Hvem eier hva?

FrøkenPanda

Forelsket i forumet
Hvem er det som eier ting hos dere? Altås på papiret iallefall...;)
Tenker da på hus, hytte, bil, båt.... og andre store ting man kan eie...

Vi har hus og 2 biler... og eier halve huset hver, og hver vår bil :)

han eier alt, utenom vekslepengene som er falt ned i sofasprekkene. de er MIIIINE

ORIGINAL: Tinkaling

jeg eier sofaen og senga, hyllene, og gardiner og pynt osv. han eier spisebord og kjøkken redskap[8D]

hihi.. husket dere å få spesifiert dette på selvangivelsen??... hihi...

Jeg eier vaskemaskina. Han eier resten.

Vel.. vi er nå gift.. så vi eier vel egentlig 50-50... Huset står på begge, bilene står med meg som deleier... selv om samboer har brukt sparepenger på å kjøpe den ene..  Jeg hadde med TV og seng da vi flytta sammen, sofa og andre møbler i stua, samt hvitevarer har vi handla sammen...

Her eiger me 50/50 av leilighet..eiger hver vår bil, ellers så har me alt felles.. me dride liksåm i hvem som har betalt hva..

vi bor ikke sammen ennå

men eg eier, tven, tvbenken, dvd, sofa, bord, tørketrommel, vaskemaskin, seng til oss og Em, spisebord og bilen står i mitt navn men vi sier vår og eg som betaler

Han eier i innventar kjøleskap, komfyr og hjemmekino anlegg

Vi eier hver vår bil, han eier en motorsykkel..
Huset eier vi sammen [;)]

eier leilighet og biler i lag... han eier hjemmekino, tv og data greier... jeg eier vaskemaskin, konfyr og kjøleskap

hmm...lånet på leiligheten står i hans navn,men jeg har betalt ned en del,så skal det skjære seg må han betale meg. Har to biler,ene firmabil,så dne eier inegn av oss,og den andre kjøpte vi sammen[;)]

bilen er min
de store møblene er mine
huset er vel ca 60% mitt
hytta blir min når vi får arvet den fra mamma
-så her i huset er d jeg som har nesten alt, fikk penger av min familie til møbler og slikt når vi flyttet og til bilen....så d er mitt om vi noen gang skiller lag!

Her deler vi alt![:)]

Men altså sku det ha skjært seg mellom oss og måtte delt etter det som er rett (i forhold til hvordan ting deles hvis man er uvenner), så eier vi halve huset hver og en bil hver. Møbler kjæm ikke gubben da til å sitte igjen med, for stort sett alt er mitt!![8D][:D]

[:)]Vi har tinglyst særeie. Huset er mitt,møbler og inventar er mitt. Hytta er min, bilen er min - ja selv bikkja er registrert på meg[:D]. Med andre ord - jeg eier ALT,og gubben ingen ting[;)]. Men ,vi har jo holdt sammen i 19 år,og vi har valgt å la meg eie alt pga. barna. Om vi noen gang skal gå fra hverandre blir barna hos meg,og de skal få beholde hjemmet sitt!
Hytta er en gave til meg og ungene fra mine foreldre - og siden foreldrene mine ikke tåler mannen min er det logisk at de ikke ga den til ham[:D]

eier halvparten av leiligheten, og sambo eier bilen, men nå har ikke jeg lappen, så hadde sikkert eid min egen om jeg hadde hatt det[:)]

Back
Topp