Hvem er "sjefen" i hjemmet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Når jobben til min mann ønsker at han jobber overtid, sier han som regel at han må høre med meg.
Da får han som regel høre "ja, får nesten høre med sjefen, hehe".
Er det sånn da, at det er en som er "sjefen" i husholdningen? :)

Spør du min samboer vil han svare at jeg er "sjefen" i huset. Men det kommer ganske enkelt av at det er jeg som holder orden på avtaler og ting som må gjøres, han må til stadighet minnes på hva som skal skje framover. Så blir han spurt om overtid/aktiviteter han skal være med på, så må han "spørre sjefen" for han aner ikke om det passer inn eller ikke :confused:

Her kaller vi hverandre for sjef :-) Det er vel mer tøys enn noe annet. Vi vet jo begge hvem den egentlige sjefen er, nemlig datteren vår.. ;-)

Vil vel påstå at det er jeg som er det ja :p men dette blir også utnyttet da d noen spør mannen om noe og han ikke kan tenke seg kommer det ofte ut at han ikke får lov.. :p

Jeg er vel ikke sjefen, men helt klart organisatoren! ...jo jeg er litt sjef også når jeg tenker etter ;)

Er vel egentlig ingen av oss som er sjef, vi spør hverandre om det er noe og begge er veldig stae:p men jeg kan nok stå litt mer på vilja enn gubben, han mener jeg har jern istede for bein i nesa:p

Hvis vi skal ha et navn på det, så nok jeg sjefen. Men det er fordi jeg holder orden på avtaler, handling og ellers hus og hjem.

Mannen er økonomisjef i huset, jeg er sjefen for alt det andre :D

Vet ikke hva jeg skal svare på det, tror vi begge to mener vi er sjef i så fall. Like stae og like bestemte. ;)

Jo, jeg er nok sjefen. Det er jeg som bestemmer og ordner med alt mulig. Delegerer litt arbeidsoppgaver til mannen min da :p

Jeg vil kanskje ikke kalle meg sjef, men samboeren ringer ofte å snakker med meg om han skal jobbe overtid, dra til en kompis eller noe som helst annet. Fordi jeg holder orden på det meste her hjemme, så han ringer vel for å høre om det er noe som skal skje som han har glemt av, å om det passer at han ikke kommer hjem, drar bort eller jobber overtid.

Men jeg er nok ikke sjefen. Jeg hører også alltid med han før jeg legger planer eller sier ja til noe fra andre. Vi har et hjem å barn sammen, å har forskjellige oppgaver for at hverdagen skal fungere, da må det planlegges litt, å den ene kan dessverre ikke bare "skulke" unna, for da går ikke hverdagen opp :)

Men igjen, Må noen kalles sjef, er det helt sikkert meg. Dette er fordi hadde jeg "skulket" hadde vi verket hatt rene klær, middag på bordet, rent hus, rene barn og ikke snakk om at vi aldri hadde fått ungene til tannlege, lege, frisør, kjøpt nye klær, dratt i bursdager osv osv, jeg er liksom den som holder litt orden her :P

Hva skal jeg si, vi er vel sidestilte sånn egentlig. Men er vel litt han som er sjefen på noen områder, og jeg på andre områder.. :-)

Jeg vil si mannen min er sjefen. Han bestemmer mye og blir fort sur om vi andre ikke innretter oss etter han. Han kan være som en trassen unge i blant! Men jeg er organisatoren! Han veit ikke hvor ting er, hvordan han skal kle på barna, veit ikke hvordan planer vi har osv. Da må han spørre om hjelp av meg, Haha

Er nok mini som er sjefen her foreløpig. Men av oss vokse vil jeg si meg:-P. Er jeg som pleier å ha kontroll på avtaler osv. Men spør du gubben sier han at det er han som er sjefen :-P

Her er det oss voksne som er sjefene, men ingen som er mer sjef enn den andre av oss 2.

Back
Topp