Hvem bryr seg?

Så ikke på nei, for jeg ser ikke på tv, men jeg så på klippene som ble delt på face, og begynte å grine av det. Har selv opplevd å bli åpenlyst mobbet både langs skoleveien, oppsøkt hjemme for å bli mobbet, på lekeplasser, og i byen (av samme gjeng). Jeg har opplevd EN eneste gang at noen grep inn. Det var eldste sønnen til kvinnen som var dagmamma for min minste bror, så jeg visste bare såvidt hvem han var. Han var altså en tenåringsgutt. Har opplevd det som ble sagt i videoen, at jeg blir aggressivt mobbet verbalt og med steinkasting osv, og møter blikket til voksne folk som ikke gjør noe. Til og med lærerne på skolen gjorde ingenting, de fikk meg bare til å føle at det var jeg som var problemet som kom for å sladre igjen.

Så jeg ville definitivt blandet meg inn i en slik situasjon. Nå er jeg jo lærer og min terskel for å blande meg i slikt er kanskje dermed enda lavere enn for andre, men uansett ville jeg aldri klart å gå forbi og la noen lide videre. Hjerterått er det.

Noen som vet når det er reprise?

er det noe ala "what would you do?"

Hmm.. Dette går sikkert på sumo også? Viktig å bry seg, syns det er bra det blir tatt litt tak i!
Nrksuper har jo og mye sånn "blime" greier! Og de historiene i barnetv er jo supert! Gode tiltak, kanskje vi endelig kan få mobbefrie skoler osv :)

Back
Topp