldig syke folk som ikke kan gjøre noen ting selv.

Jeg ble 20% sykemeldt for et par uker sida. Jobber som lærer, og har to halve dager i uka, resten hele. Dette fungerer veldig fint for meg. Siste skoledag er tirs neste uke, og jeg kjenner det skal bli fantastisk med ferie ;)

Jeg ble 20% sykemeldt for et par uker sida. Jobber som lærer, og har to halve dager i uka, resten hele. Dette fungerer veldig fint for meg. Siste skoledag er tirs neste uke, og jeg kjenner det skal bli fantastisk med ferie ;)
Ferie er aldri feil! God sommer :)

Back
Topp