Hvem bryr seg??

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er litt inspirert av tvprogrammet med samme navn..

Hadde du brydd deg om du så ei jente bli trakasert av moren sin i en klesbutikk?

Hadde du brydd deg om du så en tenåring blitt mobbet av en gjeng medelever?

Hadde du brydd deg om du så ei jente med hijab ble trakaset pga hodeplagget sitt?

Hvis du ikke hadde grepet inn i situasjonen, hvorfor?

Jeg tror at jeg hadde gjort det. Mobbing og sånt er noe som berører meg ganske dypt.
Samtidig er jeg ganske konfliktsky, mye på grunn av dårlig selvtillit. :/
Men ja, jeg tror jeg hadde gått bort og sagt noe.

Jeg er vanligvis ikke den som sier fra, men jeg tror jeg hadde grepet inn i de fleste situasjonene jeg har sett på tv.

Jeg har veldig lyst til å si at jeg selvsagt hadde grepet inn, men jeg er redd for at jeg kanskje ikke hadde gjort det... En del av situasjonene er jo så ubehagelige at jeg sannsynligvis hadde stivnet litt...

Jeg har veldig lyst til å si at jeg selvsagt hadde grepet inn, men jeg er redd for at jeg kanskje ikke hadde gjort det... En del av situasjonene er jo så ubehagelige at jeg sannsynligvis hadde stivnet litt...

Samme her. Samt at jeg er litt konfliktsky og feig dessverre :-(

Jeg er vanligvis ikke den som sier fra, men jeg tror jeg hadde grepet inn i de fleste situasjonene jeg har sett på tv.

Det er ganske drøye "eksempler" på det programmet, det er så utrolig åpenbart hva som skjer. :/ For meg tror det hadde vært vanskelig å ikke si noe.

Desverre redd for at jeg ikke heller hadde vært tøff nok til å gjøre noe.. Tror jeg hadde hatt lettere for å si noe til en jentegjeng enn til moren feks.. Jeg liker ikke å blande meg inn i familiesaker..

Jeg hadde brydd meg!

Når jeg gikk i 4-klasse ble ei yngere jente mobbet, av en hel gjeng med eldre gutter. Jeg gikk å hentet henne og fulgte hun hjem.. Det vet jeg hun satt veldig pris på i ettertid :)

I fjor løftet en far ungen sin etter håret på en parkeringsplass i et kjøpesenter.. ingen turte å gjøre noe, før samboern greip inn..

Så ja, jeg/vi griper inn når vi ser noe som ikke er slik det skal være!

Er ikke noe glad i å gå bort å si noe som regel, men i slike situasjoner hadde jeg ikke klart å la være!!

Eg hadde glatt grepe inn! Har gjort det før og kjem til å gjera det igjen. Kjenne eg blir forbanna når folk tillater detta der til å skje! Å ikkje gripe inn så godtar ein mobbing! :(

Eg hadde glatt grepe inn! Har gjort det før og kjem til å gjera det igjen. Kjenne eg blir forbanna når folk tillater detta der til å skje! Å ikkje gripe inn så godtar ein mobbing! :(
Signerer denne. Jeg blir så provosert av urettferdighet at jeg ikke klarer å la være. Sist kjeftet jeg på en voksen mann som var slem mot voffsen sin. Nei. Vi må tørre og si ifra at ting ikke er ok. Stå opp for de som ikke klarer det selv!

ja jeg hadde grepet inn. og har gjort det flere ganger. det finnes to ondskaper her i verden : de som gjør onde ting og de som står å ser på at onde ting blir gjort.
Jeg har kjefta på en mor som lot den syke sønnen ligge ute i minusgrader utafor senteret, for hun og mannen skulle på kafe.
Jeg har henta ut ei jente som ble mobba, visste hvem foreldra til mobberne var og ringte dem, mens ungene sto og gråt fordi de var redde for å få kjeft.
Så ja jeg bryr meg, noen ganger kanskje litt for mye

Jeg hadde grepet inn i de fleste situasjonene!

Desverre redd for at jeg ikke heller hadde vært tøff nok til å gjøre noe.. Tror jeg hadde hatt lettere for å si noe til en jentegjeng enn til moren feks.. Jeg liker ikke å blande meg inn i familiesaker..
Jeg er motsatt, jeg kunne heller ha konfrontert moren på rappen. En jentejeng ville jeg nok heller ha tilkalt forsterkninger til :) Konfliktsky som jeg er så velger jeg mine kamper med stor omhu. Men urettferdighet? Da tenner selv beherskede meg på alle pluggene :p

Må sies at jeg ikke har sett programmet og aner ikke hva slags situasjoner dem tar opp

Jeg håper og tror at jeg hadde grepet inn. Hadde fått så utrolig dårlig samvittighet om jeg ikke hadde gjort det....

Jeg bryr meg, og har blandet meg inn i flere situasjoner. Den enge gangen stoppet jeg bilen på veien og sprang etter en gjeng med gutter i 12års alderen som banket en annen. Fikk ikke tak i dem, men fikk kjørt den stakkar gutten hjem. Var sjeleglad for at han turte å sitte i bilen sammen med meg, og lot meg kjøre han hjem. Han fortalte heldigvis foreldrene hvem som hadde skadet han, slik at de kunne ta tak i det! :)

Back
Topp