Hvem er finest

Jeg hadde valgt Ylva.

Alle tre er samme type navn som er lette å like, og de er gode valg alle sammen. Ylva syns jeg har et litt kulere preg enn de andre, får assosiasjoner til en tøff jente med en sterk personlighet. Jeg syns det er et sterkt navn. I tillegg er navnet sjeldnere enn de to andre :)

På andreplass setter jeg Alma.
 
Ylva! Enig med de andre over her, Nora og Alma er blitt så populært....spesielt Nora synes jeg er litt «oppbrukt» om man kan si det. Men fine navn alle tre :)
 
Tror vi velger en av de tre Men lurer også på hva dere synest om resten av alternativene på lista:

Otilie
Tilja
Olivia
Emilie/Emilia
Tiril
Amelie/Amelia
Emma
Kornelia
Emmeli
Amalie
Filippa
 
Av alle de som er presentert her likte jeg personlig bedre de navnene du har på den nederste innlegget.
Og da kanskje spesielt:
Otilie
Tilja
Tiril

(Kan jeg foreslå Tilje og Olive som potensielle navn på alternativ-lista? Tenker de ligner litt på de du har der fra før - og kanskje de kunne være noe av interesse?)



Av navnene i det første innlegget tenker jeg kanskje at jeg liker Nora og Ylva best. :happy::happy:
 
Syns Nora er fint, men har blitt litt for populært for min smak.
Ylva syns jeg er litt gammeldags, så jeg hadde gått for Alma, det er fint, søtt og ikke oppbrukt:)
 
Ylva!
Og Otilie, Kornelia og Tiril fra den lengre lista :)
 
Nora er det fineste navnet. Jeg hadde tenkt til å bruke det om jeg fikk jente. Dessverre veldig mye brukt for tiden.
 
Tror vi velger en av de tre Men lurer også på hva dere synest om resten av alternativene på lista:

Otilie
Tilja
Olivia
Emilie/Emilia
Tiril
Amelie/Amelia
Emma
Kornelia
Emmeli
Amalie
Filippa

Emma - lett å uttale, internasjonalt
Kornelia - litt sving og høytidelig preg over navnet
Foreslår Emmeline istedenfor Emmeli. - søtt, fin ending
 
Ylva eller Alma. Foretrekker Alva foran Alma.
Og Livia foran Olivia
 
Back
Topp