Hvem er barnehage for ettåringer egentlig for?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Stadig flere fagpersoner fraråder for tidlig barnehagestart. Blant andre Gro Nylander. Jeg synes det er på høy tid at det nå blir satt fokus på barnets primære behov for tilknytning og ro, og ikke bare på sosialisering. Det er “politisk ukorrekt” å snakke dette i dagens Norge, dessverre, men jeg gjør det likevel. Les mer her!

Men hva gjør de som ikke har familie tilgjengelig for pass da.. Er dagmamma bedre?

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Hvis man ikke har noen kjente til å være dagmamma, ville jeg foretrukket barnehage fremfor en fremmed dame, som kan gjøre hva som helst med barnet mitt i sitt eget hjem...!!

Vi her i september kan jo risikere å ikke få barnehageplass...jeg kan slite med det...til tross for søskenprioritet... Men jeg ser egentlig på det som en liten fordel....! Får jeg ikke barnehageplass må vi bare ordne oss på et vis...med tilpasset turnus, 5000 i kontantstøtte, 2000 i spart barnehageplass så burde vi klare oss ;)

Hvis man ikke har noen kjente til å være dagmamma, ville jeg foretrukket barnehage fremfor en fremmed dame, som kan gjøre hva som helst med barnet mitt i sitt eget hjem...!!

Vi her i september kan jo risikere å ikke få barnehageplass...jeg kan slite med det...til tross for søskenprioritet... Men jeg ser egentlig på det som en liten fordel....! Får jeg ikke barnehageplass må vi bare ordne oss på et vis...med tilpasset turnus, 5000 i kontantstøtte, 2000 i spart barnehageplass så burde vi klare oss ;)
Ja må man så må man :) Kanskje flere burde tenke slik. Vi er heldig med svigers i kjelleren, pensjonerte og fantastiske barnevakter :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg håper jeg kan gå hjemme til januar 2014, så begynner så smått å skrape sammen litt penger til den tid.... :-)

Back
Topp