Bollebaker
Glad i forumet
... Mannen/kjæresten eller barnet/barna? Hvis du skal være helt ærlig... Eller er det bare ulike former for kjærlighet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
SignUlike former av kjærlighet vil jeg si. Men på en rangstige kommer barna først![]()
Samme herFor min del er det snakk om helt ulike former for kjærlighetMen for å sette det på spissen, hadde jeg måtte velge mellom livet hans og livet til barna, hadde jeg valgt barna! De kommer først for oss begge!
SignererUlike former av kjærlighet vil jeg si. Men på en rangstige kommer barna først![]()
Det er bra det er flere som føler ca det samme som meg! Samlivsekspertene sier jo at man skal sette partneren først, men sønnen vår kommer nok først for oss begge! Det er ulike former for kjærlighet, men kjærligheten til sønnen min er nesten som et instinkt, jeg kan ikke la være å elske ham.
For min del er det snakk om helt ulike former for kjærlighetMen for å sette det på spissen, hadde jeg måtte velge mellom livet hans og livet til barna, hadde jeg valgt barna! De kommer først for oss begge!
Så sant! Barn har det best når parforholdet fungerer, kommer det ikke til å fungere med jobbing er det en annen sak. Tror det er lett å misforstå denne egentlig. Det betyr ikke at man på død og liv skal holde sammen hvis både foreldre og barn liderBarnet mitt. Uten tvil.
Men det er som mange påpeker, helt forskjellige følelser. Man kan elske på mange forskjellige måter, og måle dem like sterkt, men noen typer kjærlighet trumfer andre.
Ja, man skal jo sette forholdet til partneren først, man skal prioritere det. Fordi hvis man er lykkelige sammen så gjør man automatisk barnet lykkelig og tilfreds og trygg. Man kan gi barnet kjærlighet på en mye bedre måte dersom man får kjærlighet fra og gir kjærlighet til partneren sin.
Kjærlighet og forhold til barnet kommer automatisk, vi er genetisk sett programmert til å elske det, betingelsesløst. Det er et bånd som automatisk oppstår, og uansett hva det gjør, så elsker man barnet.
Men forholdet til partneren må man jobbe med for å få det til å fungere. Og gjør man det, så får barnet tryggere og bedre rammer. Så man kan si at ved å jobbe med forholdet til partneren og sette denne først, så setter man barnet først samtidig.
Dersom jeg hadde fått valget mellom å gå på en håndballkamp hun skulle spille, eller parterapi, så hadde jeg valgt parterapitimen. For da kunne vi kanskje klart å jobbe oss sammen igjen, og dermed sett mange av håndballkampene hennes sammen senere.
Slik tenker jeg da![]()