Hvem er det som blir "straffet"?

vind

Glad i forumet
hvis jeg tar med barna mine som jeg har hovedansvaret for  å flytter til en annen kant av landet sånn at det ikke er mulig å gjennomføre samvær annenhver helg slik vi har det nå, er det barna, barnefaren eller meg selv jeg "straffer"?
Har selv all familie her i nærheten, så kommer til å bli helt alene på fremmed sted..

Tror dere alle sammen blir straffet på en eller annen måte..

Det er jo vanskelig å si, eg vet ikke hva som er grunnen bak at du ikke vil gi faren noe samværsrett med barna.
Men han kan fremdeles ha rett på det, om de så må fly til han annenhver helg (det er eg nesten sikker på) da er det jo barna det går utover, så det bør du hvertfall sjekke opp i først.

Nei har ikke bestemt meg for hvor i tilfelle, bare at lange vekk herifra.
Vil gjøre det vanskelig for faren å trefe dem, men det blir kanskje feil det å. Tross alt han har gjort mot oss, som jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på.

Du trenger ikke gå inn på det her, men pass no på at det ikke går utover barna, f.eks at de heller får en kjempe lang reise for å treffe han uansett osv.

Barna har egentlig ett greit forhold til faren sin. det er bare det a tdet er viktigerer for han å ta hensyn til den nye dama hans sine barn og at hans egne barn alltid kommer i andre rekke.
Det syns jeg er litt dårlig gjort spessielt i orhold til datteren min som er 6 år. sønnen min skjønner vel ikke så mye av det ennå.

Om dine barn har et egentlig godt forhold til sin far, og du vil gjøre det vanskeligere for han å treffe dem, så straffer du dine egne barn, ved at du fratar dem samværet DE har rett på (det er ikke far som har rett på samvær, det er barna) og gjør det vanskeligere for dem å reise til det samværet de har rett på.

Du skal tenke deg godt om før du gjør det mot egne barn.

ORIGINAL: Tvilling74

Tror dere alle sammen blir straffet på en eller annen måte..

ORIGINAL: vind

Barna har egentlig ett greit forhold til faren sin. det er bare det a tdet er viktigerer for han å ta hensyn til den nye dama hans sine barn og at hans egne barn alltid kommer i andre rekke.
Det syns jeg er litt dårlig gjort spessielt i orhold til datteren min som er 6 år. sønnen min skjønner vel ikke så mye av det ennå.

Så leit da! (så ikke dette innlegget før jeg svarte)

ORIGINAL: vind

Vel, her kommer nå min mening og er ikke så sikker på at du vil like den. Kjenner jo ikke til forhistorien deres men av det lille jeg har lest så synes jeg det høres ut som en egoistisk handling du har tenkt å gjøre. Og det er barna du straffer. (min mening)

dessuten hvis du flytter langt bort og barna skal være annenhver helg hos pappa og må fly, så må du betale halvedelen det koster å få dem fremogtilbake.

(Slik ble det i hvertfall her, mannen min har en gutt som bor et stykke unna. Vi trenger ikke å ta fly men må med båt og igjennom dyre bomstasjoner. Så den utgiften blir delt halvparten til mor og andre halvdel tar vi)

Sambo opplevde det samme selv med et av barna sine. Og det som er kjipt er
at han kun får sett henne noen få ganger i året, men da selvfølgelig litt lenger i ferier.
Det er krangling om flybilletter og div. Og ellers lite kontakt.
Trist at det blir sånn. Og både datteren og oss og selvfølgelig han som blir straffet. Og broren.
Så har man mulighet er ikke det å anbefale å flytte.

Hvis ungene har et godt forhold til faren, skulle det mye til før jeg hadde flyttet.. Det er jo de som blir straffet mest, syns jeg da.. Dere vokste klarer vel å holde ut? Hva gjør en ikke for barna? Og er det ikke bedre for deg å ha familie og venner rundt deg?[:)]

ORIGINAL: Emmeline

Det er vel i fremste rekke barna du straffer. Nå vet jeg jo ikke hele historien, men dere som voksne må jo kunne omgåes å ha et "godt" forhold til hverandre. Det er barna som "lider" når mamma og pappa ikke kommer overens. Synes det er synd at faren virker mer interessert i sin samboers barn, men det er kanskje hans måte på å straffe deg, men så ender han bare opp med å straffe sine egnge barn. HAr dere vært i kontakt med familievernkontoret og snakket med noen der, kanskje det kan løse ting.
Håper det løser seg for dere og at dere finner ut av det.

Har vært til megling på famvern. Har laget samværs avtale der, men han har ikke holdt den hele tiden og alt skal være på hans premisser hele tiden.

Det du sier med at han skal straffe meg, syns det er rart om han skulle straffe meg, det er han som har vært utro og flyttet til den dama to dager etter at jeg fikk vite at det var ettforhold der.

Men det kunne jo ikke du vite. No hard feelings...

barna som blir mest straffet da.

Back
Topp