Hvem er best? *vognvalg*

*lykkeligst*

Forumet er livet
Har funnet to greie på finn nå . Men hvem skal man velge?

Quinny Freestyle 3 XL eller
Teutonia Spirit S3?

Har ei jente som er 5 mnd nå. Tanken er jo at hun skal bruke den til hun er ferdig med vogn... Og det må funke med voksipose i den til vinteren...

Noen som har prøvd de og vil gi noen tips?

Teutonia!

Jeg hadde den quinnyen....Ikke veldig fornøyd så den blei bytta ut med en brio happy. Spesielt lite fornøyd med bag perioden , mulig den hadde funka bedre med sportsdel. Hadde den ikke lenge nok til å si noe om d! Men den er lang i sportsdelen så man har jo vogn lenge da, og kjekt at man kan snu den så man kan ha barnet både mot og fra seg på trilletur. Med bag på så blei d for tungvint ut og inn av bil, måtte jo demontere hele greia for å legge den sammen. D går ikke ann å klappe den sammen uten å ta av baggen, også synes jeg hele vogna var tung å løfte. Men helt okei å trille da!

quinny vognen er gull verdt , jeg elsket den vognen, skal ha den til denne babyen og. Jeg kom frem over ALT med den, skogsstier med masse trerøtter, grusvei over alt..og så lenge man ikke overlesser den med flere kilo varer så tipper den ikke..

Jeg bare eeeeeeeeeelsker quinny!!!!!!!!!

Bambini skrev:
Sikker på at du vil tre-hjult?!...

Har hatt 2 quinny vogner,speedy og freestyle xl,men kvitta meg med begge forsovidt ganske  ganske sjapt.Speedyén var vinglete og freestylén var det masse problemer med når det gjalt forhjulet..

Jeg kjøpte meg emmaljunga og har holdt meg til det siden. (hadde city cross,og bruker nå mondial)

Ville nok ikke valg noen av vognene...Men så har jeg ikke særlig stor erfaring med teutonia heller da.

:-)

Nei, jeg må ikke ha det, men jeg har intrykket av at sportsdelen er dårligere på 4-hjulingene.... Har en simo kombi som vi brukte til storesøster, og bagen er jo deilig, men sportsdelen er bare teit. Det er jo en meter mellom ryggstøtta og der føttene stikker ut. Ungen sklir jo bare ned og blir liggende mer enn hun sitter (iallefall med storesøster).
Og jeg må ha store lufthjul, for jeg bor ikke akkurat i byen

Ville heller tatt tfk. kjemperomslig sportsdel

av de to hvis man må ta en av de.. teutonia.. men jeg ville heller gått for mountain buggy eller TFK. 

teutoniaen og quinnyen er veldig ustødige i forhold...

Lykke til med vognvalget ;)

LykkeligTrollmor skrev:

av de to hvis man må ta en av de.. teutonia.. men jeg ville heller gått for mountain buggy eller TFK. 

teutoniaen og quinnyen er veldig ustødige i forhold...

Lykke til med vognvalget ;)

Jeg vil ha en som sportsdelen kan vendes mot meg, og det er bare disse to jeg har funnet som kan det. Må lete på finn, for har ekstremt dårlig råd akkurat nå .

Har Emmaljunga Citycross fra før, og kjøpte meg akkurat Quinny fordi jeg ville ha en 3-hjuling jeg kunne jogge med. Har hatt den en mnd, men er ikke fornøyd. Hittil har jeg bare brukt Citycross'en å jogge med...

Quinnyen er rett og slett litt for skral... Forhjulet vingler og kalesjen er baktung og faller lett bakover. Jeg har klaget på den, så får se hva jeg gjør. Dersom jeg får byttet den tilbake, så kjøper jeg enten en Spirit S3 eller så dropper jeg det og bare holder meg til Citycross'en. Det er absolutt den beste vognen jeg har hatt! Det eneste den mangler er vendbare forhjul og håndbrems, som er veldig handy når jeg skal jogge med vognen.

Så om du ikke absolutt må ha 3-hjuling og håndbrems, så hadde jeg heller gått for en brukt Emmaljunga Citycross! Liten, lett og veldig god å trille!

*lykkeligst* skrev:

Bambini skrev:
Sikker på at du vil tre-hjult?!...

Har hatt 2 quinny vogner,speedy og freestyle xl,men kvitta meg med begge forsovidt ganske  ganske sjapt.Speedyén var vinglete og freestylén var det masse problemer med når det gjalt forhjulet..

Jeg kjøpte meg emmaljunga og har holdt meg til det siden. (hadde city cross,og bruker nå mondial)

Ville nok ikke valg noen av vognene...Men så har jeg ikke særlig stor erfaring med teutonia heller da.

:-)

Nei, jeg må ikke ha det, men jeg har intrykket av at sportsdelen er dårligere på 4-hjulingene.... Har en simo kombi som vi brukte til storesøster, og bagen er jo deilig, men sportsdelen er bare teit. Det er jo en meter mellom ryggstøtta og der føttene stikker ut. Ungen sklir jo bare ned og blir liggende mer enn hun sitter (iallefall med storesøster).
Og jeg må ha store lufthjul, for jeg bor ikke akkurat i byen

Det problemet vil du få i de aller fleste vogner uten ergonomisk riktig sittedel, dvs som bygaboo,MB osv. Av de to du nevner ville jeg valgt teutnoia, men mine ar sittet som potetsekker i den og, så jeg kommer ikke til å velge den igjen, pluss at den er ganske liten i sportsdelen om man får store barn.

Quinny Freestyle ville jeg aldri hatt, velter lett og er blytung. Noe særlig lun er den heller ikke.

Jeg var veldig fornöyd med Quinny!
Eneste minuset var at den var litt tung, men det gikk greit..

Jeg har Teutonia SpiritS3, og den er helt super!! 
Elsker det at jeg kan snu den og har en mykbag som jeg skal bruke til nestemann. 

Løp og kjøp!

Siden du ikke er helt 100% bestemt på noen vogn, så kan jeg anbefale Maxi Cosi Mura 4. Vi kjøpte den til eldste og har vært knallfornøyd. Den har fire store lufthjul, hvorav de fremste kan fristilles - slik at den er like grei å snu som en trehjuling. Understellet er lett å slå sammen og blir helt flatt, så det tar liten plass i bilen. Sittedelen kan snus begge veier. Vi kjøpte vår i 2008, så du får helt sikkert tak i brukt av denne typen nå. 

Papillon skrev:
Siden du ikke er helt 100% bestemt på noen vogn, så kan jeg anbefale Maxi Cosi Mura 4. Vi kjøpte den til eldste og har vært knallfornøyd. Den har fire store lufthjul, hvorav de fremste kan fristilles - slik at den er like grei å snu som en trehjuling. Understellet er lett å slå sammen og blir helt flatt, så det tar liten plass i bilen. Sittedelen kan snus begge veier. Vi kjøpte vår i 2008, så du får helt sikkert tak i brukt av denne typen nå. 

Men får man lagt sportsdelen flatt?  Og den så litt "naken" ut med liten kalesje...

jeg ville valgt emaljunga citycross. Der kan sportsdelen snus begge veier, den har 4 gode gummihjul å den er veldig lett!! Vi har den å er svært fornøyde. Har faktisk aldri hørt noen missfornøyde personer som har hatt den vognen:) lykke til med valget:)

Jeg ville ikke valgt teutonia. Har hatt 2 og begge har hatt masse feil og mangler. Babyshop her på østlandet ett sted har sluttet å føre teutonia fordi det var så dårlig kvalitet, og de fikk aldri tilsendt deler selv om det var reklamasjon. I tillegg er den skikkelig tung i alle fall med de tjukkeste hjulene og håpløs på vinterføre.

Back
Topp