Hvem er det "normalt" at betaler for klær til brudepike/bruresvenner??

minoja

Elsker forumet
Skal i et bryllup der de blir 8 brudepiker/svenner. Og min datter(hun som gifter seg er hennes gudmor)er bedt som brudepike, vet ikke enda helt men kan bli aktuelt at vi må betale for kjolen. Skjønte det slik at bruden velger samme typen til alle barna. Er det vanlig at vi skal betale for kjolekjøpet?? Bare lurer i grunnen hvordan andre ser på dette da jeg er rimelig "grønn" på bryllup....

det er nok opp og ned. Om barne beholver kjolen etterpå eller ikke
Her så betalte vi for festdraktene til de 2 som var brudepiker i vårt bryllup, i etterkant fikk vi halvparten av sumen av foreldrene siden jentene fikk beholde festdrakta

uuh, så lenge våre brudepiker skal ha like kjoler og sko, som JEG bestemmer, så ser jeg på det som en selvfølge at vi betaler for det, selv om barnet som er aktuelt her får beholde kjolen etterpå..

Nå har jeg bare betalt rett over 200 kr for kjolen, samme summen for skoene, men jeg mener at så lenge vi som brudepar bestemmer bekledning, så bør vi betale for det også..

Jeg er enig med pluggen her. Datteren min var brudepike i sommer, og vi betalte hverken for kjole eller sko

Hadde vi brukt brudepiker i vårt bryllup hadde vi betalt. Personlig mener jeg at foreldrene ikke skal ha noen ekstra kostnader for noe vi ønsker oss... (Likevel er det jo vanlig at forlover betaler sin egen kjole, men hun får vel også stort sett velge selv?)

Da gutten vår var brudesvenn for tanten (min søster) var det mamma som kjøpte smokingen på ferie i Spania til den nette sum av 200 kr. Tror søstera mi nevnte at de hadde betalt halvparten av kjolene til jentene som var brudepiker...

Hvis de bestemmer hva brudepikene skal ha på seg, synes jeg de skal betale. Ellers kan man jo si at de bare skal ta på seg fin kjole/bunad :)

Ei venninne av meg var forlover, og kjolen var bestemt for henne og brudens mor bestilte frisør og make-up time til henne uten og spør om hun ville, så måtte hun betale alt selv. Hårreisende! Hun likte egentlig ikke kjolen heller.

Hadde jeg bestemt noens klær, hadde jeg også betalt for det.

Enig med pluggen

Jeg mener at om man som brud krever en spesiell type kjole osv så får ho betale hvertfall halvparten, kan man velge kjole selv kan man betale selv for den da er fint mulig å bruke til andre ting senere også eller være noe man allerede har

I vårt bryllup blir det 2 brudepiker og 1 brudesvenn, altså datteren og sønnen min, og  yngste søsteren min. Vi betaler kjolen til søsteren min, da brudepikene skal ha lik kjole! Og hvis jeg ønsker at forloveren min skal ha "DEN" kjolen, så betaler vi den også! Men så langt har vi ikke kommet, da bryllupet ikke er før i 2014.

Pucca skrev:
Ei venninne av meg var forlover, og kjolen var bestemt for henne og brudens mor bestilte frisør og make-up time til henne uten og spør om hun ville, så måtte hun betale alt selv. Hårreisende! Hun likte egentlig ikke kjolen heller.

det er bare veldig frekt!!!

Vi hadde to brudepiker og vi lot datteren min bestemme hva slags kjole de skulle ha. 
De fikk en ivoryfarget kjole som liknet på min, bare med brede stropper, og de hadde også slep på kjolene sine.

Spesiallaget i Kina og vi betalte selvfølgelig for de. De fikk også selvfølgelig beholde kjolene etterpå.

chinchillaen skrev:
Vi betalte for kjolene til brudepikene våre. Syns det er naturlig at brudeparet betaler!

Enig!

Hvertfall når det er brudeparet som kommer med krav til utseende på klær, kanskje om det skal matche bukett og fargevalg i bryllupet.

Pucca skrev:

Oi, ja det var ganske frekt! Jeg betalte ikke hverken kjole eller frisør for mine forlovere, men krevde heller ikke noen spesiell kjole, eller at de skulle ordne hår hos frisør. Den ene forloveren ville gå til frisør, mens den andre tok seg ikke råd til det. De to hadde planlagt litt farger på kjole og tilbehør seg i mellom, men jeg hadde ingenting med det å gjøre:)

deresom brudeparet velger ut antrekket så betaler de.
dersom du må stille med antrekk selv betaler du.
ganske logisk egentlig, men mulig noen avviker fra det da...

Jeg syns brudeparet skal betale for klærne til brudepiker/svenner. Det er jo de som ønsker det, så det skulle bare mangle spør du meg.  Vi betalte både kjole, hårpynt og diverse til vår brudepike 

Back
Topp